שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » קנס של 10 אלף ש"ח למוסדות חינוך
הממשלה אישרה
בנוגע לקיום אירוע אסור או אירוע מוגבל עם מספר משתתפים גבוה מהמותר: שטח פתוח – קנס של 5,000 ש"ח. שטח סגור -קנס של 10,000 ש"ח
תגיות:
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

הממשלה אישרה הערב את תקנות חוק קנסות הקורונה, לאחר מספר ימים שהנושא עורר מחלוקת בין המפלגות השונות. התקנות שאושרו ייכנסו לתוקף בעוד 24 שעות.

הפעלת עסק או מקום הפתוח לציבור שהפעלתו אסורה ייקנס באופן הבא: מקום ששטחו עד 100 מטרים – קנס של 5,000 ש"ח. מקום ששטחו בין 100 ל-500 מטרים – קנס של 7,500 ש"ח. מקום ששטחו מעל 500 מטרים – קנס של 10,000 ש"ח.

בנוגע לקיום אירוע אסור או אירוע מוגבל עם מספר משתתפים גבוה מהמותר: שטח פתוח – קנס של 5,000 ש"ח. שטח סגור -קנס של 10,000 ש"ח

כמו כן, הוחלט על העלאת הקנסות בנוגע להפעלת מוסד המקיים פעילות חינוך בניגוד לתקנות: מוסד שמספר התלמידים בו עד 35 – קנס של 5,000 ש"ח. מוסד שמספר התלמידים השוהים בו עולה על 35 – קנס של 10,000 ש"ח.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר בדיון בממשלה: "התקנות מצוינות אבל אתם מעמידים את השוטרים במצב בלתי אפשרי. אנחנו מנסים לא לייצר עימותים בין שוטרים לילדים. אין בעיה לתת קנסות למוסדות, אבל שוטרים לא יכולים לספור ילדים בכיתות. אפשר לקבוע שמוסד פתוח בניגוד להנחיות יקבל 10 אלף שקל".

אופיר אקוניס אמר: "מזכיר הממשלה, כל שינוי של התקנות, גורר את כל הנושא לכנסת. כל שינוי כאן, משמעותו שאין קנסות. הכנסת תדון ולא בטוח תאשר. וזה סתם ייגרר". השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ענה: "אני לא מסכים איתך". אקוניס התעקש: "אין בעיה, אז תלך לועדת חוקה ולכנסת ולא יאשרו את זה. ועדת חוקה מקבלת פה שינויים שלא בטוח תאשר. כבר ראינו את זה בעבר". צחי הנגבי תמך בו ואמר: "אקוניס צודק. ועדת חוקה דנה במה שאנחנו מחליטים. אם אנחנו מחזירים לכנסת הם צריכים לדון על זה מחדש, וזה יכול להיתקע שם".

המשנה ליועמ"ש רז נזרי אמר: "זה לא מדויק. אני מתעסק בנושאים משפטיים. אפשר לקבוע כך או אחרת אבל יותר חשוב שהקביעה תהיה ברורה". סגן שר הבריאות יואב קיש הציע: "יש עוד הצעה. אם רוצים להיות לחומרה, אפשר לתת עמדה אחידה וכל הפרה תהיה עשרת אלפים שקלים". אקוניס המשיך להתעקש: "כל מה שמגיע לוועדת חוקה נפתח מחדש, ולא איך שאנחנו מסכימים. הם הצביעו בעד מה שאנחנו החלטנו, ועכשיו אנחנו רוצים להחזיר את זה לוועדה והם יפתחו את זה לדיון חדש. זה ייקח 72 שעות ולא יהיו קנסות".

שר החקלאות אלון שוסטר הציע: "אולי כדאי להחזיר את התקנה כמו שהיא לתמיכה בוועדת החוקה?". ראש הממשלה נתניהו תמך ואמר: "רעיון מעניין". אקוניס הסכים ואמר: "אולי אנחנו משבשים לשוטרים את התוכניות, אבל להחזיר את התקנות כפי שהן לוועדת חוקה, זה הכי יעיל".

שר הפנים אריה דרעי התנגד: "יש פה קמפיין נגד החרדים מתחילת הישיבה. אתם עושים הבדלה בין חנות לחנות, אבל על מוסד חינוכי קטן אתם נותנים 10,000 שקלים. כולכם תומכים בזה שחושבים שהחרדים הביאו את הקורונה למדינה". נתניהו: "יש לך אלטרנטיבה?" דרעי: "אני לא מתערב. רק מחיתי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים