שיתוף
תגובות
משפחה » קדימה, נו כבר, חייכו!
שמחת פורים
זו כמעט קלישאה לכתוב על שמחה בחודש אדר, ערב פורים. כלומר, ברור ששמחה זה אדר ואדר זה שמחה, ומה כבר יש לחדש? בואו נראה ביחד
אורגן, קלידן באירוע | צילום: לוו נאזרוב

זו כמעט קלישאה לכתוב על שמחה בחודש אדר, ערב פורים. כלומר, ברור ששמחה זה אדר ואדר זה שמחה, ומה כבר יש לחדש? אבל בכל אופן כשאני נעצרת לחשוב על הדבר הזה אני תוהה לעצמי, מה אני באמת יודעת על השמחה?
 
חשוב לי להיות שמחה, כמו לכולם כנראה. אני מוכנה להתאמץ כדי לשמוח, ואני חושבת שאני גם יודעת מה ישמח אותי. קניות למשל, של תיק חדש או נעליים (יש לי חולשה לשני הדברים הללו) וגם אירוע מרגש ממש, כמו, אם אח שלי יתארס, סופסוף.
 
אבל כשאני חושבת על רגעים בהם הרגשתי שמחה קטנה ופשוטה בזמן האחרון, ומנסה לחשוב מה גרם לי להרגיש ככה, אני מגלה תשובות נוספות:
 
ראשונות עולות לי הצלחות קטנות. סיפוק מסדר שעשיתי בבית, השתלטות על הר של כביסה, פרויקט שיצא מדהים, הרבה מעבר לצפיות של הלקוח ואפילו שלי מעצמי. סיפוק של סוף יום עבודה שהצלחתי להגיע בו לכל המשימות ששמתי לעצמי.
 
אחר כך אני נזכרת בכל מיני מחוות קטנות שקיבלתי מאחרים ושנתתי לעצמי. פידבק שקיבלתי על טור שכתבתי, רגע שעצרתי לעצמי לנשום ולהתבונן מסביב, תה פירות שהכנתי לי.
 
אחר כך עולה לי הריצה, והפעילות הגופנית, זה, אגב, גם מדעי, בזמן פעילות גופנית, בעיקר פעילות סיבולת, כמו ריקוד, ריצה, שחייה – המח מפריש אנדורפינים שגורמים לגוף להרגיש בריא יותר, חיוני יותר, ועליז.
 
גם מוסיקה עושה לי טוב. בתנאי שהיא שמחה בעצמה. לאחרונה התחלתי לדפדף הלאה שירים מתבכיינים. אני לא אמורה לסבול דכאון בשביל שום זמר. 🙁
 
גם חברה עושה לנו טוב ושמח, וגם זה מוכח במחקרים. איך? זה כבר אינדיבידואלי. יש כאלה שאוהבות מפגשים גדולים, אני אוהבת פטפוט עם חברה אחת על אחת, פשוט לצאת יחד להליכה או לנסוע יחד עם מישהי כששתינו ממילא לאותו כיוון, גם חוסך דלק וגם כיף. גם עזרה וסיוע לאחרים, מספרים המחקרים, גורמת לתחושה של שמחה.
 
ומה משמח אותך?
המבדק הזה עושה שכל. לפעמים אנחנו משקיעים שעות נוספות בעבודה כדי לממן את הדברים שאנחנו חושבים שיביאו לנו שמחה. אנחנו באמת שמחים כשאנחנו קונים אביזר חדש לבית או לעצמינו, אבל מחקרים מלמדים על אושר מסתגל. מה שאומר שנשמח יום, יומיים, ובקנייה גדולה אפילו שבוע שבועיים, אבל אחר כך נחזור לאותו מצב רוח בדיוק.
 
אם נשאל את עצמינו את השאלות הללו: מתי שמחתי לאחרונה? באיזו סיטואציה חוויתי רגע משמח במיוחד? נגלה פעולות קטנות יומיומיות שאנחנו יכולים לדאוג שיקרו יותר, בלי הרבה מאמץ. ואולי גם נגלה שיש דברים שאנחנו עושים כדי שישמחו אותנו, אבל אפשר לוותר עליהם, כי הם לא נותנים את התוצאה.
 
ועוד משהו, כשאנחנו ערניים יותר לרגש של השמחה, אנחנו שמים לב אליו יותר, וממילא מגדילים אותו. אז תכניסו לכם לנוהל בדיקת 'מה שימח אותי היום?' כל ערב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים