שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ראשי המועצה: "תנו אחריות על הבדיקות"
בעקבות קריסת המערך
ראש מועצת בנימין הציע הציע כי הוא יקח אחריות על מתחמי הבדיקות בבנימין כדי שלתושבים יהיה שירות נאות ובזמן סביר. גנץ הדגיש שאינו מבקש תקציב עודף מעבר לעלויות
ישראל גנץ ויולי אדלשטיין | צילום: מועצת בנימין

תורי הענק בימים האחרונים מקשים על הציבור להיבדק. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ קרא הבוקר (ב') לשרי הממשלה ולמשרד הבריאות להעביר לרשויות המקומיות את האחריות להפעלת וניהול מערך בדיקות הקורונה.

הוא מתח ביקורת על המצב הנוכחי ואמר כי "ככה לא מנהלים מגיפה, וככה לא מובילים אזרחים". הוא הציע כי הוא יקח אחריות על מתחמי הבדיקות בבנימין כדי שלתושבים יהיה שירות נאות ובזמן סביר "אני קורא לה לתת לנו, הרשויות המקומיות המעוניינות בכך את המנדט להקים מערך מתחמי בדיקות. לא צריך הרבה לשם כך: ספקו ערכות, ציוד מגן, עלות עובדים, וסכום קטן אם צריך לשכירות מבנה. המועצה מעמידה את המבנים שלה ללא עלות ותמשיך כך".

גנץ הדגיש שאינו מבקש תקציב עודף מעבר לעלויות הישירות.

הוא הסביר כי אינו מתערב במדיניות הבריאותית וכמועצה הוא מיישר קו עם ההנחיות, אך במקביל צריך להעמיד כלים המתאימים למדיניות. "כמועצה אנו רוצים לתת שירות לתושבים, רוצים שמי שמאומת לא ידביק אחרים ורוצים שאנשים יוכלו לעבוד ולא לנהל את שגרת יומם סביב המתנה לבדיקה פשוטה. כשהממשלה לא מאפשרת לעשות זאת היא גורמת לאנשים לעמוד בתורים לא נורמלים, מה שגורם לאבדן שעות עבודה, לעגמת נפש ולמצב בו אנשים שצריכים להיבדק פשוט מוותרים על התהליך המפרך".

ראש מועצת בנימין ציין כי "ידענו להוביל ולהיות ראשונים לאורך השנתיים האחרונות לפעמים הרבה לפני משרדי הממשלה. כדאי לכם לנסות. זה יפנה אתכם במשרד הבריאות ובשאר המשרדים להתמקד במה שאתם טובים בו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. יש רשימה ארוכה של נקודות שוועדת החקירה הממלכתית תידרש לחקור בעתיד, ושהממשלה הנוכחית תצטרך לתת את הדין עליה ביום מן הימים:
    (1) מדיניות הכלת מתים.
    (2) אי התייצבות שרים לישיבות ממשלה בנושא הקורונה ו/או עזיבת שולחן הדיונים כאשר נושא הקורונה עולה לדיון.
    (3) סבירות ההחלטה על הימנעות העיקשת מסגר, בכל מחיר.
    (4) דוגמה אישית שלילית של מרבית מחברי הממשלה בהפרת כל מגבלות הקורונה (אי שמירה על עטיית מסיכה/בידוד/מרחק פיזי/נסיעת המקורבים לחו״ל/ניהול גיבושון תוך הפרת כל המגבלות/ועוד אירועים רבים בהם הופרו כל הוראות הממשלה).
    (5) שיהוי בקבלת החלטות בזמן אמת.
    (6) אי סבירות ההחלטות שנתקבלו לנוכח המצב בזמן בו הן נתקבלו.
    (7) הוצאת הנחיות לציבור שהינן מבלבלות, לא ברורות, לוקות בחסר, ואף לעיתים סותרות אחת את השניה.
    (8) הסתרת נתונים וסטטיסטיקות מהציבור.
    (9) סבירות ההחלטה על מעבר לבדיקות ביתיות והתרת הרסן בניהול המגיפה (אדם שירצה ידווח שהוא התגלה חיובי בבדיקת אנטיגן ביתית, ואדם שלא ירצה לא ידווח ויוכל לחזור להסתובב במרחב הציבורי ללא כל פיקוח ו/או בקרה). החלטה שיש בה כדי למנוע את יכולת המעקב אחר המספרים שהולכים וגדלים באופן מפלצתי, ושהיו יכולים להעיד על גודל הכשלון והמחדל בניהול המגיפה. טשטוש הנתונים והראיות.
    (10) מבחן אישיותי ומידת התאמה של ראש הממשלה לתפקיד. אי יכולת עמידה בלחצים וכו׳.
    (11) הזמנת חיסוני הבוסטר רק לאחר שראש ממשלה קודם זעק שיש לדאוג להביאם לאחר שהתשלום בגינם כבר הועבר.
    (12) קריאה לציבור לרכוש ערכות ביתיות, ולאחר שהציבור בזבז כבר מכספו ורכש המוני בדיקות, הוצאת הודעה כי הממשלה תממן זאת בעצמה.
    (13) מאבקי כוחות של שרים ומשרדים בעת ניהול המגיפה.
    ועוד המון המון נקודות שהיריעה קצרה כאן מלהכיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים