שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » קופת גמל וקופת גמל להשקעה – מה חשוב לדעת על אפיקי החיסכון האלה?
חשוב שתדעו על קופות גמל והשקעה
כל מה שחשוב לדעת על קופות גמל והשקעה, חיסכון ומשיכה.
| צילום: istockphoto

בשיתוף כלל ביטוח

כשמדברים על חיסכון והשקעה, יש צמד מילים שאין מי שלא מכיר: "קופת גמל". קופות הגמל הן בין אפיקי ההשקעה הוותיקים ביותר, והיתרונות שהן מציעות הופכות אותן לאטרקטיביות. קופת גמל היא מכשיר חיסכון פנסיוני שמתאים גם לשכירים וגם לעצמאים. המטרה המובהקת שלו הוא להוות מקור כספי לאחר גיל פרישה. כשמדובר בשכירים, המעסיק משתתף יחד עם העובד בהפקדות החודשיות. עצמאים, לעומת זאת, מפקידים את כל הסכום בעצמם.

כספים שהופקדו עד שנת 2008 ניתנים למשיכה על-ידי העמית כהון חד פעמי, ואילו כספים שהופקדו משנת 2008 מיועדים להימשך כקצבה. העמית יכול לקבל כספים אלה כתשלומים חודשיים החל מהמועד שבו הוא זכאי לתשלומים אלה.

הכסף שנחסך מנוהל על-ידי גוף מקצועי שמשקיע אותו בצורה מושכלת, כך שהעמיתים של קופת גמל נהנים מתשואות שמצטברות לאורך השנים. כמובן, העמית יכול לבחור בין מסלולים שונים עם רמת סיכון שונה, ובכך להתאים את אופי החיסכון וההשקעה לצרכיו ולרצונותיו.

כאמור, מדובר בחיסכון פנסיוני, כך שכספים שהושקעו בקופת גמל החל מיום 01.01.2006, ניתנים למשיכה החל מגיל 60.

ועכשיו, ליתרונות. מאחר שהמדינה מעודדת חיסכון בקופות גמל , היא מעניקה זיכוי וניכוי במס לחוסכים.

הטבות אלה מיועדות למי שלא פודה את הכסף לפני הזמן, כאשר התמריץ נועד כמובן להבטיח שאנשים ידאגו לעתידם הכלכלי בגיל מאוחר ויחסכו כסף בזמן שהם בגיל העבודה.

אז מהי קופת גמל להשקעה?

מלבד חיסכון לטווח ארוך באמצעות קופת גמל, יש אנשים שרוצים גם חיסכון גמיש יותר, לטווח זמן שיכול להיות קצר, בינוני או ארוך. את זה אפשר להשיג באמצעות קופת גמל להשקעה . השם "קופת גמל להשקעה" עשוי להיות קצת מבלבל, אבל יש לו סיבה טובה: זו לא קופת גמל קלאסית, אבל יש כמה תכונות דומות.

ההבדל בין קופת גמל להשקעה לקופת גמל קלאסית הוא בגמישות. קופת גמל להשקעה מאפשרת לחסוך לכל טווח של זמן, מה שאומר שאין מגבלה שמאלצת את החוסכים להמתין לגיל מבוגר כדי לשחרר את הכסף שחסכו. מצד שני, החוסכים יכולים ליהנות מהטבות מס אם ימתינו עם שחרור הכסף לגיל 60 ומעלה.

קופת גמל להשקעה מנוהלת גם היא בידי אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, ומאפשרת גם היא לבחור בין מסלולים שונים שניתן לעבור ביניהם בקלות. גם היא מתאימה לשכירים ולעצמאים, רק שבמקרה הזה מקום העבודה לא מפריש עבור העובד השכיר.

הכלי הזה הוא מכשיר חיסכון שמאפשר גם לאדם לחסוך עבור מישהו אחר, למשל סבא וסבתא שרוצים לחסוך עבור הנכדים. זהו אפיק השקעה שיכול לייצר עבור כל מי שמעוניין בכך, לחסוך סכום כסף נאה שצובר תשואות ויהיה זמין עבורו לכל צורך, החל משיפוץ הבית או קניית רכב חדש, ועד חתונה או מקור כספי לאחר הפרישה.

כך או כך, דבר אחד ברור, כדאי לחסוך כסף באופן מושכל ולהיערך ליום סגריר או ליום שמח, העיקר להיערך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים