שיתוף
תגובות
חדשות » ראש הממשלה בנט שוחח עם נשיא רוסיה פוטין
התנצל או לא?
לדברי לשכת ראש הממשלה במהלך שיחתם ראש הממשלה קיבל את התנצלותו של הנשיא פוטין על דבריו של לברוב והודה על הבהרת יחסו של הנשיא לעם היהודי
הנשיא פוטין ונפתלי בנט | צילום: תמונת פוטין: Sasa Dzambic Photography, שאטרסטוק תמנת בנט: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום (ה') אחר הצהריים עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. רה"מ העלה בפני הנשיא בקשה הומניטארית לבחינת אפשרויות שונות לפינוי מאזובסטל במריופול. הבקשה הגיעה בעקבות שיחתו עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אתמול.

על פי הודעת לשכת ראש הממשלה הנשיא פוטין הבטיח לאפשר את פינוי האזרחים, כולל אזרחים פצועים, באמצעות מסדרון הומניטארי של האו"ם והצלב האדום.

עוד צוין בהודעה כי בנוסף, שוחחו השניים על דבריו של שר החוץ הרוסי לברוב. ראש הממשלה קיבל את התנצלותו של הנשיא פוטין על דבריו של לברוב והודה על הבהרת יחסו של הנשיא לעם היהודי וזיכרון השואה. רה"מ הודה לנשיא על ברכותיו לרגל יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל.

אולם בשונה מהודעת לשכת ראש הממשלה, מהקרמלין נמסר כי "ערב יום הניצחון במלחמה הפטריוטית הגדולה שנחגג ברוסיה ובישראל ב-9 במאי, הדגישו ולדימיר פוטין ונפתלי בנט את המשמעות המיוחדת של תאריך זה עבור העמים בשתי המדינות, המשמרים בקפידה את האמת ההיסטורית על אירועים של אותן שנים ומכבדים את זכרם של כל הנופלים, כולל קורבנות השואה", כתבו הרוסים.

"נשיא רוסיה הזכיר שמתוך ששת מיליון היהודים שעונו בגטאות ובמחנות ריכוז ונהרגו על ידי הנאצים במהלך פעולות ענישה, 40% היו אזרחי ברית המועצות, וביקש להעביר איחולי בריאות ורווחה לווטרנים בישראל", הוסיף הקרמלין וכתב כי "נפתלי בנט, בתורו, ציין את תרומתו המכרעת של הצבא האדום לניצחון על הנאציזם".

על פי הקרמלין, השניים גם דיברו על המצב באוקראינה, ופוטין אמר "שהצבא הרוסי מוכן להבטיח יציאה בטוחה של אזרחים ממפעל אזובסטל, וכי קייב צריכה להורות לקיצונים להניח את כלי הנשק שלהם".

כזכור, אמש שוחח בנט עם נשיא אוקראינה זלנסקי, שבהמשך לאפשרות שייתכן כי יועלה הצורך בתיווך מחדש העלה בפניו גם את כיבוש מריופול ואת ההתמודדות האוקראינית עם הפלישה הרוסית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים