שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » קריאות לפיטורי גמזו; ביקורת במערכת הבריאות
סערת הפרויקטור
לאחר שפער פיו נגד מרן הגר"ח קנייבסקי ועורר סערה – הקריאות במערכת הפוליטית לפיטוריו של פרויקטור הקורונה מתגברים: "תוכנית הרמזור הייתה נכונה ללפני חודש"
ח"כ יעקב טסלר בסיור במלונית הקורונה לביא | צילום: באדיבות המצלם

במערכת הפוליטית גוברת הביקורת על פרופ' רוני גמזו, שאינו מצליח לעמוד במשימה שהוטלה עליו – הורדת שיעור התחלואה באוכלוסייה.

בעוד בעבר התאפיינה הביקורת נגד הפרויקטור בקולות חרדיים, ביממה האחרונה התרחבה הביקורת והחלה להישמע גם בקרב רבדים נוספים באוכלוסייה, ובהם ראשי מערכת הבריאות הסבורים כי 'תכנית הרמזור' שהגה גמזו היה אפקטיבי לשעתו ואינו רלוונטי עוד לתמונת המצב העגומה המצטיירת בימים האחרונים.

רק ביממה האחרונה שברו נתוני התחלואה שיא נוסף, כשמספר הנדבקים החדשים חצה את ה-3,000 ליממה. זאת, לצד נתונים המצביעים כי אחוזים ניכרים מהמאומתים החדשים בימים האחרונים אינם נמנים על הערים האדומות.

בשיחה עם 'בחזית', אומר בכיר ביהדות התורה כי התנהלותו של פרופ' גמזו מזכירה את התנהלותו של מנכ"ל משרד הבריאות הקודם משה בר סימן טוב. "על מנת להוכיח עשייה, הכי קל לסמן את הציבור החרדי ולחבוט בו", אמר.

הזעם כלפי גמזו מופנה בעיקר נוכח התנהלותו בפרשת אומן ושליחת המכתב לנשיא אוקראינה, מה שהביא בעקבותיו עלייה ברף האנטישמיות באומן. בנוסף, זועמים החרדים נוכח ההחלטה שהתקבלה להכניס אל רשימת הערים האדומות ערים חרדיות נוספות – ללא כל הנמקה הגיונית ובניגוד לכללים שהוא בעצמו התווה.

פרופ' רוני גמזו מציג את תוכנית 'מגן לישראל' להתמודדות עם הקורונה | צילום: לע"מ

בראיון לגל"צ מתח הבוקר פרופ' גבי ברבש ביקורת על התנהלותו של גמזו עד עתה, והתריע כי "תוכנית הרמזור נועדה לערים האדומות – היא לא פיתרון. צריך לחזור לסגר מלא, אין לנו אפשרות להתכחש יותר. את הפרטאץ' הישראלי צריך לעצור".

פרופ' דב שוורץ מאונ' בן גוריון סבור גם הוא כי פרופ' גמזו ופרופ' בליצר נכשלו. לדבריו, גמזו הבטיח לרדת ל-200 נדבקים ביום בלי סגר. ש"יטת 'הערים האדומות' לא תעבוד, כי אנשים יכולים לנסוע מעיר לעיר".

להסתה נגד החרדים הצטרף גם פרופ' בליצר, ראש צוות המומחים המייעץ לגמזו, שכמה צפוי, חיפש את מי להאשים באי-ההצלחה במאבק בנגיף. בראיון לגל"צ התבטא הפרופ' בליצר, כי "יש חשש אמיתי שאברכים ייצאו מהקפסולות לפני ותוך כדי החגים והם עלולים להדביק. רוצה לקוות שההוראה לא להיבדק לא הגיעה ישירות מהגר"ח קנייבסקי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים