שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ראש הממשלה נפתלי בנט מתנגד לסגר רביעי
הזינוק בתחלואה
בפוסט שפרסם ברשת החברתית פונה ראש הממשלה לציבור ומסביר את דרכי הפעולה לעצירת הזינוק החד בתחלואת הקורונה בארץ
נפתלי בנט | צילום: פישל רוזנפלד

ראש הממשלה נפתלי בנט ממשיך להתעקש על הימנעות מצעד דרמטי של סגר רביעי ופונה לציבור באמצעות הרשת החברתית, על מנת לשתף בתכנית הלאומית להתמודדות מול גל הדלתא בארץ.

בפוסט כותב בנט, כי מטרת הממשלה פשוטה, והיא "לשמור על בריאות אזרחי ישראל וגם לשמור על העתיד הכלכלי של מדינת ישראל". לדברי ראש הממשלה, "גם פרנסת אזרחי ישראל היא שמירה על חייהם".

בנט הוסיף והסביר, כי האסטרטגיה בה נקטה ממשלתו פועלת כדי למתן את התחלואה – להאיץ את מבצע החיסונים השלישי – ובעזרתם לנצח את מגפת הדלתא. "נעשה הכל להימנע מסגרים, שהם כלים הרסניים לפרנסה, לכלכלה ולחינוך הילדים שלנו. סגרים הם רק מוצא אחרון". לדבריו, "הכי קל לממשלה להכריז על סגר ולהעביר כסף לעסקים הסגורים ולעובדים שישבו בבית. אבל למדיניות הסגרים יש מחיר נוראי".

בנט הוסיף וציין, כי "שיקול אחד שעומד לנגד עינינו הוא הורדת התחלואה והפחתת התמותה. אך יש כמובן גם שיקולים נוספים ובהם פרנסת אזרחי ישראל, חינוך ילדי ישראל, ושמירת העתיד הכלכלי של ישראל. חישבו למשל על הרוגי תאונות דרכים. הרי ניתן היה להביא לאפס מתים מתאונות דרכים על ידי איסור נסיעה בכבישי ישראל. אבל כולנו מבינים שחייבים לחיות ולאפשר תנועה בישראל. כך גם בדלתא: שגרת החיים היא חלק מהחיים ואנו חייבים לאזן בין כל הצרכים באחריות".

ראש הממשלה הוסיף והדגיש, כי "תג המחיר של שלושת הסגרים שהובילה הממשלה הקודמת היה מאתיים מיליארד שקלים. בספרות זה נראה כך: 200,000,000,000. מדובר במאתיים אלף פעמים מיליון שקלים. זה הכסף שלנו, שלכם ושל הילדים והנכדים שלכם. אם נמשיך במדיניות הסגרים והמגבלות ההרסניות לכלכלה, אנחנו פשוט נתרושש כלכלית. הסכום העצום שהוצאנו על סגרים שהיעילות שלהם נמוכה ממילא הוא סכום שממש נלקח ממטרות חשובות עבורכם ועבור ילדיכם".

"כמה חיי חיילים חלילה נאבד אם לא נוכל להרשות לעצמנו לצייד אותם בנגמ"שים חדישים עם הגנה מתקדמת, כי בזבזנו את הכסף על סגרים? כמה ילדים ומבוגרים לא נוכל לשלוח לניתוח מציל חיים? כמה בתי חולים בפריפריה שלא נוכל להקים? כמה מכשירי MRI לא נוכל לממן וכך נחמיץ אלפי חולי סרטן בשלב מוקדם? כמה שיעורים במדע, מתמטיקה או אנגלית לא נוכל לממן? כמה קצבאות זיקנה לקשישים חסרי אמצעים לא נוכל להעניק? חישבו רגע: כל משפחה בישראל נכנסה לחוב של 105,000 ₪ בשל תג המחיר של שלושת הסגרים. כל אחד מאיתנו, וילדינו, יצטרכו להחזיר את החוב הזה דרך מסים, ושירותים מופחתים לאורך עשרות שנים קדימה. אני מנסה בכל כוחי לעצור את הדימום הזה. לסגר יש עלות ישירה בחיי אדם".

בנט הוסיף וכתב, כי הממשלה דואגת להעניק לכל אזרח בגיל המתאים חיסון. "אנחנו המדינה היחידה בה החיסונים זמינים לכולם והיחידה שבה יש חיסון שלישי משלים. זה לא מובן מאליו וזה אפשרי בזכות עבודה קשה שלנו. אתם, מצדכם, חייבים לשמור על חייכם וחיי היקרים לכם – גשו להתחסן, נקודות החיסון רבות וזמינות, עטו מסיכה בחללים סגורים וצמצמו התקהלויות. זה לא תמיד פשוט אבל זה הכרחי. שימרו על עצמכם במיוחד ודאגו להתחסן. עם הצעדים שלנו, הממשלה, והאחריות שלכם – ננצח".

בפוסט שפרסם ניסה בנט לסגת מהאחריות על התחלואה, וציין כי "גל הדלתא התחיל טרם הקמת הממשלה בראשותי, כאשר הזן חדר לישראל כבר בחודשי מרץ, אפריל ומאי". בהמשך פירט בנט "צעדים חשובים שלא התבצעו עד כה".

  1. חיסון מיליוני מבוגרים בחיסון שלישי – ברגע זה מדינת ישראל היא היחידה בעולם שמעניקה לאזרחיה אפשרות קבלת חיסון שלישי. דאגנו לאישור מומחי הרפואה. דאגנו למלאי חיסונים. דאגנו שקופות החולים יוכלו לפעול והן עושות עבודה מעולה.
  2. חיזוק התקנים בבתי החולים – אנחנו מחזקים את בתי החולים בעוד תקני רופאים ואחיות, ואת קופות החולים ואת כלל מערכת הבריאות, לאחר שנים רבות של הזנחת החלקים הקריטיים הללו במערכת.
  3. שמירת הקשישים – אנחנו שומרים בצורה מהודקת על הזקנים הפגיעים בבתי האבות ובבתי החולים הגריאטריים.
  4. בדיקות מהירות בשוק הפרטי – פתחנו את השוק הפרטי לבדיקות מהירות ולמכירת בדיקות ביתיות. אני מקווה שנראה מאות אלפי בדיקות ביום בעת המגיפה שיאפשרו לנו לבודד חולים ולקטוע שרשראות הדבקה.
  5. אכיפה מוגברת – משרד הבט"פ הגביר את האכיפה על עטיית מסיכות, קיום תו ירוק, וקיום בידוד.
  6. פתיחת שנת הלימודים – אנחנו מכינים דרך לקיים לימודים בבתי הספר בעת הקורונה.
  7. תו ירוק לקטינים – הובלנו לראשונה תו ירוק במימון המדינה לגילי 12-3. המשמעות: יותר בדיקות, יותר גילויי נשאי דלתא, פחות הידבקות.

לסיום כותב בנט, כי הממשלה מנהלת כיום את המגיפה "בצורה שקולה וחכמה. מה הלאה? מתי זה יסתיים? אינני יודע. בוודאי איני יכול לנקוב בתאריך. עוד צפויים ימים קשים, אך אני בטוח שאם נפעל בהתאם לתוכנית, ואם אזרחי ישראל יעטו מסיכות, יתחסנו ברגע שזה אפשרי עבורם, ובכלל – אם נפעל בסולידריות ובעזרה הדדית – נתגבר על הדלתא".

"אני מקבל את הביקורת בהבנה. התפקיד שלי הוא לעשות מה שנכון לביצוע ולא את מה שקל לביצוע. לסגור את המדינה – זה מאד קל. אבל מה שנכון הוא להפוך כל אבן – כדי שאזרחי ישראל יהיו בריאים, שמדינת ישראל תישאר פתוחה, לשמור על אזרחי ישראל ברמה פיזית, נפשית וכלכלית, שלא יישבר מטה לחמם ולא תאבד פרנסתם – ולקבל את ההחלטות הנכונות לשם כך".

הצטרפו ועקבו אחר

5 תגובות

  1. ראש ממשלה פתאטי…
    הכסף הנוסף שחייבת כל משפחה לשאת הוא 26,000 ₪ או בספרות :53,000,000,000 ₪ שנתת לעבאס.
    זה לא פחות כסף לצבא, לבתי חולים וכו׳ בדיוק כמו שכתבת. אבל את זה נתת מכספינו – רק להשביע את המגלומניה שלך להיות ראש ממשלה…
    את הסגרים עשתה הממשלה הקודמת – כי זה מה שכל העולם עשה. את הידע שיש היום (לכאורה) לא היה אז. בוא נראה איזה שימוש אתה וממשלתך הנרפסת עשיתם במידע הזה? החזרתם המגיפה לארץ.

  2. בבקשה אל תצנזרו אותי: מארצות הברית מגיעות תמונות קשות של ילדים קטנים רבים מאוד מונשמים. האסון הזה לא יפסח על ילדי ישראל ובתי החולים שלנו כבר עמוסים ומלאים ממילא. בלי סגר שיבודד את כולם האחד מהשני, כל הילדים הקטנים והלא מחוסנים שלנו נמצאים בסכנה מיידית ומוחשית לחייהם. אנא, פוליטיקאים יקרים, הפסיקו עם החובבנות והתחילו להקשיב לאנשי המקצוע. הפסיקו עם האגו. גם ראש הממשלה וגם שרת החינוך. בבקשה, האגו שלכם יעלה בחיי ילדים וזקנים רבים. עשו סגר מיידית ועשו סוף למגיפה הגואה במהירות בלתי נסבלת לפני שנאבד לחלוטין את השליטה עליה. מאמא מודאגת מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים