שיתוף
תגובות
כללי » ארה"ב: פוטין מתכוון לכתר את קייב
קייב בהאפלה מוחלטת
הלחימה באוקראינה נמשכת. פוטין הביע נכונות להמשיך בשיחות מול אוקראינה בניסיון להגיע להסכם הפסקת אש, אך התנה זאת בפירוז אוקראינה ובהפיכתה לניטרלית.
מלחמת רוסיה אוקראינה | צילום: Drop of Light, שאטרסטוק

כלי תקשורת באוקראינה מדווחים כי כוחות רוסיים עדיין מנהלים קרבות עזים עם הצבא האוקראיני בעומק העיר חרקוב, העיר השניה בגודלה באוקראינה.

בתוך כך, גורמים אמריקניים דיווחו כי בפאתי קייב מתנהלת לחימה עזה וכי הצבא הרוסי מפעיל ארטילריה כבדה בפאתי קייב, ובמערב מעריכים כי הרוסים מתכוונים לכתר את העיר ביימה הקרובה.

במקביל, המשלחת הרוסית הגיעה היום לגבול בלארוס וניהלה שיחות מרתוניות עם המשחת האוקראינית במטרה להגיע להסכמות שיובילו בסופו של דבר להפסקת אש.

הרוסים מסרו לפני זמן קצר כי השיחות הסתיימו, ולפי שעה לא הניבו תוצאות משמעותיות, ואולם השיחות אמורות לכאורה, להתחדש מחר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כינה בצהריים את המערב "אימפריה של שקרים", דקות אחדות אחרי שמשרד ההגנה הרוסי הודיע כי "הכוחות הגרעיניים של רוסיה עברו לכוננות לוחמה מוגברת" בהתאם להוראה שנתן פוטין אתמול.
למרות החשש במערב מהאיום הגרעיני המרומז של מוסקבה, והסנקציות הכבדות שהוטלו על פוטין וכלכלת רוסיה, לפנות ערב שוחח עמו נשיא צרפת עמנואל מקרון.

ברקע נמשכו עד הערב שיחות הפסקת האש בין משלחת מקייב למשלחת רוסית, שיחות שנשיא אוקראינה זלנסקי הביע מראש פסימיות רבה באשר ליכולתן להביא לשביתת נשק. כארבע שעות לאחר שהחלו בצהריים, בגבול שבין אוקראינה לבלארוס, עדכנו הערב גורמים בקייב כי השיחות הסתיימו.

נמסר כי פוטין אמר כי הוא מוכן להמשיך בשיחות מול אוקראינה בניסיון להגיע להפסקת אש, ובתנאי שאוקראינה תפורז ותהפוך להיות ניטרלית.

מלשכתו של מקרון נמסר כי הנשיא הצרפתי ביקש מפוטין לשים סוף למתקפות על אזרחים באוקראינה, לשמור על תשתיות אזרחיות במדינה ולהותיר את הכבישים שם פתוחים. לפי הצרפתים, פוטין הביע את "נכונותו" לדון בשלוש הסוגיות הללו. מקרון, נמסר עוד, הציע לשמור על קשר עם פוטין בימים הקרובים, ופוטין הסכים לכך. השיחה נמשכה כשעה וחצי לפי ארמון האליזה. לאחר מכן שוחח מקרון עם הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי.

קודם לכן היום אמר גורם מודיעין אמריקני כי בלארוס עצמה צפויה לשלוח בקרוב את כוחותיה לסייע לרוסיה להילחם נגד האוקראינים בתוך אוקראינה, וכי הפלישה הבלארוסית עלולה להתבצע כבר היום. לדברי הגורם, המודיעין האמריקני מעריך שאת ההחלטה הסופית בעניין יקבל שליט בלארוס לוקשנקו על סמך מידת הצלחתו של המשא ומתן בין רוסיה לאוקראינה שמתנהל בארצו. כשברקע החשש מהאפשרות שבלארוס תצטרף לצד רוסיה במלחמה נגד אוקראינה, היום הודיעה וושינגטון על סגירת השגרירות שלה במינסק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים