שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » קריאה לרה"מ: "פעל עכשיו להשבת הבנים"
"זרוק אצל האוייב"
הערב התקיים כנס הפתיחה השנתי של 'תכנית הדר' לתלמידי המכינות הקדם צבאיות, על שמו של סגן הדר גולדין. הכנס נערך בבנייני האומה בהשתתפות מאות
אביו של הדר, שמחה גודלין | צילום: באדיבות המצלם

הערב (חמישי) התקיים כנס הפתיחה השנתי של 'תכנית הדר' לתלמידי המכינות הקדם צבאיות, על שמו של סגן הדר גולדין. הכנס נערך בבנייני האומה בהשתתפות מאות חניכים מהמכינות.

הנואם המרכזי בכנס, אביו של הדר, הפרופ' שמחה גולדין, פתח את נאומו בעיקרי תוכנית הדר שמטרתה היא השבת חלל לקבר ישראל ולאחר מכן הנצחה מכובדת לזכרו. בנאומו הזכיר את העוז והענווה של הדר והיחס לכל אדם באשר הוא וכן את המצוינות שלו.

"לא רק בפן המוסרי יש חובה להשיב את הבנים אלא גם בפן האמוני זה חובה מפורשת מהתורה". לדבריו, "בלי להחזיר אותו אי אפשר להשתמש בו כדוגמא ודמות. זו הסיבה שהתכנית נקרית תכנית הדר, תכנית להשבת הדר. מייצרים תחושה בציבור שפועלים להשיב אותו, אך האמת היא הפוכה. משלמים על השקט ביחד עם המצרים מבלי להשיב את החיילים".

"מדינת ישראל שיחררה רק לאחרונה עשרות מחבלים ללא כל תמורה. המדינה מכניסה עשרות רכבים חדשים לעזה ונותנת תנאים נוחים מאוד לאנשי החמאס אך לא דורשת בתמורה את השבת הבנים" זעק פרופ' שמחה גולדין.

עוד אמר כי "רק לאחרונה הסביר דובר צה"ל שהשבויים והנעדרים זה לא נושא צבאי, אז מי יקח אחריות ויחזיר אותם אלינו? אני קורא לרה"מ נפתלי בנט לפעול במהירות האפשרית להשבתם ארצה. לראש הממשלה יש הזדמנות היסטורית לייצר מצב חדש בין ישראל, צה"ל והטרור ולהשיב את החיילים במחיר שאנחנו נקבע ולא במחיר שהאויב יקבע".

"הדר נחטף בידי האוייב שלושה שבועות לפני החתונה לפני כשבע שנים ומאז איש לא יודע מה עלה בגורלו. אותי לימדו שמי שמשאיר חללים בשדה הקרב בסוף גם יפקיר את הפצועים ואת החיילים שם".

"הרמטכ״ל כוכבי, אני מדבר פה עם חמש המכינות הטובות ביותר שהולכות להוביל בראש את הצבא. הדר משמש להם דוגמא. אבל לצערנו אתה משאיר אותו זרוק אצל האוייב, אתה חייב להביא אותו כדי שהמופת והדמות שלו יובילו את הצבא ויהיה לו ערך. אם הוא זרוק אצל האוייב, אי אפשר לגדל חיילים כאלה אין להם ממי לקבל דוגמא אישית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים