שיתוף
תגובות
כללי » "קצב העלייה של החולים קשה, מתחיל להדאיג"
פרופ' אש
עוד אמר פרופ' אש: "אנחנו לא מתייחסים ללא מתחסנים כאויב", 966 מאומתים חדשים אובחנו אתמול עם קורונה – 97 חולים במצב קשה, שיא שלילי מאז מאי
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש | צילום: משרד הבריאות

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש התראיין הבוקר (א') לרדיו -103FM על מצב התחלואה בקורונה בישראל, ודיווח כי אתמול (שבת) אותרו כ-950 מקרי קורונה מאומתים חדשים: "קצב העלייה של החולים במצב קשה הוא משמעותי ומתחיל להדאיג אותנו", בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 966 מאומתים חדשים אובחנו אתמול עם קורונה – 97 חולים במצב קשה.

אש התייחס לנאומו התקיף של ראש הממשלה בנט נגד מתנגדי החיסונים ואמר: "אנחנו לא מתייחסים ללא מתחסנים כאויב, חס וחלילה. העבודה שלנו היא לשכנע אותם בחשיבות להתחסן בשביל עצמם, אנחנו צריכים לראות יותר מתחסנים כי זו הדרך להתמודד עם ההתפרצות הזאת, שיהיו לנו יותר מחוסנים ונגיע לחסינות עדר".

הוא הוסיף: "החיסון תמיד עדיף על המחלה, וככל שהמחלה מתפשטת הסיכוי להיות חולה הוא יותר גדול. אין ספק שהמפתח הוא הסברה. אני יכול לציין שהסיכון להידבק ולהדביק של מחוסן הוא הרבה יותר נמוך. ככל שאחוז המחוסנים יהיה גדול יותר התחלואה תדעך. הפתרון הוא התחסנות והדרך היא הסברה".

על נתוני התחלואה, לפיהם ישנם 85 חולים במצב קשה, אמר: "בהחלט קצב העלייה של החולים קשה הוא משמעותי, הוא כמו קצב העלייה של המאומתים. זה נכון שאחוז החולים קשה יותר קטן, אבל אנחנו קרובים ל-100 חולים קשה וזה מתחיל להדאיג אותנו".

עוד הוסיף: "מספר המאומתים אתמול היה סביב 950, זה מספר גבוה לשבת. חולים קשה היו לנו בימים האחרונים בין 15 ל-20 ביום, כאשר נגיע למספר חולים קשה של מאות, נגיד סביב ה-400, זה יהיה מאוד מדאיג ובהחלט יהווה קו אדום לצעדים נוספים. אני מקווה מאוד שלא נגיע לשם".

כשנשאל 'כשאתה רואה את הנתונים מבריטניה למדנו אתמול דיש שם ירידה בחמשת הימים האחרונים, למרות שקשה לקשור זאת לפתיחת המשק', ענה אש: "קשה להשוות השוואה בין מדינות כי יש הרבה מאפיינים שונים, הדרך בה הם התחסנו, מועד ההתחסנות. אם אצלנו רואים דעיכה, והם התחסנו יותר מאוחר, אתה לא יכול להקיש ממה שקורה שם לפה. צריך להיות במעקב אצלנו, אני מקווה שהמספרים לא יעלו אבל בהחלט המגמה עם מקדם הדבקה גבוה, המגמה הזאת מדאיגה".

על מכתב הרופאים בכירים שקורא לחסן את האוכלוסייה המבוגרת בישראל במנה שלישית אמר: "אני עדיין מחכה לתוצאות יותר ברורות גם של דעיכת החיסונים, לראות שאלה שהתחסנו מוקדם באמת נוטים יותר להידבק היום. זה עדיין לא ברור. אם נראה את זה נצטרך לשקול את זה מאוד ברצינות".

הוא הוסיף: "נתון נוסף אני רוצה לראות שזה בטוח, שלא מייצר יותר תופעות לוואי. בהינתן שני הדברים האלה אני חושב שנקבל את ההחלטה לתת את המנה השלישית. ה־FDA מסתמך על ניסיון בעולם ולכן הניסיון הראשון יהיה אצלנו ויכול להיות שנצטרך לקבל החלטה לפני האישור של ה־FDA".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים