שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » קלפיות באוטובוסים, בוחנים הצבעה בנתב"ג
בחירות בצל הקורונה
מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי 50 אוטובוסים ישמשו כמתחם קלפי מחוץ לאוהלי ההצבעה במתחמי הקורונה. לדבריה, קיים מחסור של אלפי עובדים
קלפי באוטובוס | צילום: ועדת הבחירות לכנסת

ועדת הבחירות הציגה היום (שני) את ה"אוטובוס קלפי", אוטובוס שבו תוצב קלפי מיוחדת עבור מבודדים, זאת במטרה לנסות למנוע את העומס הצפוי בקלפיות ביום הבחירות. הוועדה הודיעה גם כי היא בוחנת להציב קלפיות בנמל התעופה בן-גוריון, כך שישראלים שינחתו בארץ בדיוק ביום הבחירות יוכלו להצביע עם הנחיתה – ולא יצטרו להגיע לקלפי שליד ביתם.

עדס סיפרה כי בכוונתם להפעיל ביום הבחירות קלפיות בתוך אוטובוסים. ועדת הבחירות הכשירה 50 אוטובוסים שישמשו כמקומות קלפי לכל דבר עם חברי ועדת קלפי. אוטובוסים אלה יחולקו בין המחוזות השונים ברחבי הארץ כדי להקל על העומס ולמנוע תורים ארוכים. בנוסף לכך, יוקמו תוך 48 שעות לפני הבחירות 500 מתחמי אוהלים שבהם יוצבו 80 קלפיות המיועדות לחולים ולמבודדים.

עדס הדגישה כי מספר המצביעים בכל קלפי יוקטן "כדי להקטין את הצפיפות", וכמו כן, העלויות למיגון המיוחד של הקלפיות "דרשה תוספת של כ-5 מיליון שקלים". בנוסף לכך, על מנת למנוע חיכוך בין הבוחרים הבריאים לבין החולים והמבודדים יוקמו כ-500 מתחמי אוהלים ברחבי הארץ, שיכילו כ-800 קלפיות.

היא הסבירה איך חולי הקורונה יוכלו להצביע: "כל מי שיהיו רשומים באתר משרד הבריאות כחולים יוכלו להתקשר למרכז המידע למספר ייעודי ולתאם הסעה לקלפי ספציפית. ההסעה תהיה אך ורק למי שרשום כחולה ביום הבחירות, והם יוכלו להצביע בבחירות הייעודיות – רק חולים ומבודדים. למבודדים אנו בוחנים השתתפות במימון הסעת מבודדים".

עדס ציינה כי יוקמו כ-500 מתחמי אוהלים להצבעות בכ-800 קלפיות. "בבחירות אלה יהיה גידול של 35% במספר הקלפיות ומספרן יעמוד על כ-15 אלף. בהמלצת משרד הבריאות נפעיל מערך ניקיון ביום הבחירות בכל מתחמי ההצבעה בעלות של 17 מיליון שקל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים