שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "קיווינו שהתחלואה תרד בקצב מהיר יותר"
פרופ' לוי
מנכ"ל משרד הבריאות מסביר את ההמלצה להארכת הסגר: "אני חושב שיש פה תחלואה גבוהה שחלקה נובע כנראה מהמוטציה הבריטית. הסגר כבר שבועיים ולא מוריד את המספרים"
תגיות:
פרופ' חזי לוי | צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הציג הבוקר בראיון ל'רדיו 103' את נתוני התחלואה: "המספרים בתחלואה עדיין גבוהים. אנחנו על 7,000 חולים, 1,200 חולים קשים ו-250 מונשמים. אלה מספרים מדאיגים מאוד. הממוצע הוא בסביבות 8,000 וזה מספר גבוה".

בראיון לגולן יוכפז וענד דוידוב הוסיף: "אני חושב שיש פה תחלואה גבוהה שחלקה נובע כנראה מהמוטציה הבריטית שאנחנו יודעים שהיא גורמת להדבקה גבוהה מאוד, אך לא בהכרח למחלה קשה יותר, למרות שיש ידיעות על כך מן העולם. לכן בין השאר למרות הסגר שנמשך כבר שבועיים הוא עדיין לא מצליח להוריד את המספרים".

הוא התייחס לכך שבמקור ביקשו במשרד הבריאות סגר רק לשבועיים: "זה מאכזב, זה אומר שחשבנו או קיווינו שהתחלואה תרד בקצב מהיר יותר. אנחנו רואים בלימה והתייצבות וירידה במקדם ההדבקה שגם ייתן את אותותיו במספר המאומתים ומספר החולים קשים אבל זה עדיין לא הגיע. גם התחזיות מדברות כרגע על מגמה של בלימה, אבל לא בקצב שסברנו".

על האפשרות שבעוד שבוע יבקשו הארכה נוספת אמר כי "אני לא יכול לומר, כי אנחנו לא רוצים לבקש הארכה, אנחנו רוצים לפתוח את המשק. אני לא יכול להבטיח, אני מקווה מאוד שאנחנו נמשיך לרוץ בצורה מרשימה כל כך ולחסן יותר ויותר אנשים כך שהתחלואה תרד".

"המלחמה הזאת מטורפת, אנחנו נמצאים במצב מטורף וצריכים לעשות את כל מה שניתן כדי להוריד את התחלואה והתמותה. ברור לכולנו מקטן ועוד גדול שהסגר גובה את המחיר שלו גם כן, מחיר קשה, מחיר כלכלי, מחיר נפשי, עלייה בבעיות נפשיות וזה ברור לגמרי. אנחנו משחקים תוך ניתור יומי במשולש של סגר, הורדת תחלואה וחיסונים ומנסים לעשות את המיטב על מנת שלא להגיע למצב בו בתי החולים יהיו גדושים בחולים קשים מאוד, מונשמים, עם ירידה באופטימום של הטיפול וזה מה שאנחנו מנסים לעשות".

פרופ' לוי' סיפר על המצב הקשה בבתי החולים: "מחלקת טיפול נמרץ היא דבר יקר ערך בשגרה, וודאי כעת. לא אחת בתי החולים נדרשים להכריע את מי להכניס לטיפול נמרץ או את מי להוציא כי צריך להכניס מישהו שמצבו קשה יותר. זה דבר שאנחנו מכירים בשגרה. וודאי שכעת בזמן הזה חדרי המיון עמוסים עם שחיקה אדירה של הצוות ולא אחת נדרשים להכריע את מי להכניס לחדר טיפול נמרץ. אני מקווה שאנחנו לא הולכים להיות איטליה עם מערכת בריאות כמו שלנו שעומדת בעומסים בלתי מתוארים ובלתי סבירים ועושה את זה בכבוד. נכון, יש עומס אדיר, אנחנו עושים הכל כדי להוריד את העומס הזה והוספנו בזמנו עוד בגל הראשון הרבה מאוד מכשירי הנשמה ועמדות הנשמה".

עם זאת, היו בפיו גם גם חדשות טובות: "החיסון יעיל כנגד הווריאנט הבריטי לחלוטין. יש מידת מה של ירידה ביכולת של החיסון להילחם כנגד המוטציה הדרום אפריקנית. עדיין, החיסון יעיל גם כנגד המוטציה הדרום אפריקנית אבל באופן מוחלש יותר. האם יש סכנה לחלות לאחר חיסון? יש סכנה לחלות אבל המחלה אמורה להיות פחות קשה ואנחנו מכירים שינויים בחיסונים שנעשים גם כנגד השפעת מדי שנה. הבשורה בחיסונים של מודרנה ופייזר היא שבגלל הטכנולוגיה שבה הם עשויים, ניתן להנדס אותם בצורה מהירה יותר וייתכן שבשנה הבאה אם יהיה צורך בחיסון נוסף – נראה חיסון. אני חושב שאנחנו כמו בשפעת נצטרך לחסן מדי שנה כנגד הנגיף".

על הסערה סביב חוק הקנסות אמר כי "צריך לעשות כל מה שניתן כדי להרתיע ולאכוף. אני לא מכיר דילים ומזמן הצענו להגדיל את הקנסות כדי להביא לאחדות באכיפה וכדי להילחם בדברים שעלולים לגרום לעלייה בהדבקה ולירידה בתחלואה. אני אישית בעד הגדלת קנסות כדי להגדיל את ההרתעה בקרב החברה ולייצר אחידות גם בהרתעה וגם באכיפה. זה בעיקר יתרום להורדת התחלואה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים