שיתוף
תגובות
משפט » קנס ומאסר לדייגים שדגו בניגוד לחוק
כתב אישום
על פי כתב האישום שני הנאשמים דגו בנובמבר 2019 בשמורת הטבע המוכרזת שקמונה בניגוד לחוק ושילוט הקיים בשמורה
דייגים דגים באופן לא חוקי | צילום: באדיבות המצלם

בית משפט השלום בחיפה הרשיע שני דייגים מהעיר עכו, בשנות ה-20 לחייהם, בגין דיג לא חוקי בשמורת הטבע הימית שקמונה וגזר עליהם מאסרים על תנאי וקנס כספי בסכום כולל של 20,000 ש"ח.

על פי כתב האישום שני הנאשמים דגו בנובמבר 2019 בשמורת הטבע המוכרזת שקמונה בניגוד לחוק ושילוט הקיים בשמורה. השניים עשו זאת באמצעות רשת מתוך סירה ממונעת תוך שהם פועלים להקשות על זיהויים.

השניים תועדו בזמן אמת על ידי צלם ואיש טבע, שטייל באזור והכיר את כללי האיסור על הדייג בשטח השמורה, צילם אותם בשעת מעשה והעביר את הפרטים והממצאים לידי פקחי רשות הטבע והגנים. בעקבות זאת הדייגים שזוהו על ידי הפקחים על סמך התמונות הוזמנו לחקירה ברשות הטבע והגנים, סירתם נתפסה והחל הליך משפטי שבסופו הדייגים הודו באשמה ובעבירות שיוחסו להם.

לנאשמים יוחסו 3 עבירות בהן: איסור פגיעה בשמורת טבע, פגיעה בבעל חיים בשמורת טבע ואיסור הכנסת חומר זר (רשת דייגים) לשמורה.

על דייג אחד, בעל הרשעה דומה קודמת, נגזרו 3 חודשי מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 11 אלף ש"ח ומימוש התחייבות מההרשעה קודמת בסך נוסף של 4,000 ש"ח. זאת בנוסף להתחייבות כספית בסך 15,000 אלף ש"ח להימנע מעבירות דומות במשך כשנתיים.

על הדייג השני נגזרו 3 חודשי מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 5,000 ש"ח והתחייבות כספית בסף 11,000 אלף ש"ח להימנע מעבירות דומות במשך כשנתיים.

ביחידה הימית של רשות הטבע והגנים מציינים כי, "פעילות דייג לא חוקית ולא מבוקרת הינה אחד הגורמים העיקריים להרס בתי גידול ימיים ולהפחתה בשכיחות אוכלוסיית דגים רבות בכל העולם. במעשיהם פגעו הנאשמים בשמורה ובדגים החיים בה. ראויה לשבח עירנותו של הצלם וחובב הטבע שצילם את המעשים בזמן אמת וסייע לנו במהלך שהוביל להרשעתם".

"הרשעה זו היא חלק חשוב ממאמצי האכיפה שאנו נוקטים למען שמירה על משאב הדגה ועל שמורות הטבע ולציבור אפשרות לסייע בכך רבות כפי שניכר ממקרה זה. רשות הטבע והגנים, עם הפקחים הפרושים בכל הארץ תמשיך לפעול למען שמירת הטבע בישראל וכנגד אלו שמנסים לפגוע בו בניגוד לחוק".

לדברי עו"ד שי פרץ, התובע הראשי ברשות הטבע והגנים: "שוב מוכח כי שילוב הזרועות של רשות הטבע עם משרד החקלאות , מניב את הענישה המרתיעה והראויה כנגד הפוגעים במשאבי הטבע היקרים לנו מאוד. בהתאם ימשיכו הגופים באכיפה בלתי מתפשרת וביעילות רבה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. עבריינים אוכפי דיג תפסו עברייני דיג. למי שלא הבין, פקחי רט"ג למרבה הצער אולי עשו הפעם עבודה טובה אך ככלל הם הפכו לעבריינים ובריונים שמלבד אכיפה עניינית מתעמרים בציבור הנורמטיבי שאיננו עבריין.
    דבר שני, מה עם קצת מקוריות? ממתי האתר הזה עושה העתק-הדבק של מה שרט"ג שולחים לכם?! הרי ה"כתבה" איננה אלא מה שרט"ג כתבו ופרסמו באתר שלהם. הבעיה עם רט"ג שהם עסוקים רק ביחצ"נות וקידום עצמי וחמור מכך, בגזל שיטתי של הטבע מהציבור. ביום שתוקם ועדת חקירה להתנהלות רט"ג – ערימת הגועל והשחיתות עשויה להגיע את קרקעית הים במים עמוקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים