שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » צבא רוסיה מתקדם לעבר קייב – "תיכבש בתוך ימים"
מלחמה באירופה
הפלישה הרוסית כבר בעיצומה, אחרי שהמאמצים בזירה הדיפלומטית לא נשאו פרי. כנגד מרבית ההערכות במערב: מתרכזים כוחות רבים של הצבא הרוסי סביב הבירה קייב.
צבא רוסיה | צילום: shutterstock

אמש נראה היה כי המערב הצליח למנוע לחימה משמעותית והצליח להוריד מעט את המתיחות באזור, ואולם הבוקר (חמישי)התברר כי פוטין היה רציני בכוונותיו, והפלישה הרוסית לאוקראינה כבר בעיצומה. אחרי שדווח במהלך היום על עשרות הרוגים וקרבות עזים בגבול המזרחי והצפוני נראה שהרוסים מתכוונים להיכנס גם לקייב הבירה.

הכוחות הרוסיים ממשיכים בשעות האחרונות להתקדם באמצעות טנקים, נגמ"שים וחייל רגליים לכיוון קייב בירת אוקראינה. כעת נמצאים כוחות רוסיים רבים שנמצאים קילומטרים ספורים לקייב הבירה ומכתרים אותה.

גורמים במודיעין האוקראיני טענו במהלך היום כי צבא רוסיה מנסה לפרוץ לאזור קייב, והערב נראה שהכוחות הרוסיים מתקרבים לעיר. העיתון "ניוזוויק" דיווח מפי גורמים בבית הלבן כי הם מעריכים שרוסיה תכבוש את קייב בתוך ימים ספורים. רק הערב אישרה מוסקבה שכוחות קרקעיים שלה נכנסו לאוקראינה, והודיעה על כניסת כוחות מחצי האי קרים – שסופח מאוקראינה ב-2014.

קרובות עזים התחוללו כשלושים קילומטרים מקייב הבירה, ונראה כרגע על פי כלי התקשורת באוקראינה, כי טנקים ונגמשים רוסיים ממשיכים להתקדם לבירה קייב, זאת כנגד רוב הערכות במערב, שהניחו כי פוטין יסתפק רק במחוזות דונבאס ולוגאנסק ולא יפלוש לעומק אוקראינה . הבוקר הופצץ והושמד שדה תעופה הצבאי המרכזי של צבא אוקראינה בטילי שיוט מתקדמים ששוגרו לעברו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא דברים ואמר כי לנוכח המצב בשטח, והפלישה לאוקראינה, כי לרוסיה "אין שום ברירה", והיא לא הייתה יכולה לפעול אחרת. הוא טען שכל הניסיונות הקודמים לשנות את המצב ולהגיע לרגיעה לא צלחו. הלילה הכריז פוטין על "מבצע צבאי מיוחד" במזרח אוקראינה – מעוז הבדלנים הפרו-רוסים שנלחמים בצבא האוקראיני – אבל מהר מאוד, כפי שהעריכו גורמים במערב, התברר שהמתקפה הייתה נרחבת ועוצמתית הרבה יותר ממה שכינה פוטין "מבצע מיוחד". רויטרס דיווחה הערב על לפחות 1,000 עצורים בהפגנות ב-47 ערים ברחבי רוסיה נגד המלחמה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים