שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » קבינט הקורונה לא התכנס יותר משבועיים • מחדל
העליה בתחלואה
בכיר בממשלה במעין גיבוי לבנט: "רבים מהחולים הקשים לא מחוסנים – יש פה שאלה מוסרית אם צריך להגביל את הציבור בשבילם"
רה"מ בנט בקבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נתוני התחלואה עולים, אך קבינט הקורונה לא התכנס יותר משבועיים – ולא מתוכנן דיון נוסף לימים הקרובים. הסיבה: רה"מ בנט לא מעונין לקבל את המלצת גורמי המקצוע להגבלת התקהלויות. בכיר בממשלה במעין גיבוי לבנט: ״רבים מהחולים הקשים לא מחוסנים – יש פה שאלה מוסרית אם צריך להגביל את הציבור בשבילם". כך על פי דיווח של מוריה אסרף וולברג.

רק לפני מספר חודשים בזמן כהונת ממשלת נתניהו, כתב מי שכיום שר החוץ יאיר לפיד: "קבינט הקורונה שוב נדחה. זה כבר לא מפתיע אף אחד. בממשלה מתוקנת 'קבינט הקורונה היה מתכנס כל בוקר'. כל יום. עד שמערכת החינוך חוזרת לתפקוד מלא, עד שכל העסקים מקבלים פיצוי, עד שכל המובטלים חוזרים לעבודה".

הליכוד: "מחדל הקורונה של בנט ולפיד זועק לשמיים. בנט התעכב קרוב לחודשיים בהבאת החיסון השלישי שראש הממשלה נתניהו הזמין ושילם עבור אזרחי ישראל. כתוצאה מכך מתו עד עתה באופן טראגי 1138 אנשים. אלו מקרי מוות מיותרים. זהו מספר ענק במדינה שיש בה חיסונים ואובדן חיים מיותר".

"אף שהתקשורת מעלימה את מחדל המתים אזרחי ישראל מרגישים שמשהו לא בסדר. הקורונה משתוללת. ממדינה שהייתה הראשונה בעולם לצאת מקורונה תחת ראש הממשלה נתניהו, היא הפכה תחת בנט ולפיד למדינה הכושלת ביותר בעולם מבחינת התחלואה. בתי החולים נמצאים על סף קריסה ביכולת שלהם לטפל בחולים הקשים ובמונשמים".

"הדבר היחיד שבנט עשה זה "להכיל את המתים", כפי שאמרה איילת שקד, וכן לנסות לשחד לכאורה את מנהלי בתי החולים במתן תקנים ותקציבים – בתנאי שיסתירו מהציבור את נתוני האמת שחושפים את גודל המחדל של בנט ולפיד בטיפול בקורונה. במקום לכנס את קבינט הקורונה משסה בנט את אזרחי ישראל אלו באלו. בנט ולפיד – אפס בקורונה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "כמה טיפש ומנותק צריך להיות כדי לחשוב שהתפרצות הקורונה והתחלואה הקשה "מענישה" רק את אלו שלא התחסנו. הבעיה היא קריסת מערכת הבריאות על שלל שירותיה, בקורונה ובכלל. צוותים שקורסים, מחלקות מלאות, טיפולים שנדחים, ואזרחים שלא מקבלים שירותי בריאות דחופים ומתים כי אין מי ואיך לטפל בהם".

ח"כ שמחה רוטמן הגיב על כך בוועדת החוקה: "שבועיים אין דיוני מדיניות בנושאי קורונה, כשאנחנו בעיצומו של גל תחלואה ובכל יום כ-30 איש מאבדים את חייהם – שערורייה".

ח״כ אופיר סופר בתגובה לפרסום על כך שקבינט הקורונה לא התכנס בשבועיים האחרונים: "בתי החולים בקריסה, אבל ממשלת 'הכל טוב' מחליטה לעצום עיניים אל מול הסכנה. "יש לנו עם שהולך ומת" אמר פעם מישהו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים