שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "קצת צניעות לא תזיק, אנחנו כבר לא בקמפיין"
גנץ לכץ
שטייניץ: "‏אם לא נאשר מיידית את רכש החיסונים שיידרשו לנו בעוד מספר חודשים התוצאה תתבטא בחזרת מגיפת הקורונה על כל המשתמע מכך, כולל הפגיעה בחיי אדם"
ישראל כץ | צילום: אתר הכנסת

שר האוצר ישראל כץ הגיב היום (שני) למתקפה נגדו מצד כחול לבן וכתב בפייסבוק: "בני גנץ הנכבד, כחול לבן בראשותך קיבלה בבחירות האחרונות 8 מנדטים במקום 33 בבחירות הקודמות, אל מול 30 מנדטים לליכוד בראשות נתניהו. קצת צניעות לא תזיק, ומספיק עם הסגנון המתלהם. אנחנו כבר לא בקמפיין, ומוטלת עלינו אחריות לניהול המדינה".

"פניתי אליך באופן מכובד לאפשר דיון בממשלה לטובת הקצאת מקורות לרכש חיסונים לשנה הבאה, אותו יזם רה״מ, ואתה משיב באופן בוטה וטוען שאם היה עובר תקציב אז לא היתה נדרשת ההחלטה. ובכן, הגיע הזמן שתלמד שכל ההחלטות על תקצוב הקורונה נעשו במסגרת תוספות מיוחדות שלא קשורות לתקציב הרגיל, ובאות לתת מענה בריאותי-כלכלי למדינת ישראל".

"אני גאה בכך שכשר אוצר ניווטתי את כלכלת ישראל בתקופה הכי קשה בתולדותיה, תוך סיוע נרחב לעצמאים, לעסקים, למובטלים ולנכים, שאיפשר להם לעבור את התקופה הקשה, יחד עם קידום יעדיה של הממשלה בכל התחומים. עם זאת שמרנו על דרוג האשראי הגבוה של ישראל בכל חברות הדרוג המובילות בעולם, ועל מעמדה של הכלכלה הישראלית כאחת המובילות בעולם. אני מצפה ממך לחזור לדפוסי פעולה ממלכתיים לטובת הציבור בישראל, עד להתבהרות המפה הפוליטית והקמת ממשלה חדשה".

כ״ץ פנה הבוקר לראש הממשלה החליפי בני גנץ לאפשר את כינוס ישיבת הממשלה המיוחדת שנקבעה להיום לאישור תקציב החיסונים, לאחר שכבר נתן את הסכמתו לכינוס הישיבה. "חייבים לנתק את ניהול ענייני הבריאות והכלכלה בתקופת מעבר מתוך המחלוקות הפוליטיות שקיימות ועוד יהיו", אמר כץ.

מטעמו נמסר כי "ההצעה המפורטת לרכש החיסונים, אותה הגיש כ״ץ לאישור הממשלה הוכנה ע״י הדרגים המקצועיים של משרדי הבריאות והאוצר לאחר דיונים ממושכים, ובהתאם להנחיית רה״מ ובאישור היועץ המשפטי לממשלה".

"במידה ולא תאושר, קיים חשש שמדינת ישראל תאבד את יכולתה לרכוש חיסונים לקראת המשך השנה ולקראת השנה הבאה, כולל היכולת לחסן ילדים לאחר גמר הניסויים ומתן האישור ע״י הגורמים המוסמכים", נמסר מלשכת כץ.

מכחול לבן נמסר בתגובה לשר האוצר: "ישראל כץ מנע מאזרחי ישראל תקציב מדינה ובמו ידיו פגע ביכולתם של מאות אלפי אזרחים להתאושש ממשבר הקורונה. כץ, אדלשטיין וכל חברי הליכוד יירשמו בדברי ההיסטוריה של הפוליטיקה כמשת"פים של נאשם בפלילים שמבקש לחמוק ממשפטו ולרסק את שלטון החוק".

"הם האחרונים שיכולים להטיף מוסר על "לשים פוליטיקה בצד". שר משפטים קבוע זה לא ג'וב ולא עניין פוליטי אלא צורך דמוקרטי ומשילותי בסיסי. אם כץ כל כך מודאג- שידרוש מראש הממשלה לאשר מינוי קבע לשר משפטים", לשון הודעת כחול לבן.

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ בטוויטר: "‏מדובר בפיקוח נפש! אם לא נאשר מיידית את רכש החיסונים שיידרשו לנו בעוד מספר חודשים התוצאה תתבטא בחזרת מגיפת הקורונה על כל המשתמע מכך, כולל הפגיעה בחיי אדם. אני קורא לשר הביטחון גנץ ולכל מרכיבי הממשלה לאפשר את אישור החיסונים באופן מיידי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים