שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ראשי ערים אוקראינים נחטפו בידי הרוסים
תקדים
תשעה בני אדם נהרגו מפגיעת טילים רוסים בבסיס אימונים של הצבא האוקראיני באזור לבוב לפנות בוקר (ראשון). דווח על 57 בני אדם שנפצעו ופונו לבתי החולים
טנקים | צילום: Karasev Viktor, שאטרסטוק

תשעה בני אדם נהרגו מפגיעת טילים רוסים בבסיס אימונים של הצבא האוקראיני באזור לבוב לפנות בוקר (ראשון). דווח על 57 בני אדם שנפצעו ופונו לבתי החולים.

משרד ההגנה הבריטי מסר כי "כוחות רוסים מנסים לכתר את הכוחות האוקראינים במזרח המדינה ולכבוש את העיר מיקולאיב הדרומית כשהם מתקדמים מחצי האי קרים מערבה לכיוון אודסה".

"כוחות רוסים מנסים לכתר את הכוחות האוקראינים במזרח המדינה כשהם מתקדמים מכיוון חרקוב בצפון ומריופול בדרום. רוסיה משלמת מחיר גבוה בכל התקדמות, היות והכוחות האוקראינים ממשיכים בהתנגדות נחרצת ברחבי המדינה".

בתוך כך, אלפי אזרחים אוקראינים יצאו לרחובות והפגינו בעיר מליטופול לאחר שכוחות רוסים חטפו ביום שישי את ראש העיר. הפרלמנט האוקראיני דיווח כי הרוסים הציבו ראש עיר חדש בעיר הנמל מליטופול שבדרום המדינה.

היום, ראש עיריית דניפרו רודינה, יבהן מטביב, נחטף על ידי חיילים רוסים, מדובר בראש עיר השני שנחטף ע"י הרוסים. מושל מחוז זפוריז'יה הגיב: "פשעי המלחמה הופכים למערכתיים".

שר החוץ של אוקראינה הגיב על שני המקרים וכתב: "פושעי מלחמה רוסים חוטפים ראשי ערים באוקראינה שנבחרו באופן דמוקרטי. ב-11 במרץ הם חטפו את ראש עיריית מליטופול איבן פדורוב. היום, פושעי מלחמה רוסים חטפו עוד ראש עירייה אוקראיני שנבחר באופן דמוקרטי, ראש דניפרו רודינה יבהן מטבייב. אני קורא למדינות ולארגונים בינלאומיים להפסיק את הטרור הרוסי נגד אוקראינה והדמוקרטיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים