שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ראש המודיעין המצרי הגיע לישראל ונפגש עם בנט
הבוקר
כאמל ייפגש בערב עם שר הביטחון גנץ. כאמל הוא הבכיר המצרי הראשון שפוגש את בנט מאז כניסתו לתפקיד, הרקע לפגישות הוא הירי של החמאס אתמול מעזה
בנט עם שר המודיעין של מצרים, עבאס כאמל | צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל הגיע הבוקר לישראל לשיחות בנושא נסיונות ההסדרה ברצועת עזה. הוא נפגש הבוקר עם ראש הממשלה בנט וייפגש בערב עם שר הביטחון גנץ. כאמל הוא הבכיר המצרי הראשון שפוגש את בנט מאז כניסתו לתפקיד.

הרקע לפגישות הוא הירי של החמאס אתמול מעזה, בפעם הראשונה כשלושה חודשים מאז מבצע שומר חומות, כאשר החמאס מאיים על אזרחי ישראל, זאת על מנת להשיג את הכנסת הכסף הקטארי דרך המעברים לתוך עזה. השניים שוחחו על היבטים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים ביחסי ישראל-מצרים. כמו כן, נידון נושא התיווך המצרי במצב הביטחוני מול רצועת עזה.

אולם הביקור של כאמל מגיע גם לפי ההערכות על רקע נסיעתו המתוכננת של בנט לוושינגטון, שעדיין לא פורסם מועד לקיומה, כשהמצרים היו רוצים להוכיח לממשל בוושינגטון, שהם מובילים מהלך שמשפר את מצב האיזור.

גורמים ביטחוניים מבהירים כי השיחות שישראל מנהלת עם המודיעין המצרי, לא קשורות לנושא הכנסת הכסף הקטארי.

בשם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הזמין שר המודיעין המצרי את ראש הממשלה בנט לביקור רשמי במצרים בשבועות הקרובים.

ממשלת בנט – לפיד חרטה על דגלה אמירות רבות על כך שהיא לא תכיל ירי מעזה, 'דין בלון כדין רקטה', טענו גורמים רבים בחודשים האחרונים, אולם אתמול, אחרי ירי הרקטה מן הרצועה ביקר ראש הממשלה באוגדת עזה ואמר: ״אנחנו נפעל בזמן, במקום ובתנאים שמתאימים לנו, ולא לאף אחד אחר. מבחינתנו הכתובת בעזה היא חמאס. לא סוררים ולא אף אחד אחר, אלא חמאס“.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים