שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » פוסט קורונה: מחלת "קוואסקי" המסתורית
חשש בעולם הרפואה
האם מדובר בתסמונת 'קורונה' נוספת או במחלה מסתורית חדשה המאיימת כמו זו הנוכחית להכניס את העולם למערבולת נוספת של אי וודאות? • כל מה שידוע על הנגיף המטריד החדש, שהביא לאשפוזם של ילדים חרדים בטיפול נמרץ
פעוט בבית החולים, תמונת אילוסטרציה | צילום: MIA Studio, שאטרסטוק

התפשטותה של מחלה מסתורית חדשה, התופסת בעיקר אצל ילדים, מצליחה להכניס בימים אלו את העולם לכוננות גבוהה נוספת ולהיערך לקראתה עד כמה שניתן.

המדובר בתסמונת מחלקת ה"קווסאקי" הנדירה, שעל פי דיווחים ההולכים ומתרבים ברחבי העולם, יותר ויותר ילדים פיתחו את המחלה ונבחנת האפשרות כי מדובר בתסמונות שפותחו לאחר הידבקות בנגיף הקורונה.

על פי הדיווח, הסנוניות הראשונות לקיומו של 'משהו חדש' החלו להדליק נורה אדומה אצל רופאים בארה"ב ובריטניה לפני כשבועיים, אלא שהעובדה שבשתי המדינות זינק רף נדבקי המחלה החדשה את הספרה 100 בתוך ימים בודדים לצד דיווח על מדינות נוספות שהחלו לאבחן את המחלה, הביא את ארגון הבריאות העולמי להיכנס לתמונה.

מושל ניו יורק אנדרו קאומו גילה, כי בניו יורק מאושפזים כעת 73 ילדים בעקבות סימפטומים חמורים של תסמונת קוואסקי (Kawasaki disease ) ותסמונת ההלם הרעלי (toxic shock-like syndrome), שאף היא עשויה להיות קשורה לקורונה. לדבריו, "אתמול הלך לעולמו ילד בן חמש בעקבות סיבוכים אלה שהרופאים מאמינים כי הם קשורים לקורונה – משרד הבריאות האמריקאי חוקר את המקרים".

היועץ הרפואי האמריקני הרב שרולי קאהן ממאנסי מסביר בשיחה ל'בחזית', כי ה"קוואסקי איננה מחלה חדשה אלא מחלה המוכרת מזה זמן רב". לדבריו, "אם תופסים את זה בזמן ניתן לצאת מזה ללא פגע, אם חלילה לא, זה עלול לגרום לשבץ מוחי ולתגובות מחרידות נוספות".

"זה התחיל לפני שבוע שבועיים עם 5-10 מקרים ובתוך שבוע זה הגיע לכמעט 100 ילדים מאובחנים במחלה המסתורית החדשה, ועכשיו אנחנו כבר הרבה אחרי… רק בפלורידה לבדה, אובחנו בסוף השבוע כ-150 ילדים עם התסמונת דמויית ה'קווסאקי'".

"הרופאים מעריכים כי הימצאות ה'קווסאקי' אצל ילדים הינו פועל יוצא מהקורונה. לצערנו קיימים לא מעט ילדים חרדים מקרב הנדבקים – רק בקרית יואל לבד אובחנו מספר ילדים בנגיף החדש, אחד מהם אף אושפז במחלקת טיפול נמרץ", אומר הרב קאהן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים