שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » 'קרסו' פרסמה דו"חות טובים, המניה זינקה ב-6%
ההתאוששות מהמשבר
מניית קרסו הגיבה לפרסום התוצאות בקפיצה של כ-6%. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-95% ושוויה של החברה הגיע לכ-1.6 מיליארד שקל
תגיות:
מגרש רכבי יד שנייה | צילום: Gilles Lougassi, שאטרסטוק

קבוצת 'קרסו מוטורס' פרסמה הבוקר (א') דוח"ות מעולים שמצביעים על התאוששות דרמטית ושיעורי מכירה גבוהים משמעותית לאחר תקופת המשבר. קרסו מוטורס היא יבואנית רכבי רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה ובחודש מאי 2020 הרחיבה החברה את פעילותה בתחום הליסינג לאחר שהשלימה את העסקה לרכישת חברת קל אוטו.

לפי הדו"ח שפרסמה הקבוצה, הכנסות החברה ברבעון השני קפצו בכ-95% לכ-1.3 מיליארד שקל, לעומת כ-664 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממגזר הרכב ברבעון השני קפצו לכ-744.4 מיליון שקל ב-170%, לעומת כ-275.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון עלו לכ-114 מיליון שקל, לעומת כ-40.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון זה מכרה החברה 6,852 כלי רכב, בהשוואה ל-2,409 כלי רכב שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות מפעילות הליסינג גדלו ברבעון השני לכ-450 מיליון שקל, לעומת 309.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאמור מאיחוד לראשונה של פעילות קל אוטו בדוחות. רווחי המגזר ברבעון קפצו לכ-49.2 מיליון שקל, לעומת כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות מפעילויות אחרות (מכירת רכבי יד שנייה ומוסכי שירות) גדלו ב-23% ל-97.2 מיליון שקל ברבעון.

הרווח התפעולי של הקבוצה קפץ ב-240% לרמה של כ-120 מיליון שקל ברבעון ובשורה התחתונה דיווחה קרסו, אותה מוביל המנכ"ל איציק וייץ, כי הרווח הנקי של החברה ברבעון קפץ פי 7 והגיע לכ-79.5 מיליון שקל, לעומת כ-11.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

על רקע התוצאות המרשימות, דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד בסך של 100 מיליון שקל לבעלי מניותיה, שיתווסף לחלוקה בסך של 63 מיליון שקל שבוצעה במרץ 2021.

נזכיר כי ברבעון המקביל אשתקד הושפעה פעילות קרסו, בדומה לפעילות של יבואניות אחרות בענף הרכב, מההגבלות שהוטלו על המשק בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. כעת, מציינים בקרסו, "עם דעיכת התפשטות הנגיף והחלשות השפעות המשבר על המשק, פעילות החברה בכל תחומי פעילותה הינה רציפה, והיא אינה מושפעת במישרין באופן מהותי מהמשבר. יצוין כי לתאריך הדוח לגל התחלואה החדש, אין השפעה מהותית על פעילותה העסקית של החברה".

עם זאת, בחברה מציינים כי "עקב משבר הקורונה, נוצר מחסור עולמי במוליכים למחצה המשמשים לייצור רכיבים אלקטרוניים עבור תעשיית הרכב. בהתאם לכך, הודיעו יצרני רכב עמם קשורה החברה, כי צפויים שיבושים באספקה מלאה של כלי רכב עקב המחסור כאמור בחציון השני של השנה או לאחריו. להערכת החברה למועד הדוח, ההשפעה של המחסור הצפוי באספקת כלי הרכב לא צפויה להיות מהותית על היקף מכירת כלי הרכב החדשים על ידי החברה".

במקביל לפרסום הדוחות עדכנה היום קרסו על קבלת דיבידנד בהיקף של כ-31.4 מיליון שקל מהחברה המוחזקת פסיפיק (זרוע הליסינג של קרסו שפעילות קל אוטו מוזגה לתוכה ב-2020), סכום דומה להיקף ההשקעה של קרסו בקל אוטו.

מניית קרסו הגיבה לפרסום התוצאות בקפיצה של כ-6%. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-95% ושוויה של החברה הגיע לכ-1.6 מיליארד שקל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים