שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קבלן ודיין מוכרים מב"ב נעצרו בחשד לעבירות מס
התחמקו ממס
קבלן יזם ועורך דין שייצג את הקבלן בעסקאותיו. החשד: ביצוע שיטתי של עבירות מס חמורות, בהיקף של מיליוני שקלים
מעצר בגין עבירות מס | צילום: lunopark, שאטרסטוק

לאחר חקירה סמויה ממושכת שהתנהלה ברשות המסים, נעצרו שלושה חשודים בביצוע שיטתי של עבירות מס חמורות, בהיקף של מיליוני שקלים. החשודים הם קבלן בניין, עורך דין ממרכז הארץ המייצג את הקבלן בעסקאותיו ותושב בני ברק נוסף.

השלושה הובאו אתמול בערב (שני) לבית המשפט השלום בבת ים שהורה על הארכת מעצר של שניים מהחשודים עד ה- 9 וה-10 במרס. עורך הדין נשלח למעצר בית עד ל-9 במרס ובית המשפט נאתר לבקשתו לאיסור פרסום שמו. בנוסף, דיין מוכר מבני ברק נעצר בחשד למעורבות בפרשיה, אך הוא שוחרר לביתו ללא תנאים.

אתמול, לאחר שהחקירה הפכה לגלויה, הגיעו חוקרים מפקיד שומה חקירות תל אביב מלווים בשוטרי מחוז תל אביב לבתיהם ועסקיהם של החשודים וערכו חיפושים במהלכם נתפסו מסמכים רבים, חומרי מחשב והם ומעורבים נוספים עוכבו לחקירה.

כפי שעולה מבקשות המעצר שהוגשו לבית המשפט, במהלך החקירה התקבל מידע לפיו אחד החשודים פעל בשיתוף פעולה מלא עם חשוד נוסף, עורך דינו, למימוש עסקאות מקרקעין אשר לא דווחו כחוק לרשויות המס וזאת במטרה להתחמק מתשלום מס בגובה מיליוני שקלים בין השנים 2012 – 2021, בין היתר באמצעות אנשי קש.

החשוד המשמש כקבלן במגזר החרדי העוסק ברכישת ומכירת נכסי מקרקעין עם זכויות בנייה לא מנוצלות, תוך השבחתם בדרך של תמ"א/פינוי בינוי וניצול אותן זכויות, באמצעות חברות שבבעלותו – ובשיתוף פעולה מלא עם עורך דינו המתמחה בדיני מקרקעין.

מחומרי החקירה והראיות שנאספו עד כה בתיק וכן מהודעות המעורבים בפרשה עולה כי אחד החשודים, בסיוע מתמיד של עורך דינו, הציג מצג שווא לרשויות המס לפיו נכסי מקרקעין ששייכים לו בפועל רשומים בבעלות אנשי קש, וזאת במטרה להתחמק ממס.

עוד מפורט בבקשות למעצר כי בחומר החקירה שהוצג בפני החשודים נכלל סרטון אשר נתפס ע"י היחידה החוקרת ובו נראה החשוד מקבל סך של 400,000 ש"ח מעבר לחוזה הרכישה במזומן וללא דיווח וזאת כדי להונות את רשויות המס, כאשר בפועל הצהיר על מחיר מכירה הנמוך ממחירו האמיתי של המקרקעין אשר נקבע בין הצדדים לעסקה וממנה עולה גם חשד כי עורך הדין היה מודע להעברת הכספים במזומן ללא דווח.

בבקשת המעצר של החשוד השני נטען כי מחומרי החקירה והראיות שנאספו עולה כי הוא פעל בשיתוף פעולה עם הראשון ועורך הדין בהצגת מצג שווא לרשויות המס לפיו נכסים ששייכים בפועל לחשוד הראשון רשומים על שמו כאיש קש וזאת במטרה להתחמק ממס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים