שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » קרעי: "בנט וסער עשו את הפיגוע הגדול בדמוקרטיה"
בריאיון ל'בחזית'
בין המלחמה בוועדות ח"כ שלמה קרעי בראיון על הנושאים הבוערים: הפריימריז בליכוד, הפשיעה בנגב, מכירת החיסול שיזמו בנט וסער וכמובן הרופורמות שמוביל כהנא
שר התקשורת חה"כ שלמה קרעי | צילום: דוברות הכנסת

הממשלה הלא יציבה מוכיחה, שכאשר ישנה מטרה משותפת אפשר להחזיק מעמד מעל המשוער. לטענת הח"כ שלמה קרעי המטרה המשותפת היא השנאה העיוורת לנתניהו.

שלמה קרעי ממוקם במקום ה-24 ברשימת הליכוד, הוא נבחר לכנסת כנציג הנגב. מקומו ברשימה לא מעיד על פועלו. הוא אחד הח"כים הבולטים ביותר בליכוד ובאופוזיציה בכלל. על ראשות הליכוד הוא לא חושב כרגע, הוא רק מבקש, כפי שאמר בריאיון ש"מעשיו יגיעו למעשי אבותיו" – נתניהו.

בין המלחמה בוועדות וקידום השדולות – איציק ברנדויין הצליח לתפוס את ח"כ שלמה קרעי לשיחה צפופה על הנושאים הבוערים שעל סדר היום. על הפריימריז בליכוד, הפשיעה בנגב, מכירת החיסול שיזמו בנט וסער וכמובן על הרופורמות שמוביל כהנא.

הנגב הפרוע

מה עשית לקידום הנגב בהיותך חבר בממשלה ומה לדעתך קרה, שהנגב הגיע למצב פרוע? "בכנסת הקודמת הייתי יושב ראש שדולת הנגב וגם יושב ראש ועדת משנה בוועדה לביקורת המדינה וקיימנו מספר דיונים על מגוון של נושאים. גם בוועדה לביקורת המדינה קיימתי דיון בנושא של הבדואים בנגב. רק אתמול קיימנו דיון בנושא במסגרת שדולת הנגב על הפרעות של ערביי ישראל, הפרוטקשן ומה שקורה בנגב. אנחנו זועקים את הזעקה".

ח"כ קרעי טוען כי, "יש כאן ממשלה רופפת שהיא נשענת באופן מלא על האחים המוסלמים. החולשה שהיא מפגינה כלפי הדבר הזה (הנגב) מחלחל גם לפרקליטות שלא מגישה כתבי אישום אפילו על מסיתים ולא עושה שום דבר כשתפסו את אותם פורעים בסורוקה והביאו אותם לבית המשפט – תוך כמה שעות כולם שוחררו הביתה". וזהו הדבר שהוביל להתדרדרות בנגב".

"הפרקליטות חלשה ובתי המשפט מבינים את רוח המפקד. או שזאת האג'נדה שלהם – הם מפחדים בעצמם מאותם פורעים. בסופו של דבר המשטרה בשטח אומרת, למה להתאמץ? אנחנו מתאמצים, עושים מבצעים מביאים את החשודים לבית המשפט ולפרקליטות והם לא עושים עם זה כלום".

בנט ועבאס במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"יש כאן מעגל דמים כזה, שצריך לטפל פה, וקשה מאוד לטפל כאשר מנסור עבאס הוא ראש הממשלה בפועל, הוא חוסם כמעט כל דבר. בנט יכול לבוא לביקור בדרום ולהגיד הרבה מילים גבוהות אבל שום דבר לא יצא מזה עם מנסור עבאס לא יתן אישור".

הכשרות לעבאס

נתניהו הרי הכשיר את עבאס, מה שונה בנט מנתניהו? "זה שקר מוחלט. אני באופן אישי יצאתי יום למחרת הבחירות ואמרתי, בשום פנים ואופן לא, אנחנו לא נשב ולא נישען על האחים המוסלמים, עשיתי את זה בידיעתו ובברור עם ראש הממשלה נתניהו".

"זה שהתקשורת מנסה להנדס את התודעה – אתה הרי רואה, שמנסור עבאס לא יושב איתנו היום. זה שהתקשורת מנסה להכשיר את השרץ הזה של ממשלה של תומכי טרור, ממשלה שלא מכירה במדינה שלנו כמדינה יהודית. התקשורת והנדסת התודעה הזו משפיעה ומחלחלת, אומרים מילה בבוקר ומילה בערב ובסוף אפשר לגייס גם את המוסלמים, זה בדיוק מה שעשו כאן".

אחוז החסימה

הממשלה נופלת, איך מקימים ממשלה חלופית אם בסקרים אין לימין 61, בשביל מה להפיל את הממשלה? "כל קודם רוב העם הוא ימני, רואים גם בסקרים 63 מנדטים לימין. גם כאלו סקרים שעדיין נותנים – וזה הרי ברור שזה לא יקרה בפועל, שימינה עוברת את אחוז החסימה. למרות כל הבגידה בערכים שלה – עדיין יש אנשי ימין שחושבים, שאולי אפשר לצפות למשהו מבנט".

נפתלי בנט וגדעון סער | צילום: אריאל זנדברג

"ימינה לא תעבור את אחוז החסימה וגם לא גדעון סער, כי הם עשו לאלו שבחרו בהם, את הפיגוע הגדול בדמוקרטיה של כל הזמנים. הם לקחו את הקולות, התחייבו להקים ממשלת ימין והלכו והקימו ממשלה מסוכנת, ממשלה אנטי ציונית, שאפילו מפלגות שמאל לא העזו להקים מאז קום המדינה".

"אז אני לא מתרשם מסקרים שמעבירים את ימינה או מעבירים מידי פעם את גדעון סער. אלה אנשים, שכאשר העתיד הפוליטי שלהם נגמר הם מגיעים לדרך ללא מוצא. אין להם שום דבר חוץ מאשר להתערבב ולשבת בתוך מפלגות אחרות. שומעים על חברי כנסת מימינה שמחפשים מקום ב"יש עתיד" זה ברור, שאין להם עתיד פוליטי במסגרת שהם נמצאים בה היום".

ח"כ קרעי אומר בהומור: "תאר לך ראש ממשלה, שאפילו חבר כנסת נורבגי הוא לא יכול להיות, אם היו היום בחירות. וזה בצדק, כי גם השמאל נמצא אובד עצות ואינו יודע מה לעשות עם כל ההבטחות של טוהר המידות ושל ניקיון הכפיים של לפיד ושל כל החבורה הזו. הכל מתפוצץ להם בצורה כזו שהם כבר לא מבינים איך הם יוכלו לקבל פעם הבאה מנדטים".

בנט וסער לא מתנגדים לממשלת ימין, יש להם בעיה עם נתניהו בראשות: "קודם כל כמו שאמרתי, גדעון לא עובר את אחוז החסימה כבר ברצף הרבה סקרים. גם אין לו סיכוי בכלל, הרי הוא מכר את כל הערכים שלו. ובנט לא החרים את נתניהו כביכול, הוא פשוט חתר להקמת הממשלה המסוכנת הזו ומכר את כל הערכים שלו בשביל כס ראש הממשלה".

סוער בראשות והשקר

מדוע בליכוד לא מעמידים מישהו אחר בראש? "אנחנו בליכוד מפלגה דמוקרטית, מי שמחליטים על הנהגת הליכוד, הם 140,000 מתפקדי ליכוד. הם אלו שמחליטים ובצדק, לאור ההישגים הכבירים של נתניהו, שהביא את מדינת ישראל בעשור האחרון, הם רוצים שהוא ימשיך לכהן כראש ממשלה. כמוהם יש שני מיליון בוחרים מש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית והליכוד כמובן, שרוצים את נתניהו בראשות הממשלה".

"אז בגלל שנאה עיוורת של שניים או שלושה אנשים אנחנו נמכור את הערכים ואת הדמוקרטיה שלנו? שיזיזו הצידה את לפיד, שיזיזו את גדעון סער ואלקין ותהיה כאן ממשלה לתפארת".

בנימין נתניהו | צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

אם הליכוד היה שם מישהו אחר לראשות הממשלה במקום נתניהו יכולה הייתה לקום פה ממשלת ימין על מלא "קודם כל זה שקר, אנחנו פנינו אליהם עם הצעה שהיא לא ראויה מבחינה דמוקרטית וערכית, אבל רק כדי להציל את מדינת ישראל, כדי שלא תלך לממשלה כל כך גרועה, הסכמנו והצענו להם, שמישהו אחר יהיה ראש הממשלה בחצי הראשון של הקדנציה וגם לזה הם סרבו".

"הדבר השני והמהותי יותר הוא, שאנחנו לא מוכרים את הערכים ואת האידיאולוגיה ואנחנו לא כמוהם, שהם מוכנים לרמוס ולדרוס את הערכים בשביל שנאה עיוורת\אישית. אנחנו מפלגה דמוקרטית. מי שרוצה להתמודד יכול להתמודד בפריימריז בליכוד, אבל הציבור וגם מתפקדי הליכוד חושבים באופן גורף שמי שצריך להמשיך ולהנהיג זה נתניהו".

מי בראש?

בחירות הבאות מי בשלטון? "היום אני לא מודאג, ברור לי שבבחירות הבאות אנחנו נחזור לשלטון בראשות נתניהו. כל אותם שונאים, כל אותם אלה שמכרו את הערכים ואת האידיאולוגיה שלהם, לא ישאר מהם כלום. רואים את זה, הקואליציה של היום בסקרים מקבלת 54 מנדטים, זה מה שנשאר מהם".

ח"כ שלמה קרעי בהפגנת הימין | צילום: באדיבות המצלם

"הציבור לא מאמין בהם, הציבור מאס בהם, בנוסף גם מושחתים. הם הולכים למנות עכשיו עוד סגן שר, ממשלה כל כך מנופחת – 28 שרים ועוד 6 סגני שרים, עוד מעט ימנו סגן שר גם לאלי אבידר השר בלי תיק".

‏"כספים קואליציוניים, מינויים פוליטיים, הטיסה של לפיד והבת דודה שלו. הם עושים כל מה שמתחשק להם, הם מושחתים. הם מכרו את כל הערכים שלהם, הכל בשביל לקיים "אכול ושתה כי מחר נמות". הם יודעים, שאין להם מחר שום עתיד פוליטי ולכן הם מנצלים את כל מה שהם יכולים על חשבון הציבור".

"אלי אבידר אותו אחד שזעק וצעק בהפגנות ויצא כנגד הממשלה המנופחת וכנגד המושחתים, לא המושחתים – סמל השחיתות של הממשלה הזאת. שר בלי תיק שהוא גם נורבגי שלא עושה כלום, פשוט בטלן שלא עושה דבר. במקומו, יש עוד חבר כנסת, שהציבור מממן כדי שאלי אבידר יוכל לשבת בבית ולא לעשות כלום".

הפורשים

אמרת שהציבור רוצה חד משמעית את נתניהו, אחרי הבחירות, אם אדלשטיין לא יקבל את מה שהוא רוצה, הוא יפרוש ויהיה סער-אלקין מספר שתיים? או יישאר בליכוד? "תצטרך לשאול אותו, אני בעד דמוקרטיה בליכוד, מי שרוצה להתמודד יכול להתמודד. ומי שנפסל ולא מצליח, וכמובן שנחלו כישלון חרוץ מול נתניהו, בהחלט צריכים בעיניי להישאר בליכוד".

יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת. דני שם טוב דוברות הכנסת

"מי שלא מסוגל לעשות את זה, כמו גדעון סער, זה משהו אחר. מי שלא מסוגל לקבל את דין הבוחר ואת הדמוקרטיה ומוכן אחר כך ללכת למכור את כל הערכים שלו בשביל איזה ג'וב ובשביל השנאה לנתניהו, זה אחד כמו גדעון סער וכמו אלקין, אני מקווה שאין עוד אנשים כאלה".

העתיד בפוליטיקה

אתה חושב על הכיוון להתברג יותר ולהתמודד באיזה שהוא שלב על ראשות הליכוד? "ראשות הליכוד עוד רחוקה ממני, אני משרת את הציבור היום כחבר כנסת. אני מקווה בפעם הבאה לקבל מקום גבוה יותר בפריימריז ולקבל תפקיד ביצועי של שר כלכלי או שר כלשהו, שיכול לקדם את הערכים שבשבילם נבחרתי. לקדם את האינטרסים של הציבור שבחר אותי, ותמיד אנחנו אומרים "הלוואי יגיעו מעשי למעשי אבותי", אבל כרגע בטווח הקרוב והבינוני זה לא על הפרק".

למה אתה לא מתמודד בסיעת הציונות הדתית? בתור בן אדם דתי בוגר ישיבה – המקום שלך הוא כביכול יותר שם: "להפך אני מאמין שמפלגות נישה אין להם כל כך מקום. זאת אומרת, יש מקום ואנחנו רואים שכן. אבל מפלגה שהיא מפלגת העם שהיא מפלגת השלטון, היא מייצגת יותר נכון את האינטרסים הלאומיים, את מה שנמצא בקונצנזוס של עם ישראל".

"כשבא מישהו ממפלגה חרדית או ממפלגה ציונית דתית ומבקש תקציבים אומרים לו אתה סחטן, אומרים לו, אתה דואג לאינטרסים פוליטיים קטנים. אבל כשבאה מפלגת שלטון, שדואגת ברמה הממלכתית לעם ישראל בארץ ישראל, אף אחד לא יכול להגיד סחטן".

ח"כ שלמה קרעי במליאת הכנסת | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

"כשאני דואג לחינוך הערכי במערכת החינוך הממלכתית, לא יגידו 'הדתה', אני הליכוד, אנחנו מפלגת השלטון. כאשר אני דואג לכשרות אני דואג ברמה הלאומית, אני לא דואג, שהחרדים יוכלו לאכול בד"צ. המפלגה כשהיא מייצגת את כל העם, היא המפלגה הנכונה שדרכה אפשר לקדם את הנושאים הערכיים שלנו, את הזהות היהודית, את הנושאים שקשורים לפריפריה, לשכבות החלשות ללומדי התורה בארץ ישראל".

"הכל עושים דרך מפלגה אחת שהיא מפלגת שלטון וזה הרבה פחות יעיל ואפקטיבי דרך מפלגות קטנות שדואגות בדרך כלל לדברים שהם לא בקונצנזוס".

הרפורמות

עד כמה הרפורמות שכהנא מוביל באמת גרועות כמו שהח"כים החרדים מציירים זאת או שאתה בתור בן אדם דתי אומר שזה לא באמת כזה גרוע? "זה חמור ביותר, זה נזק עצום. זה גם הכשרות שהופכת את עם ישראל, שהיום כל אחד יכול ללכת לכל מקום שכתוב עליו כשר ולהיכנס לאכול, מהיום והלאה כשתיכנס למקום שכתוב כשר אתה לא תדע מי נתן את ההכשר".

"האם זה משהו שעומד בשולחן ערוך, האם זה משהו שאפשר באמת לסמוך עליו, או שזו ועדה של שלושה רבנים כלשהם שנותנים את תקן הכשרות שאפילו לא עומד במינימום של הרבנות הראשית".

השר מתן כהנא | צילום: דני שם טוב. דוברות הכנסת

"אותו דבר בגיור, אנשים יתחילו כאן להתחתן עם ספרי יוחסין, זה מה שיקרה כאשר יתנו לגורמים שהם לא מוסמכים ושיקלו בגיור, עד כדי כך שהגיור יהיה לא כהלכה. הדברים חמורים מאוד וגם למתן כהנא היו פליטות פה שהבנו שהדברים האלה הם בגלל הסכמים קואליציונים".

"הם בגלל ליברמן, הוא זה  שמוחא כפיים, הוא זה שמעודד את כל הרפורמה. רואים מה אומרת יושבת ראש הוועדה יוליה מלינובסקי "להיכנס באימאמא של הרבנות". שומעים את בליאק שהוא אומר שהיהדות "לא של האורתודוקסים, אלא גם של הרפורמים"".

"זאת ממשלה, שהיא אנטי יהודית, שהיא מוכנה לפגוע בכל הקדוש והיקר לעם ישראל, מוכנה ללכת עם עוכרי ישראל שיושבים בתוכה, רק בשביל להמשיך ולהחזיק את הג'ובים האלה שחלקים ממנה מונעים מתוך שנאה עיוורת לנתניהו. מוכרים את הכל בשביל השנאה שלהם".

יאיר לפיד, נפתלי בנט, גדעון סער, מנסור עבאס, אביגדור ליברמן | צילום: רענן כהן
הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. אין על שלמה קרעי. אדם ערכי שעוזר לכל פונה
    כה לחי
    רוצים אותך בתפקיד משפיע

  2. איך הוא לא מתבייש ? שנים רבות הנגב מוזנח ומופקר להשתלטות הבדואית , עוטף עזה מופקר לגחמות החמאב ,רכבת ישראל בקושי פועלת עם מס שעות מצומצם כולל ימי שישי , מערכת החינוך שלא נדע מצרות , קיצוצים נרחבים במערכת הבריאות הציבורית ומה הוא עשה כנציג הנגב ? הוא בעצמו אומר שעשה כמה דיונים .
    הליכוד ניצל את בוחריו כי ידע שיש לו כאן מצביעים אוטומטיים שלא חושבים .
    לא עוד …
    לך הביתה שב בשקט .
    בחצי שנה של הממשלה הנוכחית נעשו יותר פעולות משטרתיות מאשר בכל תקופת הליכוד .
    ובנוסף לכך כישלוניהו הרס לנו את הליכוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים