שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "ראשי המפלגות החרדיות הסכימו ללכת מאוד רחוק"
מאבק הקנסות
גורם המעורה בפרטים: "במידה ותהיה התעשתות ויצליחו להגיע להסכמות החוק יעבור בוועדת החוקה ויעלה למליאת הכנסת בשעה ארבע אחר הצהריים לאישורו בקריאה שניה ושלישית"
יעקב אשר בוועדת חוקה | צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

החוק להעלאת הקנסות מגיע הבוקר שוב לוועדת החוקה וזאת ברקע פיצוץ שנרשם אמש במגעים מול כחול לבן על נוסח החוק. גורם חרדי שמעורה בפרטים אומר הבוקר כי "בכדי לשדר מסר חד נגד מפרי ההנחיות הסכימו ראשי המפלגות החרדיות ללכת מאוד רחוק גם בהעלאת הקנסות וגם בצווי הסגירה בכפוף לאיזונים קלים שהוכנסו בחוק בהמלצות הייעוץ המשפטי".

"נוסח החוק המוצע לוועדת החוקה הוא בהתאם למתווה שהציע יו"ר הליכוד מיקי זוהר, לפיו צו סגירה יינתן רק לאחר שתי קנסות. כמו כן רק שוטר בדרגה בכירה יוכל לתת את הקנסות הגבוהים ואת צוי הסגירה. משרד המשפטים והייעוץ המשפטי בכנסת תמכו בהצעה וטענו שהיא מידתית וראויה, אלא שגנץ התעקש ודרש שהחוק יעבור ככתבו וכלשונו ללא שום שינוי".

"עוד איים גנץ שאם חוק הקנסות לא יעבור היום במליאה כפי שהוא דורש כחול לבן לא תתמוך בסגר ובהגבלות הקורונה". לדבריו, "לא ברור אם הם אכן מתכוונים לממש את האיום או שזהו רק בלון ניסוי למנוף לחץ, כיון שמשמעות התפרקות הסגר היא שלא יהיו שום הגבלות במשק ויהיה כאוס מוחלט, קשה להאמין שיש מי שיעז ללכת עם זה עד הסוף ולקחת אחריות ציבורית על האנרכיה שתיווצר בעקבות כך במדינה".

גורם המעורה בפרטים עדכן כי "במידה והבוקר תהיה התעשתות ויצליחו להגיע להסכמות החוק יעבור בוועדת החוקה ויעלה למליאת הכנסת בשעה ארבע אחר הצהריים לאישורו בקריאה שניה ושלישית".

יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, אמר הבוקר כי "‏כחול לבן מתנגדים לכל פשרה שמוצעת בעניין חוק הקנסות, הם מוכנים לסכן את בריאותם של כל אזרחי ישראל בשביל קמפיין הבחירות שלהם. הליכוד מתעקש על חוק ברור שיכלול קנסות כבדים שיינתנו ע"י קצין משטרה למוסדות חינוך שנפתחים בניגוד להנחיות, ואף צווי סגירה מנהליים במקרה הצורך אחרי מתן הקנס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים