שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » קנס לשוהים במירון בזמן הילולה ללא כרטיס מתאים
רדיפת הדת
יוזמה של המשרד לשירותי דת לעגן את ההילולה בחוק כך שמלבד הקנס מוצע כי בכל שטח ההר לא יתקיימו אירועים מלבד הדלקה אחת שנקבעה מראש
מירון בל"ג בעומר | צילום: RnDmS, שאטרסטוק

תזכיר חוק מונח בימים אלו על שולחן הכנסת בה מבקשים המשרד לשירותי דת ומשרד המשפטים לעגן בחוק את הילולת הרשב"י בהר מירון. ההצעה הוגשה עם תוקף לשנה בלבד.

בתזכיר החוק מוצע לקבוע כי יידרש היתר מיוחד לשהות במירון בזמן ההילולה הקרובה – בדמות כרטיסים שיחולקו למספר מסויים של אנשים ויצויין בכרטיס השעה שמותרת לאדם להיות בהר. אדם שיסתובב בהר בזמן ההילולה ללא אישור מתאים ייקנס בסכום של 500 שקל.

עוד בנושא:

עוד מוצע כי בכל שטח ההר יתקיים רק הדלקה אחת וללא שום אירועים נוספים. כדי לקבל אישור לאירוע יצטרכו לקבל אישור של: המועצה המקומית, המשטרה וכבאות והצלה.

עדיין לא נקבע כמות האנשים שיורשו לשהות בו זמנית בהר מירון בזמן ההילולה. לשוטרים שיהיו במקום תינתן הסמכות למנוע עליה של אנשים להר וכן סמכות להוציא אנשים. לשוטרים יהיה סמכות להחליט על הפסקה של אירועים והדלקות בכל שטח ההר.

בתוך כך, לפני כחודש פורסם כי על פי ההערכות של גורמי המקצוע – יוכלו להיות בהר בזמן נתון כ-20 אלף בני אדם בלבד, לעומת חצי מיליון בשנים האחרונות. כך נחשף ב"ישראל היום". מדובר באירוע של 24 שעות, כך שיוכלו להיכנס למתחם בסביבות 100 אלף בני אדם בסך הכל, רחוק מאוד מהאירוע ההמוני שאליו התרגלנו.

היקף הקהל בשטח ייגזר מהשטח הפנוי לשימוש הקהל בהר ומהוראות הבטיחות, לרבות ההוראות בעניין יציאות ופתחי מילוט. לקראת האירוע יוכשרו מספר מקומות קרובים לציון, שיהיו מוצלים ונוחים, הן לנשים והן לגברים, שבהם יתאפשר לקיים תפילה, וכן אזורים ייעודיים עבור אירועי "חלאקה" בשטח ההר.

הגעת הקהל למתחם ההר תתאפשר בתחבורה ציבורית בלבד מתחנות הסעה ברחבי הארץ או מחניונים מסודרים בסמיכות להר. כרטיסי הנסיעה יוצעו למכירה מראש ויוגבלו בזמן. על הכנת תוכנית התחבורה וההיסעים להר, ביצועה והשליטה בה יופקדו משרד התחבורה ומשטרת ישראל. במשרד הדתות אמרו כי בניגוד לשנים קודמות, לא יהיו מוזמנים VIP ולא תהיה כניסת מכוניות למתחם.

בהמשך השבוע צפוי פרויקטור מירון להשלים את סבב הפגישות עם חצרות החסידים והוא ימסור להם את עיקרי המתווה מהתגבש. "הגעתי למשימת קודש והיא לארגן את הילולה ולוודא כי היא תתקיים בצורה הטובה והבטוחה ביותר", הבהיר טסלר לצוות המנכ"לים. "בהתאם למדיניות שר הדתות, אני מקיים שיח שבנוי על הידברות עם הציבור החרדי במטרה לקיים את ההילולה ולדאוג שהציבור החרדי יגיע להר בל"ג בעומר".

כזכור, ציבור של מאות אברכים ובני ישיבות, נשים וטף שהגיעו אמש לאתרא קדישא מירון לכבוד הילולת משה רבינו ע"ה, גורשו על ידי כוחות גדולים של משטרת ישראל שנערכו מבעוד מועד אחרי שנודע להם על אלפי חרדים שעושים את דרכם למקום הקדוש.

גורמים במערכת הפוליטית החרדית רומזים כי מדובר בבלון ניסוי שעורכת המשטרה לקראת האירוע המשמעותי באמת. חלק מהגורמים אף טענו כי גם הכללים הנוקשים ואנטי דתיים עליהם החליטה המשטרה יוקשחו עוד יותר סמוך להילולת הרשב"י, מה שבלי ספק יוביל לתוהו ובוהו סביב מירון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים