שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נומה קורא להבדיל בין אכיפה בחתונות לבתי ספר
בתדרוך ל'בחזית'
הוא לא מאמין באכיפה שאינה מרתיעה, מצדיק את פתיחת הישיבות ומזהה ירידה בתחלואה החרדית – בלי קשר למספר הבדיקות • רוני נומה כינס את העיתונאים והציג את משנתו
נומה בסיור ברכסים | צילום: דוברות עיריית רכסים

ראש דסק החרדים במשרד הבריאות, האלוף במיל' רוני נומה, התייחס היום בתדרוך לכתבים חרדים לנתוני ההדבקה במגזר החרדי והביע אופטימיות זעירה נוכח המשך מגמת אי-העלייה בתחלואה.

לדברי נומה, מתוך 708 מאומתים חדשים באוכלוסייה הכללית, 78 נמנים על האוכלוסייה החרדית (11%). עם זאת, גם הוא סבור כי חלק מהירידה בשיעור התחלואה נובע מירידה כללית בבדיקות, "זה כרגע האתגר הגדול בכל הארץ וגם בציבור החרדי", אמר.

עם זאת, הודה נומה כי הירידה בתחלואה במגזר החרדי גם נראית בשטח. "את הירידה בתחלואה במגזר החרדי פחות מייחסים לירידה בשיעור הבדיקות במגזר, שכן אנחנו רואים ירידה במאושפזים ובנפטרים בציבור החרדי, שזה מעודד מאוד וזה השתקפות של הירידה ברמת התחלואה".

לאחר שהכריזו על פתיחתם, במקרים מסויימים בניגוד להנחיות, הודה היום נומה כי אכן לא זוהתה עלייה בתחלואה בשל פתיחת הישיבות הקדושות. "אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה בישיבות, אנחנו לא רואים שם עלייה בתחלואה אז זה לא על הפרק לסגור אותם, בסה"כ היינו שואפים ליותר בדיקות בישיבות, אך רמת התחלואה שם נמוכה ומנוטרת", אמר.

אני מהזווית שלי מאוד מוטרד ממה שאני שומע על החתונות, יש חתונות עם מאות משתתפים, בחלק מהמקומות היא נעשית בניגוד גמור להנחיות ואני מתייחס גם לשבתות חתן

רוני נומה

עוד הבהיר, כי "מתווה הישיבות בזמן חורף שונה מזמן אלול – יש לנו כרגע 267 ישיבות שנרשמו למתווה משרד הבריאות, מדובר בעלייה משמעותית מול מספר הנרשמים בזמן אלול. כרגע נדגמו למעלה מ-17,160 מתוך 34,000, תלמידי ישיבות הרשומים במתווה, כאשר מאז פרוץ הקורונה באזור מרץ, רשומים אצלנו כ-11,000 מחלימים. מתוך כלל המספרים הללו, מצאנו בשבועיים האחרונים 146 מאומתים שזה 0,65% מסך כלל הנדבקים".

על המשך הירידה בתחלואה, למרות אזהרות משרד הבריאות מפני פתיחה לא מבוקרת של בתי הספר אמר האלוף נומה, כי "צריך להסתכל ביושר על מה שהיה אז, היו אנשים שחרגו אך רוב הציבור לא התקהל בהמוניו. אנחנו מדברים על בערך מיליון ורבע אנשים, שרק חלק קטן מהם לא היה קשוב להנחיות".

משנשאל האם נכון שהחרדים נבדקים פחות וזה לכאורה ההסבר לירידה המתמשכת בתחלואה, השיב נומה כי "בסוף אנחנו רואים שיש קורולציה עם התוצאות בשטח מול מספר המאושפזים והנפטרים".

במענה לשאלת 'בחזית', אם אנו נוכחים שמקדם ההדבקה במגזר ממשיך להיות נמוך על אף פתיחת בתי הספר ובתי הכנסת, השיב נומה כי הוא רואה בדאגה רבה את העובדה שהציבור מזלזל בהנחיות בכל הקשור לקיום אירועים וחתונות. "אני מהזווית שלי מאוד מוטרד ממה שאני שומע על החתונות, יש חתונות עם מאות משתתפים, בחלק מהמקומות היא נעשית בניגוד גמור להנחיות ואני מתייחס גם לשבתות חתן. צריך לדעת שאין דבר כזה כרגע מתווה החתונות", הבהיר נומה בנחרצות.

לדבריו, "הגישה הבסיסית שלי, זה לייצר וודאות ולייצר דברים שמאפשרים, יחד עם זאת כל עוד לא קיים מתווה כזה אי אפשר לקבל את זה שלוקחים את הדין ועושים מה שרוצים בגלל שאין מתווה. אני יודע שהכללים מקשים מאוד בעניין החתונות, בגלל ההיקפים במשפחה הגרעינית שמעוניינים להשתתף בחתונות, אני מקווה שיתגבש מתווה אבל עד שזה לא קורה צריך לנהוג לפי ההנחיות".

במענה לשאלת 'בחזית' בנושא הגדלת הקנסות השיב נומה: "אני חושב שבאכיפה יש להשתמש רק אחרי שניסו כבר הכל. אדם שיודע מה הכללים ובכל זאת חורג מהם, אני חושב שצריך לפעול מולו. על האכיפה להיות כזו שתשפיע ותעביר את המסר, שכן אם המסר לא הועבר, איזו אכיפה זו?".

עם זאת, הוא סבור כי בכל הקשור לאכיפה יש להבדיל בגישה בין אולמות אירועים וחתונות למוסדות חינוך. "אני חושב שאכיפה אם היא לא מרתיעה היא לא משפיעה. זה כלי שהוא לא יעיל. אם אתה לא עושה משהו שבאמת משפיע על ההתנהגות של האנשים, מה הועילו חכמים…", כך נומה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים