שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » קווי היסוד בלי אזכור של הצביון היהודי
דיווח
בטיוטת מסמך קווי היסוד של ממשלת בנט-לפיד אין אזכור של ישראל כמדינה יהודית, של צביונה היהודי או של קליטת עלייה. סמוטריץ: "התרפסות בפני תומכי הטרור"
תגיות:
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: ערוץ כנסת

בטיוטת מסמך קווי היסוד של ממשלת בנט-לפיד כפי שנוסף לפנות בוקר, אין אזכור של ישראל כמדינה יהודית, של צביונה היהודי או של קליטת עלייה – כך חושף עמית סגל ב'חדשות 12'. זאת בניגוד לכל קווי היסוד מקום המדינה. מה שמוזכר הוא הצורך להקים אחדות, בסעיף 3 לדאוג להייטק ועוד ועוד.

בכירים במשא וממתן טוענים שהיו צריכים להתפשר על כך. גורמים בצוות המו״מ מתעקשים שזו דרישת הייעוץ המשפטי של רע״מ. ביש עתיד מכחישים.

בפתח המסמך נכתב כי "הואיל ומדינת ישראל נקלעה למשבר פוליטי חריף ולחוסר יציבות שלטוני קשה מזה כשנתיים, והואיל והיציאה ממשבר הקורונה מעמידה את המשק הישראלי בפני אתגרים כלכליים יוצאי דופן בהיקפם ובמורכבותם הדורשים הקמת ממשלה מתפקדת לאלתר, החליטו הסיעות החתומות מטה על הקמת ממשלת אחדות".

"ממשלת האחדות שתקום תתמקד בפעולותיה בתחום האזרחי והכלכלי, וזאת על מנת לשפר את רווחתם של אזרחי ישראל המנויים על כלל הקבוצות והמגזרים, ותביא בתוך זמן קצר מיום כינונה לאישורו של תקציב המדינה לשנים הקרובות", נכתב בטיוטה.

"ממשלת האחדות תתמקד בנושאים הרבים המשותפים לכלל אזרחי המדינה בתחום הביטחון, הבריאות והכלכלה. הממשלה תפעל לאיחוי השסעים בין רכיביה השונים של החברה הישראלית, לחיזוק הדמוקרטיה ברוח מגילת העצמאות ותוביל תוכניות שונות שתכליתן להוציא את מדינת ישראל מהמשבר הכלכלי אליו נקלעה, יחד עם שאר מדינות העולם".

מימינה נמסר בתגובה: "השיח לפיו זהותה היהודית של מדינת ישראל תיעדר מקווי היסוד של הממשלה המתגבשת הוא שגוי, כמו דברים רבים אחרים שפורסמו בימים האחרונים. כמובן שזה ייכלל. קווי היסוד יפורסמו באופן שקוף ופומבי לציבור הישראלי, והציבור ישפוט".

מיש עתיד נמסר בתגובה: "מסמך קווי היסוד של ממשלת האחדות נמצא כעת בהכנה יחד עם כל השותפות. המסמך יוצג לציבור ברגע שיוסכם על כולם".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף: "‏פרסום קווי היסוד שבהם לראשונה בתולדות ממשלות ישראל נמחקת הציונות, היהדות וזכותנו הבלתי מעורערת על הארץ היא תחתית הבאר וההתרפסות בפני מפלגות השמאל הפוסט ציוניות ותומכי הטרור במטרה להקים את הממשלה הזאת. בשם תאוות השלטון בנט ושקד מוחקים היום את זהותה היהודית והציונית של מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים