שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ראש המל"ל בן שבת הודיע על סיום תפקידו
בנט ימנה חדש
בן שבת יכהן בתפקידו עד לסוף חודש אוגוסט הקרוב. ראש הממשלה ימנה מחליף לתפקיד ראש המל"ל בעת הקרובה, תוך קיום תהליך חפיפה סדור עם ראש המל"ל היוצא
תגיות:
ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפגישת עבודה עם ר' המל''ל מאיר בן שבת והמזכיר הצבאי לרה''מ אבי בלוט בלשכת רה''מ בירושלים | צילום: עמוס בן גרשום לע''מ

היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, מאיר בן שבת, הודיע הערב (רביעי) לראש הממשלה, נפתלי בנט, על רצונו לסיים את תפקידו, בתום כהונה של 4 שנים בתפקיד. עם כינונה של הממשלה, נענה ראש המל"ל לבקשת רה"מ להישאר בתפקידו במטרה לאפשר שמירה על היציבות והרציפות התפקודית.

בתוך כך, סייע בן שבת לראש הממשלה וצוותו בכניסתם לתפקיד. בן שבת יכהן בתפקידו עד לסוף חודש אוגוסט הקרוב. ראש הממשלה ימנה מחליף לתפקיד ראש המל"ל בעת הקרובה, תוך קיום תהליך חפיפה סדור עם ראש המל"ל היוצא.

רה"מ בנט הודה לראש המל"ל על תרומתו הכבירה לביטחון הלאומי של מדינת ישראל, ומסר: "ברצוני לשבח את מאיר בן שבת על שנים ארוכות של תרומה לביטחון ישראל בצורה מקצועית ומוצלחת. מאיר כיהן בשורה של תפקידים ובכולם הפגין ביצועים מרשימים, תוך הבנה מעמיקה של האתגרים המדיניים והביטחוניים מולם ניצבת מדינת ישראל. גם במשבר הקורונה, עבד מאיר ימים כלילות למען בריאותם של אזרחי ישראל, ותפקד בצורה ראויה להערכה. אני סמוך ובטוח כי נכונה לו עוד תרומה רבה למדינת ישראל גם בעתיד".

שר הביטחון, בני גנץ: "‏בשמי ובשם מערכת הביטחון, אני מבקש להודות למאיר בן שבת, על שירותו במשך עשרות שנים למען ביטחונה וחוסנה הפנימי של מדינת ישראל. מאיר לקח חלק בתהליכים מעצבים משמעותיים באזור בשנים האחרונות, ואני בטוח שימשיך לשרת את מדינת ישראל, גם בהמשך".

בן שבת נולד למשפחה דתית שעלתה לישראל ממרוקו. הילד ה-5 מתוך 12 ילדי המשפחה. גדל בדימונה ולמד בבית ספר ממלכתי דתי בעיר ולאחר מכן בישיבת בני עקיבא "אהל שלמה" – באר שבע. היה כתב במקומון של דימונה ובשורה של עיתונים בדרום. גויס לצה"ל בשנת 1984, שימש כקצין שלישות גדודי בחטיבת גבעתי וכסגן קצין השלישות של החטיבה. במסגרת שירותו בחטיבת גבעתי קיבל כמה אותות הצטיינות ואף את אות מצטיין הנשיא.

בשנת 1989 השתחרר מצה"ל, התגייס לשב"כ ושימש במגוון תפקידי מטה ופיקוד של השב"כ. ב-1992 קיבל צל"ש מראש הארגון יעקב פרי בגין הישג מודיעיני. בתפקידיו עסק בעיקר בהתמודדות כנגד החמאס ברצועת עזה, ובין היתר פיקד על פעילות השב"כ במבצע עופרת יצוקה. במהלך שירותו בשב"כ שימש ראש אגף הסייבר, ראש האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות וראש המרחב הדרומי.

באמצע אוגוסט 2017 החל לכהן כיועץ לביטחון לאומי וממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל) במשרד ראש הממשלה, ובנובמבר 2017 אישרה הממשלה את מינויו לראש המטה לביטחון לאומי. במסגרת תפקידו היה מעורב במאבק של ישראל במגפת הקורונה ובביסוס הקשרים בין ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות, בין ישראל לבין בחריין ובין ישראל ומרוקו, בתקופת חתימת הסכמי אברהם ולאחריה.

בדצמבר 2020 העניק לו רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית אות הוקרה של מחלקת ההגנה של ארצות הברית, על שירות מעולה לציבור. ב-13 בפברואר 2021 ראש הממשלה נתניהו מינה את בן שבת לאחראי לנושא הסכם הגרעין עם איראן ושליח למגעים בנושא עם ממשל הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, המעצמות ומדינות האזור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים