שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » קנאביס רפואי מסייע דרמטית לחולי פרקינסון
מחקר חדש
מחקר שנערך מצא שקנאביס רפואי מסייע בצורה ניכרת בהורדת סימפטומים של פרקינסון ● "המחקר מוכיח כי היתרונות הרפואיים של הקנאביס רחוקים מלהגיע לידי מיצוי"
צמחי קנאביס רפואי אילוסטרציה | צילום: באדיבות המצלם

יתרונות רפואיים רבים נקשרו בקנאביס רפואי בעיקר לכאבים כרוניים ולמחלות אונקולוגיות, כעת מסתבר כי גם חולי פרקינסון יכולים לשפר את איכות חייהם באמצעות שימוש במוצרי קנאביס רפואי. למעשה כבר כיום לפי דו"ח היחידה לקנאביס רפואי של משרד הבריאות, למעלה מ-1000 מטופלים פעילים עם רישיון מתוך כמעט 110 אלף רישיונות פעילים לקנאביס רפואי, מחזיקים ברישיון בשל אבחנה של מחלת פרקינסון (זאת מתוך כ-30 אלף חולי פרקינסון בישראל).

ואכן, מחלת הפרקינסון היא אחת המחלות הנוירולוגיות שבגינן ניתן לחולים טיפול בקנאביס רפואי, זאת עקב סגולותיו בשיכוך והפחתת סימפטומים כמו הרעידות האופייניות לחולי פרקינסון. המחקר החדש שנערך באוניברסיטת קולורדו וכלל בחינה של למעלה מ-50,000 חולי פרקינסון, נועד לבחון כמה מחולים אלו שטופלו בקנאביס רפואי מעידים על שינויים בסימפטומים העיקריים של המחלה.

73% מהמשתתפים במחקר הצהירו כי הם מקבלים קנאביס רפואי לטיפול בסימפטומים השונים של מחלת פרקינסון. רובם מקבלים טיפול במוצרי שמן קנאביס, המקובלים יותר בטיפול בפרקינסון. מתוך אותם מטופלים, למעלה מ-60% דיווחו על שיפור או על שיפור משמעותי באיכות השינה, ויותר מ-50% דיווחו על שיפור בתסמינים משניים כמו עצבנות, חרדה, דיכאון וכאב.

בנוסף, כ-40% דיווחו על שיפור בתסמיני המחלה העיקריים, כולל הפחתה ברעידות, בקשיון השרירים ובהתכווצויות השרירים. עוד עולה מהמחקר, כי המטופלים שצרכו קנאביס רפואי בצורת שמנים, דיווחו על רמה נמוכה יותר של תופעות לוואי.

מחקר חדש זה, מצטרף למחקרים רבים קודמים שבדקו את היעילות של קנאביס רפואי לחולים בפרקינסון. כך למשל במחקר של אוניברסיטת סאו פאולו בברזיל שנערך בשנת 2014 על 21 חולי פרקינסון שאינם סובלים מתסמינים נפשיים, החולים דיווחו על שיפור כללי באיכות חייהם בעקבות השימוש בCBD (שמן המופק מצמח הקנאביס), החוקרים ציינו כי לא נרשמו תופעות לוואי לשימוש בCBD.

לדברי שי אברהם שריד מבעלי חברת שיח מדיקל – חלוצת הקנאביס הרפואי בישראל: "כבר כיום אנו מספקים מוצרי קנאביס רפואי לחולי פריקנסון (כמו גם למחלות נוירולוגיות אחרות כגון אלצהיימר, ניוון שרירים, טרשת נפוצה ומחלות נוספות) בישראל. מחקרים מהשנים האחרונות הראו שיפור משמעותי מיידי ברעד, בנוקשות ובאיטיות.

המחקר המקיף שנעשה באוניברסיטת קולורדו – ומצטרף למחקרים קודמים בנושא – מוכיח כי היתרונות הרפואיים של צמח הקנאביס עדיין רחוקים מלהגיע לידי מיצוי. ניתן להניח כי בעתיד הקרוב המחקרים יוכיחו על כך שהקנאביס מסייע לסובלים ממחלות נוספות. גם פיתוחים חדשים בתחום זה, ישפרו את היכולת לספק לחולים מוצרים איכותיים יותר ולהפחית את רמת תופעות הלוואי למינימום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים