שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ראש המוסד יוסי כהן ביקר היום בבחריין
דיווח
לפי הדיווח בתקשורת המקומית, את פניו קיבלו ראש מנגנון המודיעין במדינה וראש "מנגנון הביטחון האסטרטגי", והם דנו בנושאים ביטחוניים ובהתפתחויות באזור
יוסי כהן | צילום: דובר צה"ל

ראש המוסד יוסי כהן ביקר היום (חמישי) בבחריין – כך דווח בסוכנות הידיעות הבחריינית הרשמית. לפי הדיווח את פניו קיבלו ראש מנגנון המודיעין במדינה וראש "מנגנון הביטחון האסטרטגי".

עוד נמסר כי כהן דן עם הבחריינים בדרכים לפתח את התיאום ושיתוף הפעולה בין המדינות, בנושאים ביטחוניים, בהתפתחויות האחרונות באזור ונושאים שבהם לשתי המדינות "עניין משותף".

לפי הדיווח, בתום הפגישה הצדדים הביעו תקווה ל"דו קיום בקרב העמים באזור במסגרת של ביטחון, יציבות וסובלנות, לקראת העידן המתקרב של שלום, קדמה ושגשוג לכולם".

יוסי כהן | צילום: חיים צח / לע"מ

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים אתמול ביקור פרידה מאנשי המוסד והודה להם על עבודתם המסורה. הביקור נערך במעמד ראש המוסד יוסי כהן ובהשתתפות פורום הפיקוד הבכיר של הארגון.

"באתי לומר לכם תודה. בשמי, בשם אזרחי ישראל, בשם העם היהודי כולו, ואם מותר לי לומר, בשם ידידותינו בעולם. "מועט המחזיק את המרובה" כך ניתן לתאר את המוסד, ואתכם, כולכם, הלב הפועם ומוחו הקודח של הארגון הזה. חוד החנית המשונן והחד של מדינת ישראל. הזרוע הארוכה והנועזת ביותר שיש לנו," אמר הנשיא ללוחמי המוסד.

"בשבע השנים האחרונות נחשפתי, יותר מבעבר, לפעולות ולמבצעים שלכם. ליכולות הייחודיות, שבאו לידי ביטוי במקומות חשוכים ובזירות עוינות ביותר. בלב טהרן ובדמשק, ובעוד מקומות שמן הראוי עדיין לשמור אותם בסוד. ראיתי אתכם מקדימים שוב ושוב בצעד אחד ולמזלנו בקילומטרים רבים, את אויבינו, את הסכנות והאיומים שהתחדשו והשתנו חדשות לבקרים. מבצעים פעולות שבהן המציאות עולה על כל דמיון. הייתי עד כמובן גם לסיוע הייחודי שלכם בהתמודדות של מדינת ישראל עם מגפת הקורונה. אני יכול לגלות שנפעמתי בכל פעם מחדש. השגתם הישגים יוצאי דופן שעל רובם אי אפשר לדבר ואת מרביתם אי אפשר אפילו לדמיין, הוליווד – קטנה על היצירתיות והדמיון שלכם. מנהיגים שפגשתי ברחבי העולם רואים חשיבות אדירה בחילופי המידע עם המוסד. כיוון שמדובר במידע אמין, איכותי, מציל חיים ואדם. הם מעריכים את הארגון כגוף הגנתי והתקפי, גוף חוקר ומעבד מפתח ומבצע. ידידינו ובעיקר אויבינו, מבינים את היכולות של המוסד וזה לבד, יוצר הרתעה, עליה אנחנו חבים לכם תודה גדולה," הוסיף הנשיא.

יוסי כהן וראובן ריבלין | צילום: חיים צח / לע"מ

"המוסד הוא ארגון מתוחכם. הוא משתמש באמצעים טכנולוגיים פורצי דרך. ועדיין, הוא נשאר ארגון ביון אנושי. ארגון שבו האדם במרכז. לא האמצעים לא הטכנולוגיה, אתם – נשות ואנשי הארגון, אתם אלה שמרכיבים את האירגון הזה, ובזכותכם הוא שונה מכל ארגון ביון אחר. המטען הערכי הייחודי שאתם מביאים איתכם לכול משימה, הנחישות, המחויבות העמוקה שלכם לביטחון מדינת ישראל והאמונה שלכם בצדקת הדרך, הם הבסיס להצלחה שלכם ולשם הטוב שלכם. אנחנו חיים במציאות מורכבת. מציאות שמשתנה ללא הרף. האתגרים הולכים ומתגברים ואני יודע שגם כאשר אנחנו שוכבים לישון, אוזניכם כרויות ועיניכם פקוחות תמיד אנחנו יודעים שיש לנו על מי לסמוך."

בסוף דבריו הודה הנשיא לראש המוסד ואנשיו: "אני רוצה להודות לך יוסי, שהובלת את המוסד, ברגעים מורכבים, בארץ לא זרועה ואני תקווה שתמשיך לתרום מיכולותך וניסיונך למדינת ישראל. יקירי, אין כמוכם! תודה על כל מה שעשיתם ותודה על הדברים הרבים שעוד תעשו. שמרו על עצמכם והמשיכו לשמור עלינו."

ראש המוסד יוסי כהן הביע הערכתו הרבה לנשיא המדינה, והודה לו על העבודה המשותפת ורבת השנים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים