שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "קריב בראש וועדת חוקה – כמו צלם בהיכל"
ח"כ קרעי ל'בחזית'
אחרי נאום של שעתיים וחצי, הח"כ מהליכוד מתיישב לראיון עם 'בחזית', ומודה: "בדרך כלל ממשלות נופלות מעצמן" • הוא מצהיר: "מתעדף בוגרי ישיבות כמו יוצאי צבא"
תגיות:
ח״כ שלמה קרעי | צילום: אתר הכנסת

ח"כ דר' שלמה קרעי נאם השבוע במשך שעתיים וחצי במליאת הכנסת, אחרי שהגיש מאות הסתייגויות במסגרת פיליבסטר מתמשך שהאופוזיציה הטרייה עושה לממשלה החדשה. אך זאת רק הקדמה, למה שהוא מכין להמשך, עם אלפי הסתייגויות שיעניקו לו עשרות שעות דיבור במליאת הכנסת, עד שבקואליציה ינסו למנוע זאת בסעיפים דרקוניים שיצמצמו את זכות הדיבור.

בראיון ל'בחזית' מספר קרעי כי בנוסף למטרה המרכזית, התשת הממשלה, הוא וחבריו מצליחים להגיע להישגים. "זאת המטרה הפחות חשובה, אבל יש הצלחות קטנות. כשאנחנו מביאים להם ערימות של הסתייגויות ומגיעים איתם להסכמה שנמשוך את רובן או שנשאיר רק חלק, והם יועלו להעביר את מה שהם רוצים כמו שהיה אתמול בחוק של הביטוח הלאומי בוועדת כספים, אז מביאים השיגים. השגנו עוד שלושה חודשים לגילאי 67 פלוס, דמי לידה גבוה יותר ליולדות, ועוד כמה דברים שהשגנו, שהן הצלחות חשובות מאוד אך זאת לא המטרה העיקרית שלנו כרגע. כאופוזיציה לוחמת אפשר להשיג דברים לטובת הציבור, מה שהממשלה בדרך כלל, במיוחד ממשלה רעה כזאת, לא רואה אותם בעיניים".

"יש לנו חובת מחאה אמיתית לדברים שהם מנסים לעשות, הם מביאים שלושה חוקים, הנורבגי המנופח, של הממשלה הבזבזנית, של חוקים ארדואנים, ניסיון לפצל ולסכסך בתוכנו. ומי יממן את שלושת החוקים האלו, שהם ברובם ג'ובים למקורבים? החוק הרביעי של הביטוח הלאומי, שבא לקצץ למבוגרים, לאנשים עם מוגבלויות, ליולדות, הם חותכים בבשר החי כדי לממן את הג'ובים שלהם".

"יש לנו חובה לציבור שבחר אותנו ולעמוד ולהיאבק בזה, לעכב אותם, הרי כל חוק שהם מביאים יש בו נזק. אין בינתיים חוק שהם מביאים שהוא לטובת אזרחי ישראל, הם התחילו ישר בחוקים של ג'ובים, עם חוקים של ניפוח הממשלה, אז אנחנו יודעים שממשלה שעושה נזק אנחנו צריכים לחתוך לה את הזמן כמה שיותר, וכל שעה וכל יום שהם פה איתנו במליאה ולא מצליחים לקלקל עוד, אז זה השכר שלנו".

"תאר לך שניתן לתמר זנדברג יד חופשית לעשות כל מה שהיא רוצה, תאר לך שמירב מיכאלי… הם מנסים למחוק הכל, את היהדות, את השבת, ביטחון מדינת ישראל כבר לא חשוב להם – מוכרים את הכל. אנחנו צריכים לחסום אותם, אם נאפשר להם להעביר בקלות חוקים, הם לא ישאירו כלום. כל חוק זה יום במליאה, יום בוועדות, זה מאבק".

"ביננו, אני אגלה לך סוד, לדעתי הם בקרוב מאוד יוציאו נוהל ויחתכו אותנו. גם בוועדות לא נוכל להגיש הסתייגויות ולבזבז להם שעות ארוכות, אין להם דמוקרטיה אמיתית, הדמוקרטיה היא רק למי שחושב כמוהם. מי שלא חושב כמוהם צריך לחתוך אותו, לחתוך לו חברים בוועדות, לחתוך לו זכויות דיבור, לא לאפשר לו להגיש הצעות חוק, זאת רק ההתחלה של הדיקטטורה ואנחנו רואים את זה בחוק הכי חמור בעיני שהם רוצים להעביר, שזה שנתניהו לא יוכל להתמודד לכנסת. זאת ממשלה דיקטטורית, בינה ובין דמוקרטיה ובינה ובין לעשות טוב למדינת ישראל, אין ולא כלום. אנחנו צריכים להיאבק בהם, גם כחובת מחאה, וגם כדי למנוע מהם לעשות נזק".

"ממשלות נופלות מעצמן"

למרות מאמציו הרבים, קרעי מודה שלא הפיליבסטר שלו יפיל את הממשלה: "בדרך כלל, ואני מאמין שכך גם יקרה הפעם, ממשלות נופלות מעצמן, כשהן מסתכסכות ולא מגיעות להסכמות על דברים. אופוזיציה יכולה להציק, אבל בפרט שהם יודעים שלא מחכה להם כלום בחוץ, גם לימינה וגם לגדעון סער, אלא אם יחברו ליש עתיד או מרצ, לכן יש להם הרבה יותר דבק לכסא".

"הפחד שלנו מבנט מאוד גדול, עכשיו הוא עדיין מנסה להציג את עצמו כאילו ימין, הוא יודע שהוא איבד את האלקטורט הימני שלו, הוא עכשיו יבוא לעשות מעשה שרון, יעשה מעשים של שמאל בשביל ההישרדות הפוליטית שלו. הפחד שלנו הוא שהם ימשיכו למכור הכל בשביל להיאחז בכסא. אני חושב שככל שמפלס השנאה בתקשורת ובציבור כלפי נתניהו ירד, הדבק של הממשלה יתמוסס, כל מה שמחזיק את הקואליציה זו השנאה לנתניהו למחנה הלאומי, כשהמפלס הזה ירד הממשלה תתפרק מאליה".

שלמה קרעי | צילום: וברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

"אין דבק אידיאולוגי-ערכי לממשלה הזאת, ברגע שהדבק של השנאה יתחיל להתמוסס אז המחלוקות יתחילו להיווצר, לדעתי זה ייקח קצת זמן, בפרט שבנט יגיע לקראת סוף הכהונה שלו כראש הממשלה, הוא יתחיל להבין שכדאי לו לנסות לחזור אחורה ולפוצץ את העניין ולהוביל לבחירות ולממשלה אחרת".

בראיון הוא מותח ביקורת חריפה על שבירת המסורת של התנהלות בין קואליציה לאופזיציה: "כל חבר בקואליציה הזאת רוצה ג'וב, אם זה שר, אם סגן שר, אם זה יו"ר וועדה או או סגן יו"ר הכנסת, כמעט כל אחד מתוך ה-57 חברים בממשלה רוצה לקבל ג'וב, והם מקימים עוד ועוד ועדות ואת כולם לוקחים לעצמם ומשאירים שתי ועדות בסך הכל לאופוזיציה, ועדה לביקורת המדינה אין להם ברירה כי זה חוק ועוד איזה ועדה אחרת, הם נתונו וועדה לרשימה המשותפת שהם לא ממש חלק מהאופוזיציה, הם התערבו לאופוזיציה בניהול ונתנו למי שהם רצו כי המשותפת היא רצועת הביטחון שלהם, היא חלק מהם בתמיכה בחוץ. הם מדירים את האופוזיציה מכל דבר, מכל תפקיד, הם מנפחים לעצמם את כמות הג'ובים".

למרות שהוא באופוזיציה, קרעי ממאמין שיקבל את התפקיד הכמעט יחיד שפנוי: "אני מאוד מקווה שאני אקבל, אם זה ברוטציה או איכשהו, את ראשות הוועדה לביקורת המדינה. מי שהיה שר או סגן שר בשנתיים האחרונות לא יכולים לכהן בתפקיד. אני לא חושב שתהיה הצבעה, אני חושב שנגיע להסכמות. יש כרגע את מיקי זוהר ואותי שמתמודדים על הוועדה הזאת, אני מבין ומניח שבסופו של דבר יהיו רוטציות על כל התפקידים, ראש הממשלה (הטעות במקור, ש.ק.) נתניהו ויו"ר הסיעה יריב לוין יכריעו בעניין ויחלקו את התפקידים".

"הוועדה לביקורת המדינה היא באמת וועדה משמעותית, היא וועדה שיכולה לתקף את הכישלונות ואת השחיתות ואת כל הדברים שאף אחד לא מעז לומר בקואליציה הזו, היא יכולה להקים ועדות חקירה, היא יכולה לחוקק חוקים, היא יכולה לדרוש דוחות ביקורת ממבקר המדינה, יש לה המון יכולות ולחשוף את האמת על הממשלה הזאת לציבור. ליברמן שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים שאמור לפקח עליו זה איש שלו, שאשא ביטן שמעזים לשים אותה בקבינט הקורונה כשהיא אחראית להרבה מהדברים שקרו כאן, המימד החמידי, לא חסרים דברים שהממשלה הזאת מאותרגת, הוועדה לביקורת המדינה היא כלי מאוד חשוב לאופוזיציה ואני מקווה שאני יוכל לקחת בה חלק משמעותי".

"אין להם דרך חזרה"

לאורך הראיון, ח"כ קרעי מציג משנה סדורה בכל נושא, אך לבסוף הצלחתי לשאול שאלה שגרמה לו להסס, ובהחלט אפשר להבין למה. אתה תשתתף בדיונים בוועדת חוקה? שאלתי. "שאלה טובה, אני עוד לא יודע, צריך לבדוק את העניין היטב. יש לי קושי לשבת שם כשמי שרוצה להחריב את היהדות ולהחריב את מסורת ישראל ולקעקע כל סממן יהודי יושב שם בראש הוועדה שהיא אחראית על חלק ניכר מהדברים האלה בממסד התורני והרבני". לדבריו, הוא יתייעץ על כך ככל הנראה עם רבותיו, בין היתר עם מורו ורבו מרן ראש ישיבת כסא רחמים הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א.

"בסופו של דבר, את המאבקים אנחנו נעשה, לא כל חבר כנסת צריך להיות בכל וועדה כדי להיאבק, יכול להיות שיש מקומות שאני יעדיף להימנע מלהיות בהם פיזית ולשתף פעולה ולעשות את מה שנדרש בוועדה המסוימת הזאת ולא חסרים חברי כנסת שיהיו בוועדה הזאת, אני פחות מעוניין להיות שם. הסמל הזה של קריב שיושב בראש וועדת חוקה הוא כמו צלם בהיכל, זה משהו חמור מאוד בעיני שהקואליציה הזאת תוקעת אצבע בעין של שומרי המסורת, של החרדים, של היהודים, של היהדות, אין להם דרך חזרה, גם עם העניין הזה, גם עם העניין של ההדרה של המפלגות החרדיות מהוועדה למינוי דיינים, החוק שהם הביאו אתמול שמונע מח"כים חרדים להתמודד בכלל על הוועדה למינוי דיינים, אלה דברים שאין דרך חזרה".

ח"כ שלמה קרעי | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

"זה ממשלה שהלכה באופן קיצוני לצד הפרוגרסיבי, לצד השמאלי של המפה הפוליטית. הפחד הוא גדול, בגלל שהפריפריה לא איתם, המסורתיים לא איתם, הדתיים לא איתם, החרדים לא איתם, הם מאפשרים לקיצוניים הפרוגרסיביים בקואליציה הזו לעשות מה שהם רוצים והם בעצם יורים בעצמם ברגל. אותנו מפחיד שכשהם יבינו את גודל האסון ואת הצעדים החמורים שהם עושים, הם יגידו 'טוב, כבר נמכרנו להשמיד, להרוג ולאבד, נעשה נלך עד הסוף ונהיה שמאל על מלא', כבר אין להם מה להפסיד'".

בסיום הראיון הוא מגיב לטענות על כך שהוא מקדם הצעות לטובת יוצאי צבא, ומפריח את הטענות של גורמים חרדים: "מי שאמר את זה לא קרא את הצעת החוק, חתומים יחד איתי על ההצעה של הטבות המס בערים המעורבות גם ח"כ מקלב, גם ח"כ מש"ס, זאת הצעה להטבות מס גם ליוצאי צבא, גם לבוגרי שירות לאומי ואזרחי וגם לבוגרי ישיבות גבוהות, בכל הצעת חוק שלי בוגרי ישיבות גבוהות מקבלים את אותו תעדוף כמו שמקבלים אחרים".

"בפרט בהצעה שמטרתה לייהד, לגרום לאנשים לא לברוח מפחד הפורעים הערבים, המטרה שלנו היא להכניס אנשים שנאמנים למדינת ישראל, לכן הקריטריונים הם שכל מי שנאמן למדינה, שמוכיח את עצמו בפעילות שלו, בין היתר בוגרי ישיבות גבוהות, הוא חלק מהעניין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים