שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » קסטרו-הודיס מציגה תוצאות חזקות לרבעון
בכל הפרמטרים
הרווח הנקי ברבעון השלישי צמח בכ-50% לכ-22 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי של כ-15 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד בנטרול רווח חד פעמי ממימוש נכס נדל"ן
רון רוטר מנכל קבוצת קסטרו הודיס | צילום: רפי דלויה

קבוצת קסטרו – הודיס מציגה תוצאות חזקות ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונה לשנת 2021 עם שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים. הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי של שנת 2021 זינקו בכ-20% לכ-424 מיליון ש"ח לעומת הכנסות של כ-353 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי צמח בכ-29% לכ-44 מיליון ש"ח בנטרול רווח חד פעמי ממימוש נכס נדל"ן ברבעון המקביל אשתקד בסך של כ-34 מיליון ש"ח. הרווח הנקי ברבעון השלישי צמח בכ-50% לכ-22 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי של כ-15 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד בנטרול רווח חד פעמי ממימוש נכס נדל"ן, כאמור הרווח הנקי המצטבר של הקבוצה הסתכם בכ-87.1 מיליון ש"ח בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 – שיא של כל הזמנים לעומת הפסד של כ-13.2 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

מזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2021 עלו לכ-188.2 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-128.6 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. במהלך הרבעון השלישי הושקה רשת עיצוב הבית – 'קסטרו HOME' המונה 15 חנויות בפריסה ארצית.

רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס אמר היום: "אנו גאים להמשיך להציג את מגמת ההתחזקות של קבוצת קסטרו-הודיס, המייצגת את מותגי האופנה והלייף סטייל המובילים בישראל: קסטרו, קסטרו HOME, הודיס, אורבניקה, קרולינה למקה ברלין, קיקו מילנו, איב רושה וטופטן".

"הנתונים המוצגים לדוחות אלה מצביעים על המשך צמיחתה של הקבוצה על כל מותגיה, זאת הודות לפעולות שנקטנו בשנתיים האחרונות כחלק ממיזוג הקבוצה ותהליכי ההתייעלות שנעשו. הרווח הנקי ברבעון זה של 22 מיליון ש"ח (לעומת 15 מיליון ש"ח בנטרול מכירת קרקע) מצביע על גידול של פי 1.5, ובמצטבר 87 מיליון ש"ח רווח לעומת הפסד של 13 מיליון ש"ח. הרווח הושפע מהוצאה של למעלה מ 10 מיליון ש"ח במנועי צמיחה חדשים ברבעון בראשם השקת רשת העיצוב והלייף סטייל CASTRO HOME".

"בימים אלה אנו ממשיכים בפריסה רחבה של רשת אורבניקה, עם פתיחת חנות דגל חדשה וענקית המתפרסת על פני 2,000 מ"ר בקניון הגדול בפתח תקווה, וחנות נוספת בת 1,500 מ"ר ברחובות. בחודשים הקרובים נשיק גם את אורבניקה סטיישן. עוד אנו מפתחים בתקופה זו את המשך פריסת החנויות בקונספט החדש של המותג הודיס לצד המשך צמיחה מואצת בתחום האיקום של כלל מותגי הקבוצה. אנו מסיימים את רבעון זה עם עודף מזומן על חוב של 130 מיליון ש"ח, ומציגים איתנות פיננסית להמשך פיתוחה וצמיחתה של הקבוצה על כל מותגיה".

נתוני הדו"חות

הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי של שנת 2021 זינקו בכ-21% לכ-424.4 מיליון ש"ח לעומת הכנסות של כ-353.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהשפעת הקורונה על פעילות הקבוצה אשר כל החנויות הפיזיות שלה היו סגורות במשך כ-13 ימים בתקופה המקבילה אשתקד וזאת יחד עם גידול במכירות החנויות בתחום פעילות ההלבשה הזהות והאביזרים בארץ.

הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 עלו בכ-22.5% והסתכמו בכ-1.13 מיליארד ש"ח לעומת הכנסות של כ-919 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מהעובדה שבתקופה המקבילה אשתקד החנויות הפיזיות של החברה היו סגורות במהלך כ-70 ימים ואילו בתקופה הנוכחית הן היו סגורות במהלך כ-51 ימים וכן, מגידול במכירות החנויות הזהות בתחום פעילות ההלבשה ובתחום פעילות אביזרי אופנה בארץ.

המכירות בחנויות הזהות בכלל הקבוצה ברבעון השלישי לשנת 2021 עלו בכ-6.8% לכ-362.9 מיליון ש"ח לעומת כ-339.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות הזהות במגזר האופנה והלבשה ברבעון השלישי צמחו בכ-9.6% לכ-246.3 מיליון ש"ח לעומת כ-224.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הפדיון החודשי הממוצע למ"ר גדל ברבעון השלישי לשנת 2021 ל-1,285 ש"ח לעומת 1,175 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השלישי לשנת 2021 עלה בכ-26.5% לכ-252.9 מיליון ש"ח (59.6% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-199.9 מיליון ש"ח (56.6% מהמחזור).

הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 צמח לכ-683.5 מיליון ש"ח (60.7% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-518.8 מיליון ש"ח (56.5% מהמחזור) בתקופה המקבילה אשתקד, המהווה גידול של כ-31.8%. השיפור בשיעור הרווחיות הגולמית ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 נובע משינוי בתמהיל המוצרים, קיטון בשיעור ההנחה הממוצעת, וכן, מתיסוף בשער השקל אל מול הדולר.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2021 הסתכם בכ-43.5 מיליון ש"ח לעומת רווח תפעולי של כ-67.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה רווח ממימוש נדל"ן בסך של כ-34 מיליון ש"ח. בנטרול רווח חד פעמי זה, הרווח התפעולי ברבעון השלישי לשנת 2021 צמח בכ-29% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת כתוצאה מגידול במחזור המכירות, ושיפור בשיעור הרווחיות הגולמית, יחד עם יישום תכנית ההתייעלות של הקבוצה כחלק מהתמודדותה עם השלכות משבר הקורונה.

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2021 זנק בכ-252.8% לכ-152 מיליון ש"ח לעומת רווח תפעולי של כ-43.1 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול רווח חד פעמי ממימוש נכס נדל"ן בסך של כ-34 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, צמח הרווח התפעולי של החברה פי 16.7 בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2021.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2021 הסתכם בכ-22 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי של כ-41.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד פעמי ממימוש נכס נדל"ן בסך של כ-26 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, כאמור, הרווח הנקי ברבעון השלישי לשנת 2021 צמח פי 1.5 ביחס לרבעון המקביל אשתקד. יש לציין כי ברבעון השלישי נמשכה ההשקעה בהשקת מנועי הצמיחה החדשים של הקבוצה ובראשם 'קסטרו הום' בהוצאה בהיקף של כ-10 מיליון ש"ח.

החברה מציגה רווח נקי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 בסך של כ-87.1 מיליון ש"ח לעומת הפסד של כ-13.2 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

הקבוצה מציגה איתנות פיננסית. המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2021 עלו לכ-188.2 מיליון ש"ח בהשוואה למזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת בסך של כ-128.6 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

נכון למועד פרסום הדוח מונה רשת חנויות הקבוצה 370 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 18 חנויות ודוכנים בחו"ל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים