שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראשי הממשלה המסתמנת נועדו היום יחד
לראשונה
הישיבה נערכה בהובלתם של ראש הממשלה המיועד בנט ורה"מ החליפי המיועד לפיד, והיא עסקה בהיערכות לקראת ההצבעה על השבעת הממשלה והחלפת יו"ר הכנסת
יאיר לפיד, נפתלי בנט, גדעון סער, מנסור עבאס, אביגדור ליברמן | צילום: רענן כהן
צילום: אלעד גוטמן

פגישה ראשונה של "בלוק רק לא ביבי": ראשי שמונה המפלגות הצפויות להרכיב את בנט-לפיד התכנסו אחר הצהריים (ראשון) לישיבה במלון 'דן' בתל אביב. רוב ראשי המפלגות עלו אל הקומה שבה נערכת הפגישה דרך מסדרונות צדדיים ודלתות אחוריות, עקב המחאה מחוץ לבניין.

בפגישה השתתפו יו"ר ימינה וראש הממשלה המיועד נפתלי בנט, יו"ר יש עתיד ראש הממשלה החליפי ושר החוץ המיועד יאיר לפיד, יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו ושר האוצר המיועד אביגדור ליברמן, יו"ר תקווה חדשה ושר המשפטים המיועד גדעון סער, יו"ר העבודה ושרת התחבורה המיועדת מרב מיכאלי, יו"ר מר"צ שר הבריאות המיועד ניצן הורביץ ויו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס.

בתום הפגישה נמסר כי "ראשי מפלגות ממשלת האחדות העתידית התכנסו היום לפגישת עבודה ראשונה. בפגישה שוחחו על הצורך להשביע ממשלה כבר ביום רביעי הקרוב, על מנת לאפשר למדינה להתקדם. ראשי המפלגות הדגישו את מקומם של המנהיגים בהרגעת הרוחות, והביעו דאגה מהאווירה בהפגנות וברשתות החברתיות".

יאיר לפיד, נפתלי סנט, גדעון סער | צילום: רענן כהן

לפיד כתב בסיום הפגישה בפייסבוק: "פגישת עבודה ראשונה עם ראשי מפלגות ממשלת האחדות. אנחנו קוראים ליו״ר הכנסת לעשות הכל כדי להשביע את הממשלה כבר ביום רביעי הקרוב. האלימות הולכת וגואה, ולכולנו חובה לאומית למנוע התלקחות נוספת ברחובות ישראל. כבר שנתיים וחצי ישראל בשיתוק מערכות, רמות ההסתה בשיא ומשרדי הממשלה אינם מתפקדים. הגיע הזמן לממשלה יעילה וטובה שתביא אחדות ושקט למדינת ישראל".

בנט יישא הערב הצהרה לתקשורת בשעה 20:00 במשכן הכנסת. כמו כן, בנט ייפגש הערב עם ח"כ עמיחי שיקלי ממפלגתו, שהצהיר כזכור בעבר שיתנגד להקמת הממשלה. מוקדם יותר היום התכנסה סיעת ימינה ברעננה, כשבמפלגה ובגוש עדיין מחכים להצהרתו של ח"כ ניר אורבך בנוגע לסוגיית התמיכה בממשלה.

במקביל, צוותי המו"מ של בנט ולפיד עסוקים בימים האחרונים בשיפוץ ותיקון ההסכמים הקואליציוניים ומסמך קווי היסוד המשותף לכל המפלגות. לפי גורמים המעורים במו"מ, כל ההסכמים סוכמו אך לא נחתמו סופית וטכנית, והם יפורסמו עד המועד האחרון בחוק – 24 שעות לפני ההשבעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים