שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » קבינט הקורונה יתכנס לדון בפתיחת המשק
בדרך לקרב
בניגוד לעמדת כחול לבן שדורשים לפתוח את המשק כבר השבוע, במשרד הבריאות מתנגדים בתוקף ודורשים לדבוק בלוח הזמנים המקורי שנקבע לפעימה השנייה של מתווה היציאה
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

קבינט הקורונה יתכנס היום (ראשון) וידון במתווה הפתיחה ההדרגתי והיציאה מהסגר. נציגי משרד הבריאות יציגו את עמדתם, לפיה אין לשנות את הלו"ז שנקבע מראש ליציאה מהסגר – כלומר, להחיל את הפעימה השנייה של ההקלות בעוד שבוע וחצי ולא השבוע, כפי שדורשים בכחול לבן.

בכירים במשרד הבריאות שצוטטו ב'חדשות 12' אמרו כי "הקרב בקבינט מחר יהיה בין מלאי החורף בחנויות לבין בריאות הציבור, נקווה שבריאות הציבור תנצח". בכחול לבן השיבו: "בריאות הציבור זה משהו הרבה יותר רחב – לא נאפשר שיאשימו אותנו בעלייה בתחלואה".

ב'כאן חדשות' דווח כי המקומות שאמורים לפעול לפי התו הירוק למחוסנים בלבד הם חדרי כושר, מלונות ללא לינה ומקומות פנאי, תרבות וספורט. במשרד הבריאות מעריכים כי צפויים קשיים משפטיים בקידום המהלך. זאת מאחר שבקניונים פועלים גם עסקים שמוגדרים חיוניים, ולכן יהיה בעייתי למנוע כניסה של אנשים שיעברו בדיקות קורונה ויימצאו שליליים. לכן, ייתכן שבשלב הראשון הקניונים יפעלו במתכונת "התו בסגול", כלומר – כולם יוכלו להיכנס תוך שמירה על מגבלת ההתקהלות.

ב'חדשות 13' דווח כי במשרד הבריאות שוקלים לעדכן את מתווה הרמזור פעמיים בשבוע במקום פעם אחת. למהלך כזה יהיו משמעויות מרחיקות לכת עבור מערכת החינוך: בערים כתומות לא ניתן לקיים לימודים, אך בערים כתומות עם אחוז מתחסנים של 70% – כן. לכן, עדכון הרמזור פעמיים בשבוע יהווה תמריץ נוסף עבור רשויות לעודד עוד אנשים להגיע ולהתחסן וכך לאפשר הקלות לאותה רשות, כמו פתיחת מערכת החינוך.

שר הבריאות יולי אדלשטיין שצוטט ב'ווינט' אמר כי יתנגד בתוקף לפתיחת המשק לפי התו הירוק לפני 23 בפברואר. "מה שהכי מדאיג אותנו זה הניסיונות לפתיחה מיידית. אמרנו חד-משמעית – אנחנו צריכים שבועיים מהפתיחה הראשונה לראות שאין השפעה שלילית. מה שמתוכנן ב-23 מאוד רחב. אין ברירה, אני מבין שאי אפשר לקיים תוכנית בשלבים כמו בעבר, ולכן עלינו להיות בטוחים שיש שולי ביטחון".

"אני לא מבין את הדרישה של כחול לבן, זה מה שהרג אותנו בסגרים הקודמים וכולם מבינים את זה. הבעיה ביציאה מהסגרים הקודמים הייתה פתיחה קדחתנית – ועדיין ממשיכים להתעקש. אני ממש לא מבין אותם בשום צורה. צריך לשאול אותם אם הדבר קשור בסיבות פוליטיות".

לדברי אדלשטיין, יש ענפים שבהם לא ניתן יהיה להפעיל תו ירוק, כמו חנויות רחוב ומקומות חיוניים כמו סופרים ובתי מרקחת. "אנחנו מציאותיים", אמר, "אנחנו צריכים להפעיל את התו הירוק במקום שאפשר להפעיל אותו – חדרי כושר, בתי מלון, מופעי תרבות, בכל המקומות שבהם אין כניסה ספונטנית של הקהל – אלא של קהל שמזמין מקום מראש. אפשר בקלות להפעיל תו ירוק. זה רק שומר על הבריאות".

השרה אורית פרקש הכהן שמרכזת את נושא הטיפול בקורונה בכחול לבן אמרה: "אין כל סיבה שלא תהיה התחלה של הפתיחה כבר השבוע. משרד הבריאות עומד על 23 בפברואר בגלל העיקרון של שבועיים מרגע ההקלות, אבל איזה שבועיים יש פה בכלל? מדובר בתפישה נוקשה מדי והמחלוקת שלנו איתם היא ערכית. המשבר הוא לא רק בריאותי אלא גם חברתי וכלכלי ואת זה הם לא בוחנים".

יו״ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ אמר ביום שישי: "התחסנת, נכנסת. זה הקו שאני מוביל בקבינט הקורונה, שיאפשר לענפים כמו תיירות, תרבות, מסעדות ועוד, לחזור ולפעול. מי שיתחסן או החלים, יכול סוף סוף לחזור לשגרה, מי שלא, לא. כמובן שיש מקרי קצה, וגם להם ניתן מענה, אבל אין לנו ברירה. הגיע הזמן לתו ירוק, זה האקזיט של הכלכלה שלנו מהקורונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים