שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » קצין מודיעין שמת לא הואשם בריגול
הותר לפרסום
הקצין, שנכלא לאחר שהואשם ב"עבירות חריגות", לא הואשם ב"ריגול או בעבירה של בגידה, ולא היה במגע עם סוכן זר או הופעל על ידו"
חייל צה"ל | צילום: Pavel Bernshtam, שאטרסטוק

בבית הדין הצבאי התקיימו היום (חמישי) דיונים בפרשת קצין המודיעין שנכלא בבסיס כליאה צבאי במרכז הארץ, ומת לפני כשבועיים לאחר שפונה לבית חולים. רוב פרטי החקירה עדיין חוסים תחת צו איסור פרסום אך היום הודיע בית הדין כי הקצין, שנכלא לאחר שהואשם ב"עבירות חריגות", לא הואשם ב"ריגול או בעבירה של בגידה, ולא היה במגע עם סוכן זר או הופעל על ידו".

ביום שלישי הקרוב יידון בית הדין שבקריה בבקשת כלי תקשורת נוספים שהצטרפו לבקשה, להתיר לפרסם חלקים נוספים בפרשה שהוסתרה על ידי צה"ל מאז נעצר והואשם הקצין בחודש אוגוסט אשתקד. לצד התרת הפרסום החדשה והמצומצמת, עדיין נאסר לפרסם באילו עבירות חמורות וחריגות הואשם הקצין, שנסיבות מותו בכלא עדיין נחקרות בצה"ל.

במקביל למידע החדש שהותר לפרסום, משפחתו של הקצין מסרה כי היא "מגנה את הפירסומים הזדוניים בעניינו של בנם ז״ל, פירסומים שאין קשר בינם לבין המציאות. גם האשמות שיוחסו לבנם ז״ל מעולם לא הוכחו כמו גם לא נבחנו עדיין טענותיו כנגד האישומים. המשפחה עוסקת כעת בנסיבות מותו הטראגי של בנם ובמציאת האחראים לכך".

לפי צה"ל, בחודש ספטמבר 2020, לאחר חקירה של מצ"ח, הוגש נגד הקצין כתב אישום לבית הדין הצבאי מסיבות שאסורות בפרסום ושעליהן הוצא צו איסור פרסום. בלילה שבין 17-16 במאי נמצא הקצין בבסיס כליאה צבאי במרכז הארץ במצב רפואי קשה. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם נקבע מותו והודעה נמסרה למשפחתו.

בצה"ל מסרו עוד כי "היחידה לחקירות פנים של צה״ל, המקבילה הצבאית למח"ש, פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הדיונים בעניינו של הקצין נערכו בדלתיים סגורות והוצא צו איסור פרסום גורף ביחס אליהם. בנוסף, הוצא צו אסור פרסום ביחס לחקירה היחידה לחקירות פנים שעניינה נסיבות מותו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים