שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ראשי הרשויות הודיעו על השבת כיתות ז'-י'
הכרזה עבריינית
ראשי עיריות בפורום הערים העצמאיות, בהן תל אביב, רמת גן וראשון לציון, החליטו לאפשר למנהלי בתי ספר לפתוח את שעריהם לכיתות אלו החל מיום רביעי הקרוב
תגיות:
כיתה | צילום: cactus_camera, שאטרסטוק

פורום 15 "הערים העצמאיות" הודיע הערב (ראשון) כי יאפשר למנהלי ומנהלות בתי הספר ברחבי הרשויות לפתוח את שעריהם לתלמידי כיתות ז' עד י' החל ביום רביעי הקרוב, בניגוד לחוק. זאת לנוכח העובדה שקבינט הקורונה קבע שחזרתם של תלמידים אלה לא תתרחש לפני 9 במרץ.

הרשויות הנכללות בפורום: אשדוד, באר שבע, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן, רעננה, ותל אביב-יפו.

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה: "יש מעסיק אחד לעובדי ההוראה בישראל והוא משרד החינוך ורק לו נתונה הסמכות להחליט על פתיחה או סגירת מוסדות חינוך. זאת כמובן תוך התייעצות עם משרד הבריאות. הסתדרות המורים היא האיגוד היציג בחטיבות הביניים ואינה מתנגדת להחזרת תלמידים ובלבד שהחזרה ללימודים תיעשה באישור משרד החינוך, שהוא המעסיק של עובדי ההוראה בחטיבות הביניים, ובכפוף למתווה מאושר".

מהפורום נמסר כי "לאור העובדה שקבינט הקורונה קבע שחזרתם של תלמידי כיתות ז' עד י' לפעילות בית ספרית לא תתרחש לפני ה-9 במרץ 2020 ,ולאור ההיעדרות הממושכת של תלמידים אלה מבתי הספר, וההשפעה הפדגוגית, החברתית והנפשית הקשה עליהם, התכנסו היום ראשי הערים חברי פורום ה-15 להתייעצות חירום בנושא".

על פי החלטת הפרום, החל מיום ד' הקרוב, 21.2.24 ,יאפשרו עיריות הפורום למנהלי בתי הספר להחזיר את תלמידי כיתות ז' עד י' לפעילות בית ספרית, וזאת על פי המתווה המצ"ב, שעיקריו הינם:

א. תלמידי ז' עד י' יגיעו לבית הספר לכל הפחות פעמיים בשבוע (4 שעות בכל אחד מהימים), או 3 פעמים בשבוע ל-3 שעות בכל פעם.

ב. אין הכרח ללמד את כלל מקצועות הלימוד בזמן השהייה בבית הספר.

ג. חלק מן המקצועות ימשיכו להילמד מרחוק.

ד. ניתן יהיה ללמד במשמרות.

ה. ניתן יהיה לשלב בין למידה בכיתה (9-8 שעות שבועיות לפחות, כאמור בסעיף א') לבין למידה במרחבים חוץ כיתתיים.

ו. אופן חידוש הלימודים בבית הספר ייעשה לפי שיקול דעת המנהל/ת ובהתייעצות עם העיריה, ותוך התייחסות להיקף המתחסנים בקרב צוותי ההוראה, היקף ההתחסנות הכללי בשכונות מהן מגיעים התלמידים, גודל בית הספר ומספר התלמידים.

עוד נמסר כי "ראשי הערים מדגישים בזאת, כי אין באמור לעיל כדי לכפות או לחייב את המנהלים וצוותי ההוראה להפעיל מתווה זה. פורום ה-15 וראשיו מודעים, מכירים ומוקירים את דאגתם וכאבם של המנהלים וצוותי ההוראה למערכת החינוך, ולכך שלדעת רבים אינה זוכה לעמוד בראש סדר העדיפויות, כפי שראוי היה. פורום ה-15 רואה במנהלי בתי הספר ובצוותי ההוראה את המגדלור המנהיגותי החינוכי של המדינה, ובימים אלה של משבר בריאותי וחברתי קשה אף ביתר שאת".

"ראשי הערים ועיריות פורום ה-15 מתחייבים להעניק למנהלים ולצוות ההוראה את מלוא הגיבוי
הנדרש לצורך הפעלת מתווה זה. אנו תקווה שרשויות מקומיות נוספות שבהן מתקיימים לימודים לתלמידי כיתות א'-ו' וי"א-י"ב תצטרפנה למתווה זה, וסבורים כי מן הראוי שגם הממשלה וקבינט הקורונה יצטרפו אליו", לשון הודעת הפורום .

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק: "הגיע הזמן להחזיר את תלמידי כיתות ז'-י', שנמצאים בבית כמעט שנה. אין שום סיבה להמתין לשבוע השני של מרץ, כשנתוני התחלואה בעיר נמצאים בירידה מתמדת ומרבית עובדי ההוראה הספיקו כבר להתחסן. כל יום שהתלמידים נמצאים בבית גורר השלכות רגשיות, חברתיות ולימודיות. ככל שעובר הזמן הפערים החינוכיים מתעצמים ובתמונת המצב הנוכחית אין הצדק להשאיר את בתי הספר סגורים".

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, שגם היא נמנית עם רשויות הפורום, אמר כי "בשל הנזק המצטבר הניגרם לתלמידים, גם ברמה החינוכית אבל בעיקר ברמה הנפשית והחברתית – לא נוכל לתת לילדים שלנו להמתין. הילדים הללו אינם הפקר ולא ייתכן שהממשלה שפותחת את מרכזי הקניות, הקניונים והמסחר למאות בני אדם, לא תאפשר כניסת תלמידים אל כתלי בית הספר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים