שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "הפכו את הר הבית לאתר לאחסון נשק"
ריבלין בתדרוך
הנשיא הדגיש: "אף מדינה בעולם לא תשלים עם מצב דומה, לעולם לא נקבל מציאות שכזו. נגן על אזרחינו בכל הצעדים הנדרשים"
הנשיא ריבלין | צילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיים היום, תדרוך חירום לכלל שגרירי האיחוד האירופי המוצבים בארץ, על רקע ההסלמה ביממה האחרונה. בתדרוך השתתפו כלל השגרירים בראשות שגריר האיחוד האירופי בישראל עמנואל ג'ופרה שאף נשא דברים לצד שגריר גרמניה, איטליה, ספרד, צרפת ורבים נוספים.

"רציתי לשוחח אתכם על רוחות השלום הנושבות באזורנו, אך אתם עדים לפרובוקציות, פיגועי הטרור והאלימות של חמאס שהפכו את חודש הרמדאן הקדוש לסיוט. בשבוע שעבר אירחתי בסעודת האיפטאר בבית הנשיא שגרירים ומנהיגים מוסלמים. כולכם יודעים שירושלים היא עיר פתוחה, בה מתפללים בחופשיות בני כל הדתות. במהלך חודש הרמדאן, התפללו בשלום בהר הבית רבבות מוסלמים, כפי שהם עושים לאורך כל השנה".

"לעולם נגן ונשמור על חופש הדת והפולחן, אך לא נאפשר אלימות ופרעות המהוות איום על ביטחונם של כל תושבי ירושלים, יהודים, מוסלמים ונוצרים כאחד. בשבועות האחרונים ראינו עלייה בתקיפות פלסטינים נגד יהודים ברחבי ירושלים. רבות מהמתקפות הללו אף תועדו ושותפו ברשתות החברתיות. התקפות אלו הובילו להתפרעויות אלימות, כאשר קיצונים פלסטינים הפכו את המתחם הקדוש של הר הבית, לאתר לאחסון נשק ממנו יוצאות תקיפות נוספות. איננו יכולים לאפשר את השימוש באתר הקדוש לפרעות אלימות המאיימות על מתפללים יהודים ומוסלמים כאחד".

"שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פעלו בגבורה במטרה להשיב את הסדר ולאפשר לכל תושבי ירושלים לחיות ולהתפלל בבטחה. כפי שכולכם יודעים ללא מתקפות קודמות, אתמול אחר הצהריים, הותקפה ירושלים בירת ישראל, במטח רקטות על ידי החמאס. מאז נורו מאות רקטות לערים שלנו. אלפי ילדים נלקחו על ידי הוריהם במהירות למקלטים. אף מדינה בעולם לא תשלים עם מצב דומה. לעולם לא נקבל מציאות שכזו. נגן על אזרחינו בכל הצעדים הנדרשים".

"כפי שאמרתי פעמים רבות בעבר, לא נגזר עלינו יהודים וערבים לחיות יחד, נועדנו לחיות יחד. הדרך לשלום תלויה בקידום שותפויות אזוריות, פיתוח יוזמות המטיבות עם כל הצדדים, ובבניית אמון הדדי והבנה. אלו יסודות השלום", הוסיף הנשיא ואמר: "במזרח התיכון, כמו באירופה, אין קיצורי דרך. שלום לא יכול להתבסס על פיסת נייר. שלום לא יכול להתפתח על ידי תקיפת ישראל במוסדות האו"ם או על ידי פגיעה בזכותה של ישראל להגן על עצמה דרך בית הדין הפלילי הבינלאומי".

"הזירה הישראלית-פלסטינית חשובה מאוד, איך אין סיבה להחזיק את קשרי האיחוד האירופי וישראל כשבויים התלוים בקשרים בין ירושלים, רמאללה ועזה. התניה כזו פוגעת בעתידנו המשותף, לא מסייעת בדבר לפלסטינים ואף איננה מקדמת את מטרתנו המשותפת לשלום," הדגיש הנשיא ואמר: "אני יודע שרבים מכם סיירו בגבולותינו. ראיתם בעיניכם את האיום הנשקף מאיראן ושלוחותיה בהן חיזבאללה. אני יודע שהממשלות שלכם מחויבות לביטחונה של ישראל וזוהי הסיבה בגללה הכרחי לפעול באופן נחרץ נגד הטרור, נגד האיומים והשאיפות הגרעיניות האיראניות ולהוציא את חיזבאללה על ענפיו השונים מחוץ לחוק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים