שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראשי שדולת א"י בפניית חירום לאורבך
חוק ההסדרים
לסיום דרשו ראשי השדולה "להוסיף לסדר היום של ועדת הכנסת מחר הצעה להעביר את חלקי חוק ההסדרים שנמסרו לועדת הפנים – לועדות אחרות"
ניר אורבך | צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ערב פתיחת הדיונים בכנסת על התקציב וחוק ההסדרים פונים היום ראשי שדולת ארץ ישראל ח״כ יואב קיש (ליכוד) וח״כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) ליו״ר ועדת הכנסת ח״כ ניר אורבך כי יכניס מחר לסדר היום של דיוני הועדה דיון והצבעה בדבר שינוי מחדש של חלוקת חוק ההסדרים לוועדות השונות על מנת למנוע סחיטת הקואליציה ע״י רע״מ באופן המאיים על עתיד הנגב והגליל.

במכתב אותו הוציאו היום כתבו ראשי השדולה כי ״בכוונת ראשי מפלגת רע"ם להתנות את תמיכתם בתקציב בסדרת דרישות המסכנות את עתיד הנגב והגליל. בין הדרישות שפורסמו עד כה: ניטרול חוק קמיניץ, חיבור חשמל למבנים בלתי חוקיים נטולי אופק הסדרתי במגזר הערבי, הסדרת המאחזים הבדואים בנגב באופן המנוגד לתנאי המינימום שהוגדרו ע"י הממשלה עצמה והסדרת מעמד אזרחי בישראל לאלפי פלסטינים שנישאו לערבים ישראלים".

ראשי השדולה הוסיפו עוד "כאמור דרישות אלה של רע"מ מסכנות את עתיד הנגב והגליל, ואף את עתיד מדינת ישראל, וזאת אף לדעתם של ראשי הקואליציה, המתנגדים להן בתוקף. ברור כי במצב זה, כשמפלגת רע"מ מודיעה בפומבי על דרישותיה ועל כוונותיה – על הקואליציה להימנע מהעברת עמדות-מפתח ונקודות-לחץ לידי רע"מ, שמא אלה ישמשו לסחיטה אשר תסכן אינטרסים חיוניים של המדינה.

החלטת ועדת הכנסת להעביר לא פחות מ-12 חלקים של חוק ההסדרים לחקיקה בועדת הפנים, משמעותה הפקדתם בידיו של ח"כ ווליד טאהא מרע"מ. החלטה זו מסכנת מאד את סיכוייה של הקואליציה לעמוד בלחץ שמפעילה רע"מ, ככל שהקואליציה אכן מעוניינת להימנע מכניעה לסחיטה זו. קיים חשש ממשי שרע"מ, באמצעות חה"כ טאהא כיו"ר ועדת הפנים, תבלום את חקיקת חלקי חוק ההסדרים שבאחריות הועדה, וע"י כך את העברת חוק ההסדרים כולו, על מנת לסחוט מהקואליציה הישגים בתחומים הרגישים ביותר שצוינו לעיל״.

לסיום דרשו ראשי השדולה ״להוסיף לסדר היום של ועדת הכנסת מחר הצעה להעביר את חלקי חוק ההסדרים שנמסרו לועדת הפנים – לועדות אחרות. צעד פרלמנטרי זה הינו בסמכותך הבלעדית, ובצומת הקריטית אליה הגענו – אנו מצפים ממך להפעיל את סמכותך זו. עתיד הנגב והגליל בידיך, ואנו מצפים שתפעל באופן שיבטיח את עתידם ולא יסכן אותו, חלילה!".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים