שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » ראשי ערים פנו למיכאלי בנושא דילוג הרכבות
חולון-בת ים
ראשי העיריות של חולון ובת ים לשרת התחבורה: "דילוג הרכבות על תחנות חולון ובת ים בשעות השיא הינו חוסר התחשבות משווע בתושבינו"
רכבת ישראל | צילום: LeonP שאטרסטוק

היום (שני) הוציאו ראש עיריית חולון מוטי ששון וראש עיריית בת ים צביקה ברוט מכתב דחוף לשרת התחבורה מרב מיכאלי בדרישה לשפר את שירותי רכבת ישראל לתושבי שתי הערים.

לדבריהם, ריבוי הפרויקטים התחבורתיים של המשרד (הרכבת הקלה, מהיר לעיר ואופנידן) הביאו לסגירה או לצמצום של נתיבי נסיעה בעריהם, שמקשים מאוד על ההתניידות בכבישים. בנוסף, בשעות השיא של הבוקר ואחר הצהריים ישנן רכבות שמדלגות ולא עוצרות כלל בתחנות חולון/בת-ים הן לכיוון צפון והן לכיוון דרום בעקבות החלטות חד צדדיות שנעשו באופן מקומם ללא כל תיאום.

"הרחבת הרכבות שמדלגות בשעות השיא על כלל תחנות חולון ובת-ים", כותבים ששון וברוט, "נעשתה על מנת לחסוך כ-8 דקות בלבד לטובת תושבי הדרום, בעקבות לחצים שהפעילו עיריות אשדוד ואשקלון. אולם, למרבה הצער, לוח הזמנים החדש יוצר פערים של כ-30 דקות בין הרכבות, לרעת תושבי חולון ובת-ים, ופוגע קשות ביכולת הניוד והשילוב שבין רכבת לבין תחבורה משלימה".

שני ראשי הערים מתייחסים בפנייתם גם להפעלת הרכבת במוצאי שבת ולטענתם, "שעת תחילת השירות – 21:00 מספקת פתרון חלקי בלבד ויש להקדים את השעה לפחות ל-19:00, בהתאם לשעת יציאת השבת".

ראשי הערים של חולון ובת ים מדגישים בפנייתם לשרה, כי החלטות אלה מצביעות על חוסר התחשבות משווע בתושבי חולון ובת-ים ובכ-4 מיליון משתמשי הרכבת הכבדה. "נודה לך אם תורי לגורמים המקצועיים הרלוונטיים לבחון מחדש את נושא דילוג הרכבות בארבע תחנות חולון ובת-ים, כמו גם את נושא הקדמת שעת תחילת השירות במוצאי שבת, וזאת למען שיפור רמת שירות התחבורה הציבורית לתושבינו ולשם הגעה ליעדים עליהם הצהיר המשרד שבראשותך", חתמו ששון וברוט את מכתבם לשרה מיכאלי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים