שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » קרע בין סמוטריץ' לבן גביר בעקבות סרטון
בדיחת היטלר
עוצמה יהודית הוציאה סרטון תעמולה התוקף את יריביה הפוליטיים תוך שימוש הומורסיטי בשואה. סמוטריץ' התנער: "אירוע חמור מאוד". בנט: "סמוטריץ' ילד כאפות של ביבי"
בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר | צילום: עוצמה יהודית

במפלגת עוצמה יהודית פרסמו הערב (מוצאי שבת) סרטון המציג את "ממשלת החלומות של לפיד" בו חברים נפתלי בנט וגדעון סער לצד הרשימה המשותפת ומועמדת 7 במפלגת העבודה אבתיסאם מראענה, שהוצגו כתומכים של המחבל סמיר קונטאר והצורר הנאצי אדולף היטלר.

בסביבתו של יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ טענו כי הסרטון לא אושר איתם מראש והוא אינו על דעתם. גורמים בעוצמה יהודית אמרו בתגובה כי "אמנם לפי ההסכם עם סמוטריץ' מדובר בשני קמפיינים נפרדים, אבל מנהלת הקמפיין של סמוטריץ' ראתה את הסרטון מראש".

בסרטון רואים כיצד יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מרכיב את הממשלה הבאה בקבוצת וואטספ תחת הכותרת "ממשלת הנקודות הכתומות" ומצרף אליה את חברי מפלגת העבודה, ובהם, את אבתיסאם מראענה ואת חברי הרשימה המשותפת, ובהם את היבא יזבק.

בסרטון יש רמיזה גסה כי הם תומכים במחבלים עם דם על הידיים, מוקירים את ארגון הטרור חמאס וגם מתלוצצים על השואה. במהלך שיחה הדמיונית הושחלו בדיחת שואה שסיפרה דמותה של אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה, שהעלתה כביכול תמונה של גדר תיל ולידו באגט, ולאחר מכן בהודעה עוקבת כתבה: "בגאטו".

לאחר מכן ב"קבוצה", יאיר לפיד נראה לכאורה מתקפל בפני דרישות שונות ומשונות שמעלים בפניו בקבוצה: ביטול חוק הלאום, ביטול חוק השבות, מחיקת המילה "יהודי" מהמנון המדינה, החלפת יום העצמאות ליום הנכבה ואפילו יזימת יום הוקרה לחמאס. באמצע השיחה מספרת דמותה של מראענה בדיחה נוספת, הפעם על חשבון שורדי השואה.

סמוטריץ' התנער רשמית מהסרטון ומסר כי "הסרטון שהופץ הערב בלא ידיעתנו הוא חמור מאוד. בתור דור שלישי לניצולים, השואה היא מחוץ לתחום. נקודה. יש לנו ויכוח נוקב עם בנט שמסרב להתחייב לממשלת ימין וחותר להקמת ממשלה עם לפיד ומרב מיכאלי אבל את הוויכוח הזה צריך לנהל בגבולות גזרה מאוד ברורים. שימוש בהיטלר והשואה הוא מחוץ לגבול השיח. נקודה".

יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, הגיב לביקורת: "‏אין לנו שום כוונה להיגרר לפופוליזם שהתקשורת מנסה לייצר. אני מעריך את נפתלי בנט שלו זכויות רבות וחלילה לא סבור שהוא כמו לפיד ומרצ, אך יחד עם זאת טרם שמענו התחייבות ברורה של ימינה שלא תשב בממשלה עם לפיד, בתמיכת תומכי הטרור מהמשותפת ועם העבודה שמועמדת מס' 7 שלה מבזה את זכר השואה ואת חיילינו".

יו"ר ימינה נפתלי בנט תקף את סמוטריץ' בעקבות הסרטון: "בצלאל, הגיע הזמן להגיד די. ראיתי שהעלתם במוצ"ש סרטון מכפיש בו הכנסתם אותי כחבר בממשלה של תומכי מחבלים, הצגתם אותי בממשלה שבה יבטלו את יום העצמאות ויעשו יום הנכבה. יאשרו יום הוקרה לחמאס והגדלתם לשים תמונה של היטלר".

"יש גבול, שתקתי עד עכשיו על כל המתקפות כי לא רציתי לריב איתך אבל הערב עברתם גבול. לא, בצלאל, זו לא הציונות הדתית. זה בדיוק ההיפך מכל מה שחונכנו. זה חילול השם הכי נורא שיכול להיות. נמאס שאתם מנכסים לעצמכם את השם ״ציונות דתית״ ובכך כופים את עצמכם כסמל על כל חובש כיפה סרוגה או נערה מהציונות הדתית—ללא רשותם ונגד רצונם".

סמוטריץ׳ הגיב לבנט: "‏נפתלי, ‏אני כבר הבהרתי שהסרטון חמור ושאני לא עומד מאחוריו. ‏סבבה שאתה חוגג על זה הערב ועושה סיבוב. בכיף. ‏עכשיו בוא נדבר על מהות וערכים: ‏אתה מתחייב לבוחריך לשבת רק בממשלת ימין או שגם לא שולל ישיבה בממשלת שמאל מרכז עם לפיד, ליברמן ומירב מיכאלי? ‏(או שכל בוחרי הימין הם ״ילדי כאפות״ כפי שכינית אותי הערב ולכן אתה לא חייב לתת להם תשובה?)".

ח"כ מתן כהנא מימינה מסר: "‏בצלאל סמוטריץ צריך להתבייש שמהקפמיין שלו יוצא סרטון שמצייר אותנו כתומכי היטלר. גם בקמפיין בחירות יש קווים אדומים וסמוטריץ היום חצה אותם באופן מזעזע. כצאצא לניצלוי שואה וכמי שהיה לוחם ומפקד בצה"ל במשך 30 שנה אני פשוט מזועזע".

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסר: "‏אין גבול לתועבה של בן גביר וסמוטריץ׳. גטו, שואה, היטלר, סמיר קונטר, הכל מותר בשם הגזענות והקיצוניות. בושה ובושה גם לנתניהו שעושה הכל כדי להכניס את הקיצונים האלה לכנסת ישראל". מיש עתיד נמסר: "בלי מפלגת ברוך גולדשטיין שאלו מסריה, אין לנתניהו ממשלה. חייבים ממשלה שפויה".

תגובת מפלגת העבודה לסרטון: "החיבור של נתניהו לבן גביר הוליד סרטון מבחיל שבו גילויי חיבה לצורר הנאצי. מי שהולך לישון עם חבורת גזענים שלא יתפלא שהוא מתעורר עם עלילות אנטישמיות. ללא הכהניסטים אין לנתניהו ממשלה. מפלגת העבודה קוראת לכל המפלגות בישראל להתנער מבן-גביר והארס שהוא מפיץ".

תגובת מפלגת מרצ לסרטון: "הסרטון של סמוטריץ ובן גביר, האחריות של נתניהו והליכוד. הערב קיבלנו טעימה כיצד תראה קואליציית ביבי-כהנא. מול הימין חסר הגבולות חייבים להציב שמאל חזק ונחוש שלא מתקפל או נרתע. מרצ תדרוש מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית לפסול את הסרטון המסית ולהורות על הסרתו לאלתר".

בנט: "סמוטריץ' ילד כאפות"

בראיון שערך מוקדם יותר ב'חדשות 12' תקף בנט את סמוטריץ', לאחר שסמוטריץ' ביקש ממנו להתחייב על חבירה לממשלת ימין בלבד. "אני לא ילד כאפות של ביבי כמוהו, מה אעשה? אני לא מוכן ללכת באופן אוטומטי עם ביבי כמוהו אני חושב שנתניהו כבר לא הדבר הנכון לישראל, הגיע הזמן להחליף אותו כי בגלל הדבר הזה אנחנו באין סוף בחירות", אמר.

ממפלגת הציונות הדתית נמסר בתגובה: "מגנים את ההתקפות האישיות של בנט על יו"ר הציונות הדתית. נעשה כל מה שצריך להקמת ממשלת ימין יציבה וטובה למען עם ישראל. חבל שהתחייבות כזאת לא יוצאת מבנט, אלא התקפות אישיות. בזמן שבנט לא מצליח להשתחרר מעלבונות ויריבויות אישיות אנחנו לקחנו אחריות כדי שהימין והציונות הדתית לא יהפכו לילדי הכאפות של לפיד ומיכאלי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים