שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » קפסולות, צ'רטרים ומחלקת קורונה • כל הפרטים
אומן ראש השנה
בעוד רבים מקרב חסידי ברסלב נמצאים באי וודאות ואינם יודעים אם גם השנה יזכו לשהות בראש השנה סמוך לציון רבי נחמן מברסלב באומן, יש מי שכבר נמצאים במקום
ערב ראש השנה באומן | צילום: SvitlanaNiko, שאטרסטוק

בימים האחרונים דווח כי לאור מגפת הקורונה שהתפשטה בעולם, ערך ראש עיריית אומן משאל בקרב תושבי המקום בשאלה האם לאפשר גם השנה את העלייה ההמונית לציונו של רבי נחמן הטמון בעיר. למרבה האכזבה, רוב התושבים הכריעו כי לאור המצב יש להגביל את הגעת המתפללים.

אלא שלדברי העסקנים, לראש העיר אין כל יכולת להכריע בשאלת הכניסה לעיר וההחלטה נתונה לדרג המדיני ולמשרדי הממשלה העוסקים במניעת התפשטות הנגיף.

ב'בחדרי חרדים' דווח, כי על אף ששרים באוקראינה המליצו לסגור את אומן ולמרות הדיווחים כי גם במשרד החוץ הישראלי תומכים בכך, הרי שדובר משרד החוץ מסר כי הם אינם צד בעניין ומדובר בפרסומים שאין ביניהם ובין האמת מאומה. הדובר אף הוסיף, כי אם יתגבש מתווה מוסכם – הרי שגם הם יברכו על כך.

יצוין, כי מי שעוסקים בנושא מסביב לשעון הם המזכירות הארצית דחסידי ברסלב, הכנסת אורחים שיינר, סוכני הנסיעות ו'איחוד ברסלב'. מעורבים בנושא גם השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, כאשר מול ממשלת אוקראינה פועל השגריר החרדי יואל ליאון.

התכנית כרגע היא לאמץ את תכנית הבטיחות שאימצה אוקראינה, מעין "התו הסגול" שיושם בישראל, ושבהתאם לכך יינתן אישור כניסה למדינה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הסביר נחמן בנשעייה, כי "לפי התוכנית יגיע לאומן רופא בכיר מישראל שינהל את מחלקת הקורונה שתקום במקום לכל אלו שאולי יפתחו תסמינים במקום, הם יעברו בדיקה וייכנסו לבידוד לצד אלו ששהו לצידם. הבידוד 14 יום בדירות מיוחדת שיועדו לצורך כך".

באתר 'אומן שלום' דווח, כי כחלק מהמתווה המתגבש בימים אלו, "ההגעה לאוקראינה תתבצע באמצעות טיסות צ’רטרים. כל נוסע יעבור בישראל בדיקת קורונה לפני הטיסה, תוצאה שלילית לנגיף תאפשר לו לעלות לטיסה, תוצאה חיובית תשאיר אותו בישראל (לא ברור על חשבון מי תתבצע הבדיקה). אוקראינה מצידה דורשת גם היא בדיקת קורונה משלה שתשולם על חשבון הנוסע (כ-50 דולר), וזאת בנוסף להצטיידות בביטוח רפואי תואם. על פי דיווחים שונים, הנוסעים לאומן יחויבו במס תייר שכל נוסע יידרש לשלם בעת הכניסה לאוקראינה".

עוד נודע, כי "יוקצה מטוס מיוחד לנוסעים בקבוצת סיכון מגיל 65 ומעלה שידרשו לעבור בדיקת קורונה בטיסת הלוך ובטיסת חזור".

באשר למתחם הציון, מדווח 'אומן שלום', כי המתחם יחולק לקפסולות שיפרידו בין המתפללים והתפילות ההמוניות יתבטלו, כאשר תהיה חלוקה בין המתקבצים באומן במהלך כל תקופת הקיבוץ, באשר לזכות לשהות על יד הציון. כל מתפלל יוכל לעמוד סמוך לציון זמן קצר בלבד ולאפשר לבאים אחריו להתקדם בתור.

בנוסף, בכוונת ממשלת אוקראינה לאכוף במשטר קפדני את שמירת ההנחיות בחומרה יתירה. אתמול התקיימה פגישת עבודה עם מנהל המשטרה האוקראינית, יחד עם סגנית שר הפנים, בדיונים על האכיפה המתוכננת לקראת ראש השנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים