שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "חסר לגדול שלא יספק את הסחורה"
עדות ישועה
מנכ"ל וואלה לשעבר ממשיך את עדותו במסגרת תיק 4000. "מחר הוא (נתניהו) אמור לחתום על האישור להנפקה, זה תפס כיוונים הזויים"
נתניהו בבית המשפט עם עורכי דינו | צילום: אורן בן חקון - פול

מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה מעיד היום (שני) בפעם השישית בבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת שלב ההוכחות בתיק 4000. הדיון היום צפוי להמשיך לעסוק בדרישות לסיקור חיובי לכאורה עבור נתניהו מאתר וואלה, כפי שעלה גם בעדות בימים הקודמים.

13:49 – ישועה הוסיף שהתגובה שנתנה לכתבה ב"הארץ", שבה נכתב בין השאר שהוא מעולם לא אמר לעיתונאים שאלוביץ' הורה לו להתערב, לא הייתה נכונה. ישועה העיד: הוא כן נתן לי הוראה להתערב. ברור שהיה סיקור מוטה. הנרטיב היה שאנחנו מכחישים הכחשה גורפת… זו הייתה תגובה של מנכ"ל לכתבה הרסנית לגבי החברה שלו. אני מגן (בתגובה המכחישה) על החברה, על העיתונאים ועל עצמי ואני מתואם עם הבוס שלי.

13:14 – ישועה כתב לאלוביץ' בעקבות ידיעה שלילית של העיתונאי אמיר תיבון בנושא הגרעין: "תיבון צריך ללכת, אבל אני צריך לעשות את זה בחוכמה. בכל מקרה, זאת כתבה אחרונה שלו שעולה בלי שאני נותן הוראה". אלוביץ השיב לו: "איש ללא תקנה". התובעת תירוש שאלה את ישועה מה דעתו על תיבון, שהשיב: "מטובי העיתונאים בוואלה".

12:11 – מוצגת התכתבות מהתקופה שלפני אישור העסקה ועניינה פרסום כתבה ראשית חיובית ומפרגנת על נתניהו באתר וואלה. ינון מגל, העורך הראשי של וואלה לשעבר כתב: "עוד חמש דקות היא (הכתבה) בראשית". בהמשך לכך כתב ישועה לאלוביץ': "עלתה עכשיו לראשית, תעדכן אותו (את נתניהו) שיראה מה עושים בשבילו".

11:25 – הדיון עובר לעסקת יד 2, שעליה קיבל ישועה בונוס של 15 מיליון שקלים. ישועה מסביר על הצורך באישור של ראש הממשלה לעסקה: הדעה הכללית הייתה שבכלל לא צריך אישור לעסקה הזאת. אחר כך התברר שאין פטור וצריך היתר, ונאמר שזה פורמליסטיקה, טכני בלבד, כי זאת חברה נכדה של בזק, שלא עוסקת בתשתיות תקשורת או דבר מהותי שקשור לזה.

11:00 – פרקליטו של אלוביץ׳, עוה"ד ז׳ק חן מחה על האופן שבו מתנהלת הפרקליטות בהבאת עדותו של ישועה: "אנחנו חצי שעה שומעים דברים שמעולם לא שמענו עליהם, ובמזכר שהועבר אלינו זה שלוש שורות. וכל זה נעשה שבועיים לפני המשפט. גם בית המשפט ראה בזה בעיה. זו דוגמה מצוינת לאיך ׳בפרקליטות אכלו בוסר ושיני ההגנה תכההנה׳. זו דוגמה פנטסטית להליך פשוט ופסול מעיקרו". פרקליטתה של איריס אלוביץ׳ (רעייתו של שאול אלוביץ'), עוה"ד מיכל רוזן-עוזר הוסיפה: "הרי מה יש לנו ברענון, כל מה שקיבלנו שזה ׳מאפיין את הלך הרוח של הדברים׳. התובעת מסרה לנו שמה שעלה ברענונים זה דברים שהם ׳בהלך הרוח׳, ועכשיו היא מבקשת פירוט".

10:47 – אלוביץ' פנה לישועה בנוגע למכירה אפשרית לפאקר: הוא (פאקר) יעבור קודם מסאז' בירושלים. ישועה מעיד: ראש הממשלה רוצה שפאקר יקנה, אבל הוא לא רצה, ולכן הוא צריך קודם "מסאז'" – מה שהבנתי כמטאפורה ללחץ שיופעל על ידי נתניהו. הוא הוסיף: יש פה מיליארדר אוסטרלי שלא רוצה לקנות, אותנו שלא רוצים למכור ומישהו שלוחץ שכן תהיה מכירה – זה סרט.

10:07 – ישועה נשאל על המגעים למכירת האתר וואלה ועל מעורבתו בכך לאורך השנים, וענה: "היו שלושה אירועים שבהם היו מהלכים או פגישות סביב קונים פוטנציאליים שמעוניינים לרכוש את וואלה. אחד בסוף 2013 בהקשר של הקונה שלדון אדלסון (אז בעלי ישראל היום). השני היה בסוף 2013 ביוזמה למכור את האתר לג'יימס פאקר. האירוע האחרון היה בסוף 2014 או ב-2015, ואז קישרתי לנציג של לארי האריסון".

10:00 – מוצגת הודעה שישועה כתב לאלוביץ' לאחר פרסום בדיקת מבקר המדינה באשר להוצאות בית הנשיא: "תראה את הראשית של וואלה, הגדול (נתניהו) חייב לך הרבה".

9:45 – בהתכתבויות נוספות שהציגה התובעת תירוש – ישועה מעביר את הצרופות לינון מגל, לירון מרוז ואבירם אלעד וכותב: "חומר שנשלח אליי בעילום שם על בנט… אם יש פה משהו עיתונאי אז תנצלו… אבל בדקו טוב כי זה בטוח מגמתי… אם אין בזה עניין ציבורי אז זרקו לפח".

9:11 – הדיון מתחיל עם דרישות הסיקור הראשונות המופיעות בכתב האישום משנת 2013, ערב הבחירות לכנסת. מוצגות הודעות שישועה קיבל מזאב רובינשטיין, מי שעל פי החשד תיווך בין נתניהו ובני הזוג אלוביץ', שבהן הוא נדרש להעלות פרסומים שונים – ברובם נגד נפתלי בנט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים