שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » קמפיין "ישראל מתאבדת" יוצא לדרך
התחקיר הוצג בכנסת
בעקבות התחקיר בו נחשף כי הממשלה מעבירה כספים לעמותת 48 שמסייעת לחמאס ועל קשריה של מפלגת רע"מ בעניין הוצג היום התחקיר לח"כים בכנסת והמאבק עולה שלב
פורום ישראל מתאבדת | צילום: צילום מסך

ארגון "עד כאן" יחד עם פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות חשף היום בכנסת את התחקיר המלא על קשרי מפלגת רע"מ עם תנועת החמאס.

בפתח הישיבה בה השתתפו חברי כנסת רבים, נציגי ארגוני המחנה הלאומי, משפחות שכולות ונכי צה"ל הוצגו הנתונים המלאים על זרועות התמנון של מפלגת רע"מ. כמו כן, הושק מסע ציבורי תחת הכותרת 'ישראל מתאבדת'.

סא"ל במיל. בועז קוקיא, אביו של לוחם הנח"ל רון ז"ל שנרצח בפיגוע עי מחבל בדואי ישראלי בערד, חבר פורום בוחרים בחיים אשר ערך את התחקיר אמר: "מדובר בליקוי מאורות לאומי שגורמת להכנסת מפלגה בדלנית לתוך ממשלת ישראל, שבפועל תומכת באויבי ישראל- תנועות החמאס והאחים המוסלמים. ממשלת ישראל מתרחקת ממגילת העצמאות המהווה מצפן לאומי של המדינה".

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן" אשר ארגונו ערך את התחקיר המקיף מסר בתגובה: "פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שממשלת ישראל משתפת פעולה באופן מלא ומעבירה כספים מתקציב המדינה לידי גורמים אשר העבירו וקיבלו בעבר כספי טרור לידי משפחות מחבלים. אסור שתקציב המדינה יעבור במתכונתו הנוכחית בה הוא מזרים מיליארדים לשליטת התנועה האסלאמית שמחוברת בעבותות לחמאס. אנו קוראים למרכיבים הציוניים שעדיין נמצאים בקואליציה לעצור את מחול השדים הזה ולפעול לתיקון המצב. עוד לא מאוחר לשנות את הגזרה הזו".

סא"ל (מיל') עו"ד מוריס הירש, שמשמש בין היתר כיועץ המשפטי של 'פורום בוחרים בחיים' מסר: "התלונה שהגשנו אמש למשטרה חושפת מציאות קשה ביותר ובה, עמותה רשומה בישראל, מזרימה כספים לחמאס. בכירי העמותה מודים שהעמותה היא המשך ישיר של עמותה אחרת שהוצאה אל מחוץ לחוק בשל תמיכה בטרור. אותם בכירים אף מקיימים פגישות באופן תדיר עם גורמים בכירים בחמאס עזה. גורם בכיר אחר בעמותה היא אחותו של אחד המחבלים המרכזיים שהיו מעורבים בפיגוע בליל הסדר, בשנת 2002 במלון פארק בנתניה, ושבו שרצחו 29 אנשים. עסקתי ברוב חיי המקצועיים בהתמודדות עם הטרור הפלסטיני, בדגש על דרכי המימון שלו, ובמקרה זה, אין רק עשן, אלא שריפה של ממש".

הרצל חג'אג', אביה של סגן שיר ז"ל שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב אמר: "פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור יחד עם ארגון "עד כאן" הביאו הוכחות חד משמעיות לקשר בין רע"מ ועמותות האחים המוסלמים לחמאס שהם אויבי ישראל. ממשלת לפיד בנט לא תוכל להגיד לא ידענו. הם בעיינים פקוחות מובילים את ישראל לאבדון. דם הנרצחים הבא יהיה על הידיים של לפיד ובנט. ישראל מתאבדת".

דבורה גונן, אמו של דני הי"ד אשר נרצח לפני כשש שנים סמוך לישוב דולב ומייסדת פורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות ופצועי פעולות האיבה אמרה: "לא יתכן כי כספי המיסים של אזרחי מדינת ישראל יעברו כחלק מהתקציב לעמותות אשר תומכות טרור ותומכות בילדי שהידים בעזה ובמקומות נוספים על פני הגלובוס. כל אזרח החפץ חיים חייב להתנגד למציאות שכזו. ממשלות ישראל חייבות לתת מענה ופתרון לתחלואי החברה הערבית אך לא זו הדרך. כאם שכולה, העובדה שהממשלה הנוכחית מוכנה להתנהל בעצימת עיניים מול אוזלת יד שלה עצמה ולהמשיך להיות חלק ממערך תומך טרור היא הוכחה לכך שאין לממשלה זו זכות קיום. לאור ממצאי תחקיר "עד כאן" ו-"בוחרים בוחרים" ממשלת בנט לפיד עבאס חייבת לסיים את כהונתה".

יואל שילה מתנועת "הקו האדום" אמר: "אנחנו מתנועת הקו האדום מפגינים מול ביתה של איילת שקד, לא ניתן לנושא לרדת מסדר היום, התקציב שלנו עובר לתנועה איסלאמית שמשתפת פעולה עם החמאס ורוצה לחסל אותנו, זה תקציב עם דם על הידיים".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "התחקיר הזה הוא רק קצה הקרחון. אין אחד שלא מבין איך זה הולך לעבוד, אין אחד שלא יודע שהכספים הללו מתעדים לעבור לרשויות המקומיות כמלבנת כספים ומשם למימון טרור. חברי הממשלה מכירים את המסלול של הכסף ולצערי לא יוכלו להגיד ידינו לא שפכו את הדם הזה".

חה"כ אורית סטרוק ציטטה מספר ישעיהו: "כי אמרתם כרתנו ברית עם מוות, ועם שאול עשינו חוזה… כי שמנו כזב מחסנו ובשקר נסתרנו". הוסר הלוט. תמה האפשרות להיסתר בשקר. נגלה הסוד וכולם רואים שהמלך הוא עירום. המלך הוא מחבל, טרוריסט, אויב ישראל. אויב שהקורבנות שלו יושבים כאן בחדר הזה. היא קראה לחברי הכנסת מהקואליציה בשמותיהם ודרשה שיפסיקו לשחק במשחק שלושת הקופים, שאינם רואים ואינם שומעים ואינם מדברים. קומו והשמיעו קול. תגידו בקול גדול: טעינו. ולא עוד. עד כאן. ומשפט אחד לחברי ויו"ר המפלגה שלי בצלאל סמוטריץ': עכשיו כולם רואים כמה צדקת. כמה צדקנו. כמה הצלנו את מדינת ישראל מאסון נורא. ועכשיו – תורכם אנשי הימין בקואליציה. עכשיו תורכם".

ח״כ גלית דיסטל אטבריאן: "התחקיר המטלטל שנחשפתי אליו עכשיו בכנסת בכנס של ארגון עד כאן ופורום בוחרים בחיים צריך להדיר שינה מכל אזרח ישראלי ציוני. אני קוראת לממשלה לעצור לאלתר את הקשרים עם רע״מ עד שארגוני הביטחון יחקרו את הקשר המסוכן של רע״מ לארגון הטרור חמאס. אם שקל אחד יעבור לחמאס ממפלגת רע״מ זה יהיה על הידיים של מפלגות ה״ימין״ ימינה ותקווה חדשה. זה צו השעה, עצרו את זה".

ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית הגיב לתחקיר: "אני רוצה להודות לאנשי ‘עד כאן׳ ו׳פורום בוחרים בחיים׳ על התחקיר החשוב הזה. שקר השותפות האזרחית נחשף במימדים עוצמתיים עד כדי סכנה ביטחונית חמורה למדינה אך בנט, שקד, אלקין וכהנא ממלאים פיהם מים. דרוש ריסטרט ערכי לממשלה הזאת".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לחשיפת עד כאן: "זה יום כיפורים לשב"כ המשטרה והפרקליטות. איך יכול להיות שהם לא התריעו ולא הודיעו על הקשרים שעד כאן ובוחרים לחיים חשפו ואיך יכול להיות שנכון לרגע זה, אין חקירה, אין דין ואין דיין, כאשר לנגד עינינו עוברים כספים לארגון טרור".

בישיבה השתתפו ח"כים נוספים ביניהם השר לשעבר ח"כ אלי כהן, ח"כ קרן ברק, ח"כ אופיר כ"ץ, ח"כ צחי הנגבי, ח"כ יואב קיש וח"כ שלמה קרעי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים