שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ראביי רפורמי נבחר לראשות ועדת חוקה
ממשלת שמד
10 ח"כים תמכו בבחירתו ולא היו מתנגדים, קריב רבאיי רפורמי, שכיהן בעבר כמנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, חבר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית
ח" גלעד קריב ויו"ר הכנסת מיקי לוי | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועדת החוקה אישרה לפנות בוקר את המלצת הוועדה המסדרת ובחרה בח"כ קריב לעמוד בראשה. 10 ח"כים תמכו בבחירתו ולא היו מתנגדים. ח"כ גלעד קריב נבחר לכנסת מטעם סיעת העבודה. הוא עו"ד ורבאיי רפורמי, שכיהן בעבר כמנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, חבר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית ובחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית.

יו"ר הכנסת מיקי לוי בירך את היו"ר קריב לאחר בחירתו: "מוסרים לידיך את אחת הוועדות יותר חשובות בכנסת ישראל והחשש מפניך יפוג במהרה. אתה אדם חושב עם ראיה לטווח ארוך. זהו מינוי ראוי מאוד והימים יוכיחו זאת. השיח בשבועות האחרונים הפך להיות אלים ובוטה. יורדים לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. חצינו בימים האחרונים את הגבול הזה. ביליתי כאן לא מעט לילות כדי להעביר או למנוע חוקים, וצוות הוועדה שאני מכיר היטב ימשיך ללוות אותך. הצלחתך היא הצלחתה של כנסת ישראל ואני מאחל לך הצלחה מכל הלב".

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב הודה לצוות הוועדה, ליו"ר הכנסת, ליו"ר מפלגת העבודה על האמון והשותפות, להנהלת הקואליציה, לחברים ולשותפים והשותפות בוועדה ואמר: "כראשון ליו"רי הוועדות הקבועות בכנסת הזו אני מקווה שזהו סימן לבאות שיתממש בימים הקרובים.

במשך 20 שנים הגעתי לבניין הזה כנציג התנועה הרפורמית ותנועת ההתחדשות היהודית הפלורליסטית. אני נרגש להיכנס לנעליהם של דמויות לחיקוי כגון חברי הכנסת לשעבר מיכאל איתן ומנחם בן ששון, בוועדה זו,  שנחשבה תמיד בעיניי כיהלום בכתר הכנסת".

אני מתכוון לסייע לממשלה בקידום המדיניות שלה לטובת החברה הישראלית על כל חוגיה וקהליה ולטובת כל האזרחים והאזרחיות במדינת ישראל.

לצד המשימה הזו ובמידה רבה גם למעלה ממנה, אשקוד על חיזוק ההגנה על זכויות האדם, על החוסן הדמוקרטי של מדינת ישראל ועל העצמאות של מערכת המשפט, שאני רוחש לה כבוד רב, תוך הבטחת הנגישות לצדק, היעילות, והיכולת של האזרחיות והאזרחים למצות את זכויותיהם עד תום. והכל מתוך מחויבות עמוקה לעקרונות שבהכרזה על הקמת המדינה.

במיוחד בתום שנה של מגיפת הקורונה ובתום שנתיים מורכבות פוליטית ומשטרית אני מקווה שהוועדה תחזק את הפיקוח הפרלמנטרי מתוך שיח פורה עם משרדי הממשלה ועם אנשי ונשות השירות הציבורי. למרות שהוועדה פטורה על פי התקנון מדיוני מעקב אחר פעולת הרשות המבצעת אני בהחלט מתכוון להשתמש בכלי הזה יחד עם חברי הוועדה.

לוועדת החוקה יש כידוע מעמד מיוחד כמי שיכולה ליזום מהלכי חקיקה, ואני בהחלט מתכוון לנצל גם כלי זה לטובת ביצור חוקי היסוד והובלת מהלכים בתחומים נוספים.

אין זה סוד שאנחנו בתקופה מורכבת ומתוחה פוליטית, דווקא משום כך אני מקווה שנדע לצד השיח הסוער והנוקב, שמעולם לא חששתי ממנו, גם לפעול במשותף לטובת אזרחי ישראל בדגש על האזרחים המוחלשים והקהילות והקבוצות המודרות ואלו הסובלות מאפליה ומחוסר נגישות לזכויות יסוד פוליטיות וחברתיות.

ברוח זו אציין שאנחנו מקיימים את הישיבה החגיגית הראשונה בשבוע בו אנחנו קוראים את פרשת פנחס בה נזכר סיפורן של בנות צלפחד שנגשו אל משה ותבעו צדק והוגנות.

אני מקווה שנדע לנהל יחד את הוועדה בשיח מכבד וקונסטרוקטיבי, שיח של מחלוקות לשם שמיים ושל אהבה למדינת ישראל ולחברה הישראלית שאינה תלויה בדבר".

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי: "ועדת החוקה מעבר להיותה חשובה במיוחד היא מיוחדת גם בהיותה מועדון אקסקלוסיבי בכנסת עם חברות וחברים שהולכים איתה שנים ארוכות. ח"כ סעדי וח"כ בגין, מיכל רוזין ונוספים לצד ח"כים חדשים. זו פעם ראשונה למיטב ידיעתי שיעמוד בראש הוועדה משפטן ורב, זה ציון דרך לכנסת. גלעד קריב מבלה כ"כ הרבה משנות חייו במאבקים על הדמוקרטיה הישראלית וזה אך ראוי ומתבקש שיישב בראשות הוועדה. צוות הוועדה הוא צוות מדהים ואין לי אלא לאחל שתיעשה כאן עבודה מעולה לטובת מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. תפסיקו כבר עם הביטוי "שמד"

    אתם רק משניאים את עצמכם על רוב העם ויהודי ארה"ב ומרחיקים את העם מהתורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים