שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » קנס של 5000 ש"ח למי שיוצא למדינות בסיכון
אושר בוועדה
התקנות קובעות עבירה פלילית ומינהלית על מי שיוצא מישראל למדינות שבסיכון גבוה ללא היתר מוועדת החריגים. הקנס המינהלי על הפרת ההוראה יהיה בסך 5,000 ₪
נתב"ג | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

לראשונה בתקנות מחודש מאי סנקציה פלילית על היוצאים למדינות אסורות: ועדת החוקה אישרה את התקנות להטלת קנס בסך 5000 ₪ על מי שיוצא מישראל למדינות בסיכון מרבי; בעבירה חוזרת יוטל כפל קנס.

התקנות קובעות עבירה פלילית ומינהלית על מי שיוצא מישראל למדינות שבסיכון גבוה ללא היתר מוועדת החריגים. הקנס המינהלי על הפרת ההוראה יהיה בסך 5,000 ₪. בנוסף, התיקון מאריך את תוקפן של התקנות מיום 28.6.21 בשבועיים נוספים עד ליום 11.7.21. עד לתיקון הנוכחי האיסור על היציאה מישראל היה נורמטיבי בלבד, ולא נקבעה עבירה על מי שמפר אותו

הוועדה אישרה את תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש. הממשלה עשתה שימוש ב"חריג הדחיפות״ שבחוק הקורונה הגדול, כך שהתיקון נכנס לתוקף כבר ביום 28.6.21, ללא אישור הוועדה. הוועדה מוסמכת לאשר או לא לאשר את התקנות או רק חלק מהן וכן לשנות את תקופת תוקפן של התקנות.

כידוע, בחודש מאי 2021 הותקנו תקנות הקובעות איסור על היציאה מישראל למדינות שמוגדרות כמדינות בסיכון גבוה, למעט יציאה בשל חריגים שמפורטים בהן. הן נכנסו לתוקף ב-3.5.21 והוארכו מאז מספר פעמים, תוך שינוי של המדינות שלגביהן חל האיסור, ותוקפן הנוכחי הוא עד ליום 11.7.21.

התקנות אוסרות על היציאה למדינות הבאות: ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, ארגנטינה ורוסיה. יצוין כי צו בידוד בית של משרד הבריאות קובע כיום כי כל מי שייכנס לישראל מהמדינות שהוגדרו בסיכון גבוה לפי תקנות איסור היציאה יהיה חייב בבידוד, גם אם הוא מחוסן או מחלים.

עו"ד טל וינר שילה מהייעוץ המשפטי במשרד הבריאות: "הסעיף הפחלילי הוסף לאחר שראינו שהמספר של החוזרים מהמדינות האסורות, גבוה בהרבה ממספרי אישורי ועדת החריגים. יש כ-5,800 חוזרים ממדינות אלו וניתנו רק 1800 היתרים בוועדת החריגים. כל אדם החוזר ממדינה כלשהי חייב לעשות בדיקת PCR באותה מדינה. כמו כן, צו בידוד בית מחייב בידוד של כל חוזר לארץ שאינו מחוסן או מחלים ומי שחוזר ממדינות אסורות חייב בידוד בכל מקרה".

ח"כ לימור מגן תלם (ישראל ביתנו) ביקשה לדעת מה קורה בדרך מנתב"ג הביתה למי שחוזר מאומת. איזו אכיפה יש לכך. כמו כן, ביקשה נתונים על כל מדינה, מה אחוז החוזרים ממנה שחלו.

ח"כ צביקה האוזר (תקווה חדשה): "בניגוד להסדרים המיוחדים שנקבעו כשהעולם היה כמרקחה, אנחנו בסיטואציה שהמגיפה היא עובדה ידועה לכולם והשאלה אם יש מחקר משווה לגבי הסנקציות המוטלות על אזרחים ביציאה ממדינות. השוואה בינ"ל בנוגע לכלים הנהוגים בכניסה וביציאה. אנחנו צריכים לעצור את זה בכניסה ולא ביציאה ולכן אולי לחייב אנשים לממן בידוד במלון בעת הכניסה ועוד".

מירב שץ, ממנהלת אכיפה ארצית קורונה: "התוצאה לא מתקבלת בשדה התעופה ומחוסנים או מחלימים לא מחויבים בבידוד ולכן, לאור התחלואה העולה, השאלה אם האכיפה בנסיעה נכנסת שוב למשוואה. יש כ-42,000 ומתוכם המשטרה אוכפת 12,830 מבודדים שחזרו מחו"ל. הסמכות לאכיפת העבירה בתקנות היא לשוטר או לפקח רשות ההגירה".

התקנות אושרו פה אחד בתמיכתם של 5 ח"כים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים