שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "ראוי שהעברת החיסונים תובא לקבינט"
מנדלבליט טוען
במסמך שצפוי לעבור ליועץ לביטחון לאומי נכתב בין היתר כי לא התקבלה הסכמה מראש של מודרנה להעברת החיסונים, וכי ההעברה לא אושרה על ידי חשב משרד הבריאות
מנדלבליט לצד נתניהו, בזמנים טוב יותר | צילום: לע"מ

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר היום (שני) כי נפלו פגמים בהעברתם של 21 אלף החיסונים של חברת מודרנה למדינות זרות. בחוות הדעת שהוא צפוי להעביר ליועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, כתב מנדלבליט כי בעקבות הפגמים אין לחדש את העברת החיסונים בשלב זה.

את חוות דעתו חילק היועץ המשפטי לממשלה לשלושה מרכיבים אותם ראה כנדרשים בהליך גיבוש ואישור התקשרות להעברת חיסונים למדינות זרות: ראשית – מילוי ההוראות לפי "חוק נכסי המדינה", שנית – העברה להליך ממשלתי תקין תוך התייעצות עם משרד האוצר, ושלישית – הצעה לקיים דיון בנושא בממשלה ובוועדת השרים לענייני ביטחון לאומי.

מנדלבליט אמר כי הטיפול בהעברת החיסונים צריך להיעשות בליווי משפטי מלא וטען כי אין טרם הגיע לידיו מידע על התוכנית, על מטרותיה ועל התמורות כפי שהובטח לו. בעמדתו כתב היועץ כי לא התקבלה הסכמה מראש של חברת מודרנה וכי העברות החיסונים לא אושרו בידי החשב הרלוונטי – כנדרש לפי חוק נכסי מדינה.

מנדלבליט קובע עוד שעל מנת להעביר חיסונים ב"הליך ממשלתי תקין ושלם", נדרשת התייעצות עם שר החוץ שימליץ על רשימת המדינות שאליהן יישלחו החיסונים, ועם שר האוצר בקשר להיבטים התקציביים. עוד ממליץ היועץ לקיים גם דיון בקבינט המדיני ביטחוני, משום שהקבינט צריך לעסוק ביחסי החוץ של המדינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים