שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » קריאה לביידן לעצור את עסקת הנשק לישראל
בצל הלחימה
28 סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית חתמו על מכתב דרישה מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן להביא לרגיעה בלחימה בין ארגון הטרור חמאס לבין ישראל
ג'ו ביידן | צילום: Official White House Photo by Adam Schultz

יו"ר ועדת החוץ בבית הנבחרים האמריקאי, גרגורי מיקס, יצא בימים האחרונים בקריאה לחברי המפלגה הדמוקרטית בוועדה, לדון בדחיפות בעסקת מכירת הנשק לישראל שבוצעה לפני כשבועיים ושוויה מוערך בכ-735 מיליון דולר, כך דווח בוושינגטון פוסט.

עוד דווח כי גרגורי מיקס יו"ר ועדת החוץ יזם מכתב שעליו חתומים קבוצה של 28 סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית, בדרישה מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, להביא לרגיעה בלחימה בין ארגון הטרור חמאס לבין ישראל. בין הסנאטורים שחתומים על המכתב גם כמה בכירים מהפלג השמאלי כמו ברני סנדרס ואליזבת' וורן. במכתב גם קריאה לנשיא לעצור את עסקת הנשק לישראל, כדי לאפשר לקונגרס לבחון אותה ולקבל לגביה הבהרות.

בימים האחרונים נשמעים פוליטיקאים בכירים בארה"ב מבקרים את הנשיא ביידן על כך שהביע תמיכה בראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. חברת הקונגרס אילהאן עומאר מהמפלגה הדמוקרטית תקפה את ביידן על כך שלא פעל עד כה להפסקת הלחימה, ורק עכשיו לטענתה החל בתהליך של דרישה מישראל להפסקת אש.

בחשבון הטוויטר שלה התייחסה למכירת הנשק לישראל: "הקונגרס חייב להתערב ולמנוע את המכירה של כלי הנשק האלו". עוד כתבה "יהיה זה נורא אם הממשל האמריקאי יעביר נשק באופן לא מפוקח לנתניהו, ללא כל בדיקה, ברקע הסלמת האלימות נגד האזרחים בעזה. אם העסקה תעבור, זה יספק אור ירוק להמשך ההסלמה ויערער כל ניסיון לתיווך הפסקת האש".

גם באירופה נשמעים קולות הקוראים לרגיעה בישראל. נציגות האיחוד האירופי בישראל אמרה כי היא מביעה דאגה גדולה מהמשך הלחימה וההסלמה ברצועת עזה וקוראת להפסקת אש מידית. האיחוד האירופי הודיע שהוא מגנה בחריפה את ירי הרקטות של חמאס לכיוון יישובים אזרחיים בישראל, ומנגד את הפגיעה של צה"ל באזרחים ברצועת עזה.

הקריאות לנשיא מגיעות לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הלילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפעם השלישית מאז החל מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה. ביידן הדגיש בפני נתניהו כי הוא תומך בהפסקת אש בעזה ודן עם נתניהו במגעים עם מצרים בעניין זה. נתניהו אמר לנשיא ש"הוא נחוש להשלים את מטרת המבצע להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל".

בהודעת הבית הלבן נכתב כי "נשיא ארה"ב ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו. הנשיא הביע את תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה נגד ירי הרקטות מרצועת עזה. ביידן קרא לישראל לעשות כל מאמץ כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע. שני המנהיגים שוחחו על פעולותיה הצבאיות של הצבא הישראלי נגד חמאס וארגוני טרור אחרים בעזה. הנשיא הביע את תמיכתו בהפסקת אש ודן עם מצרים ומדינות אחרות בקידום הנושא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים