שיתוף
תגובות
משפט » קבלת החזר כספי עבור טיסה שבוטלה
פשט המשפט
. חברת התעופה אינה עונה והסוכן שמכר לנו את חבילת הנופש מסרב להשיב את הכספים. מה ניתן לעשות במצב כזה?
מטוסי אל על | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

הקיץ הגיע ואיתו מגיעים החיפושים אחר מקום שקט וטוב המתאים למנוחת הגוף והנפש. כיום, בעידן בו ניתן לרכוש בקלות ובמהירות כרטיסים לכל מקום על פני הגלובוס וללא צורך במתווכים הפכו הטיסות לחו"ל וחבילות הנופש לזמינים לכולנו.

לצערינו קורה לא מעט שלאחר הקנייה של כרטיסי טיסה, תכנון הנופש המשפחתי והטיולים והקניות מתקבלת לפתע הודעה כי הטיסה בוטלה וחבילת הנופש אינה יוצאת אל הפועל. חברת התעופה אינה עונה והסוכן שמכר לנו את חבילת הנופש מסרב להשיב את הכספים. מה ניתן לעשות במצב כזה?

כפי שהרחבנו בסדרת הכתבות העוסקת בביטול עסקה, חוק הגנת הצרכן מאפשר לבטל עסקה שנעשתה מרחוק והצרכן רשאי לבטל את העסקה ולדרוש את השבת הכספים ששולמו

בעסקאות של נופש שמתבצעות מחוץ לישראל קיימת לצרכן האפשרות לביטול עסקה תוך 14 ימים ממועד עשיית ההסכם ובתנאי שהביטול נעשה 14 ימים טרם תחילת השירות.

אך במצב כזה יש חוק נוסף שמקנה גם פיצויים חוק זה הוא חוק שירותי תעופה שמגיע בנוסף על חוק הגנת הצרכן. חוק זה מאפשר לצרכן במקרה וטיסה בוטלה לקבל פיצוי עד לסך של 3,080 ₪ ולפי מרחק הטיסה שבוטלה.

ביטול טיסה וחבילת נופש בגין התפרצות נגיף הקורונה

מאז שנכנס נגיף הקורונה לחיינו מירב הטיסות וחבילות הנופש בוטלו. ביטול הטיסות גרם לעגמת נפש רבה ולהפסדים כספיים. צריך לדעת שחברות תעופה מחויבות להשיב לצרכנים את הכספים ששולמו עבור כרטיסי הטיסה אך היות וביטול הטיסות נעשה מחמת "כוח עליון" הן אינן חייבות לשלם פיצויים עבור אותם הביטולים.

לא מעט פעמים חברות התעופה קיימו את הטיסות אבל משרד הבריאות המליץ להימנע מלנסוע למקומות מסוימים עקב התפרצות גדולה של הנגיף. המלצת משרד הבריאות הינה סיבה מספקת לדרוש את ביטול העסקה ולקבל בחזרה את הכספים ששולמו.

במקרה בו חברת התעופה או סוכן הנסיעות מסרבים להשיב את הכספים ניתן לפנות לבית המשפט ולדרוש את השבת הכספים.

כיום, בגלל שכיחות מקרי ביטול הטיסות וחבילות הנופש מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח למקרה שהטיסה תבוטל וכך להימנע מעגמת נפש וממריבות מיותרות עם חברות התעופה וסוכנות הנסיעות.

לסיכום

רכישת חבילת נופש בחו"ל וכרטיסי טיסה מקנה לצרכן אפשרות לקבל פיצויים במקרה של ביטול וזאת בנוסף על השבת דמי הכרטיס והכספים ששולמו.

רק במקרה של ביטול עקב התפרצות נגיף הקורונה ניתן לקבל החזר הכספים או כרטיסים במועד מאוחר יותר ולא פיצויים.

לכן מומלץ קודם לרכוש פוליסת ביטוח. במידה וחברות התעופה וסוכני הנסיעות מסרבות להשיב את הכספים ניתן לפנות לבית משפט ולמועצה לצרכנות כדי לחייבם בעלויות ששולמו.

*אין באמור בכדי להוות ייעוץ משפטי כלשהו

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים