שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » קפה לפני ארוחת הבוקר עשוי לפגוע בבריאותכם
תתעוררו
מחקר בדק ומצא כי קפה, המשקה שפותח את הבוקר לכל כך הרבה אנשים, בעצם מזיק לבריאותנו, האם אפשר להימנע מהנזק ובאיזה אופן? • כל הפרטים
קפה | צילום: Irene Miller, שאטרסטוק

מי לא שותה קפה בבוקר? זה נהפך להרגל כמעט 'קדוש' אשר רבים אינם יכולים 'להתניע' את היום בלעדיו, אך מחקר חדש בא ומשליך את השטיח מתחת לרגליהם של אלו שרוצים לשמור על אורח חיים בריא – לאחר שהוכח כי הדבר מזיק לבריאותכם.

מדענים מאוניברסיטת באת' באנגליה בחנו את ההשפעות של שינה לא מספקת ושתיית קפה בבוקר על פני מגוון סמנים מטבוליים. הם מצאו כי בעוד שללילה אחד של שינה ירודה הייתה השפעה מוגבלת על חילוף החומרים, שתיית קפה השפיעה לרעה על ויסות הגלוקוז בדם.

בשני התרחישים הראשונים, קיבלו 29 המשתתפים עם ההשכמה משקה ממותק (שמכיל מספר קלוריות אופייני לזה של ארוחת בוקר רגילה) תחילה, לאחר שנת לילה רגילה, ואז שוב לאחר שנת לילה משובשת שבמהלכה הם היו ערים במשך חמש דקות בכל שעה. בתרחיש השלישי השינה שלהם הופרעה באופן דומה, אך הם קיבלו קפה שחור חזק 30 דקות לפני שצרכו את המשקה הממותק, כאשר בכל מקטע של הניסוי נלקחו דגימות דם מהמשתתפים לאחר שתיית משקה הגלוקוז.

התוצאות הראו נתונים מטרידים: לילה אחד של שינה משובשת לא החמיר את תגובות הגלוקוז בדם הבוקר לאחר שתיית המשקה הממותק בהשוואה ללילה רגיל של שינה. יחד עם זאת, קפה שחור חזק שנצרך לפני המשקה – הגביר את תגובת הגלוקוז בדם בכ-50 אחוזים.

פרופסור ג'יימס בטס, מנהל המרכז לתזונה באוניברסיטת באת' אמר, כי "במילים פשוטות, בקרת הסוכר בדם נפגעת כאשר הדבר הראשון שאתו גופנו בא במגע הוא קפה, במיוחד אחרי לילה של שינה לא רציפה".

עדינה בכר, דיאטנית קלינית במרכז DMC לטיפול בסוכרת התייחסה למחקר, ואמרה כי "מרבית האנשים מתעוררים בבוקר ולפני שיעשו פעילות כלשהי ישתו את קפה הבוקר, ובאופן אינטואיטיבי ככל שאנחנו מרגישים עייפים יותר, כך הקפה חזק יותר, המחקר בעצם מציע לצרף את הקפה לארוחה הראשונה של היום".

לדבריה, נדרשים מחקרים נוספים עם מספר משתתפים גדול יותר. כמו כן, תגובת הגוף לסוכר בשתייה מן הסתם שונה לתגובה הצפויה לסוכר במסגרת ארוחה רגילה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים