שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראשי רשויות ערבים ייפגשו עם נתניהו
סערה במגזר
ראשי הרשויות החליטו לשלוח למפגש את נציגי הוועדה הועסקת במאבק בפשיעה באלימות. הליכוד: "גורמים רדיקליים מנסים להפעיל לחץ על ראשי הרשויות שלא להשתתף"
בנימין נתניהו | צילום: Ververidis Vasilis, שאטרסטוק

מחלוקת בעניין השתתפותם של ראשי רשויות ערבים במפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מחר (ראשון). במפגש היו אמורים להשתתף כל חברי ועד ראשי הרשויות הערביות, אך בעקבות המחלוקת הוחלט שרק ארבעה או חמישה נציגים של הוועד ישתתפו במפגש שיזם יושב ראש מרכז השלטון המקומי, כדי לדון במאבק בפשיעה ברחוב הערבי.

הוועד מינה תחתיו ועדה למאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית, שתהיה הגוף המייצג של הוועד הארצי בפגישה עם ראש הממשלה, וזו תיערך בנוכחות היו"ר. בוועדה חברים כמה ראשי רשויות מקומיות בליווי מקצועי והיא תציג את הדרישות והעמדות עליהן הוסכם בפגישה היום.

בין ראשי הרשויות שכבר הודיעו שלא יקחו חלק במפגש נמנים ראש מועצת כפר כנא, ראש העיר סכנין, ראש העיר עראבה, ראש מועצת כאוכב אבו אלהיג'א וראש העיר טירה. מנגד, כמה ראשי רשויות, שחלקם הזדהו בעבר עם הליכוד ותמכו בביבס, לוחצים לקיים את הפגישה כמתוכנן. ביבס מקדם הצעה לגרוע 15% מתקציב הפיתוח של הרשויות הערביות כדי לממן תוכניות למאבק באלימות ביישובים הערביים.

מהליכוד נמסר כי "הפגישה נקבעה לאחר שועד ראשי הרשויות הערביות יחד עם מרכז השלטון המקומי פנו לרה״מ וביקשו פגישה דחופה כדי ליטול חלק בתכנית שרה״מ מגבש ויציג בקרוב למאבק בפשיעה והאלימות הגואה בחברה הערבית".

"גורמים רדיקליים מנסים כעת להפעיל לחץ על ראשי הרשויות שלא להשתתף. חלק מאותם גורמים רדיקליים התנגדו להקמת תחנות משטרה בערים ערביות ולא עשו דבר מול משפחות הפשע בחברה הערבית".

"מסע הלחץ של הגורמים הרדיקליים לא יעבוד. הפגישה תתקיים כמתוכנן וראש הממשלה יעשה כל שביכולתו בכדי לדאוג לחוק וסדר בחברה הערבית כמו בכל חלקי הארץ. כל אזרח ואזרחית בישראל זכאים להרגיש בטוחים ומוגנים בקהילה בה הם חיים", לשון הודעת הליכוד.

בתוך כך, בל"ד השיקה קמפיין נגד נתניהו, בתגובה למסע הבחירות המתוקשר שלו בציבור הערבי. מבל"ד נמסר: "נתניהו הוא אדריכל חוק הלאום, ההסתה הגזענית, הכיבוש וההתנחלויות ואינו ראוי לאף קול. השיטה של נתניהו היא לפגוע ולהשפיל את האזרחים הערבים כדי לזכות בקולות הימין מחד, ולנסות לשחד את הציבור הערבי בהבטחות ללא כיסוי להקצאת כספים ופתרון בעיות מאידך".

הערב הוצבו ע"י מפלגת בל"ד שלטים בעברית ובערבית בתל אביב, חיפה ורמת גן, בנוסף לשילוט ביישובים הערבים. בשלטים בעברית מתנוססת דמות עם סיגר גדול, עם הסיסמה "אותנו לא קונים". מבל"ד נמסר: "אסור לקשור, בשום אופן, בין זכויות שמגיעות לאזרחים לבין עמדותיהם הפוליטיות. הקריאה ׳תצביעו עבורי ותקבלו תקציבים׳ היא הצעת שוחד פסולה, ואותנו לא קונים".

חבר הכנסת לשעבר ויו״ר בל״ד ג׳מאל זחאלקה כינה את פנייתו של נתניהו לציבור הערבי "תמהיל של חנפנות בזויה, חוצפה, עזות מצח, חוסר בושה וזלזול באזרחים הערבים", והסביר כי מי שדוחף את הערבים למעמד של אזרחים סוג ב' צריך מידה גדולה של צביעות כדי לבקש את תמיכתם. "אותנו לא קונים, אנחנו עומדים על בסיס איתן של זהות לאומית ושאיפה לאזרחות מלאה במסגרת מדינת דמוקרטית לכלל האזרחים. לא נאפשר לאף פוליטיקאי ציני לתמרן אותנו ולשקר לנו בפרצוף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים