שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » קבינט הקורונה יתכנס להחליט על מתווה הגבלות
דריכות במערכת הבריאות
משרד הבריאות מגיב לביקורת: אלו הנתונים המלאים על ירידת יעילות החיסון • ד"ר זאב פלדמן: "אסור להמתין עוד חייבים להחמיר את המגבלות ולאכוף את המגבלות הקיימות"
תגיות:
נפתלי בנט, ניצן הורביץ | צילום: קובי גדעון / לע"מ

לקראת כינוס קבינט הקורונה הערב (שלישי) לאישור הגבלות חדשות לאור העלייה בנתוני התחלואה, משרד הבריאות צפוי להמליץ על כמה צעדים בהגעה לאלף מאומתים חדשים ביום. לפי המלצת המשרד, יופעלו בדיקות מהירות בכניסה להתקהלויות של יותר מ-100 ילדים ובכניסה למוסדות גריאטריים.

כמו כן, יציעו במשרד הבריאות במצב תחלואה כזה להטיל חובת בידוד למחוסנים השבים גם ממדינות באזהרת מסע חמורה, חובת בדיקה נוספת ביום הרביעי למחוסנים ששבים מחו"ל וחובת בידוד למבוגר מחוסן ששומר על ילד בבידוד.

לקראת דיון קבינט הקורונה ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא ומ"מ יו"ר הר"י אחה"צ: "נבחרי הציבור חייבים לנהוג באחריות ולקיים את המגבלות שהוטלו על הציבור – הבוקר צפינו בחברי הכנסת שלא מקיימים את ההנחיות ושהו במליאת הכנסת ללא מסכה- דוגמא אישית היא נדבך משמעותי והכרחי ברתימת הציבור למאבק בהתפשטות הנגיף".

"חצינו את קו 500 המאומתים ומספר המאושפזים שולש אסור להמתין עוד חייבים להחמיר את המגבלות ולאכוף את המגבלות הקיימות באופן הדוק ובלתי מתפשר. התפשטות הנגיף עשויה לבטל בסופו של דבר את היתרון העצום כמדינה המחוסנת ביותר, ולשנות את האיזון שוב לטובת נגיף הקורונה, תוך פגיעה במרקם חיינו. להמשיך את ההערכות המרשימה בנתב״ג ולפעול אקטיבית למנוע פרצות עתידיות דרכן עלולים וריאנטים להיכנס לישראל".

במשרד הבריאות פרסמו הסבר על מועילות החיסון נגד נגיף הקורונה בישראל. משרד הבריאות מנטר את מועילות החיסון נגד נגיף הקורונה באופן שוטף. כפי שפורסם אתמול בהודעת משרד הבריאות מניתוח אפידמיולוגי של שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, החל מה-6 ביוני, יש ירידה במועילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%. הירידה נצפתה בו-זמנית עם התפשטות ווריאנט דלתא בישראל. עם זאת, מועילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%.

החישוב של מועילות החיסון, מבוסס על היארעות לזמן-אדם בהשוואה בין מחוסנים ולא מחוסנים בתקופת המעקב. כאשר חיסון מועיל ב-100%, לא יהיה אף מקרה בקרב המחוסנים. כאשר חיסון אינו מועיל (0), שיעור תחלואה יהיה זהה בין מחוסנים ולא מחוסנים.

משמעות של מועילות החיסון היא איזה אחוז מהתחלואה (או אשפוזים או תמותה) ניתן למנוע על ידי החיסון. הנתונים מנותחים במודל סטטיסטי המאפשר תקנון לגורמים שעשויים להשפיע על התוצאות, כגון גיל הנדבק ושבוע ההתפרצות.

אנשים שאומתו בקורונה לפני תקופת המעקב מוצאים מהניתוח כי הסיכון שלהם להידבק שוב שונה מיתר האוכלוסייה שטרם נדבקה להידבק בפעם הראשונה. המועילות נמדדת בבני 16 שנים ומעלה, זאת מכיוון שאין מספיק מחוסנים בני 12-15 לאפשר את החישוב.

בהודעה המצורפת טבלאות נתוני תחלואה לפי תקופת המעקב שבבסיס החישוב של משרד הבריאות ונוסחת החישוב המלאה. נכון לעכשיו בודקים את הנתונים הבאים: הדבקות, מחלה תסמינית (חום ו/או תסמינים נשימתיים), אשפוזים, ומחלה קשה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים